پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

رفسنجان ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد

به گزارش خانه خشتی ، محمدرضا علیزاده صبح امروز در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب مس در شهر رفسنجان ضمن قدردانی از جمایت های مجموعه مس سرچشمه از حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: نگاه وسیع مجموعه مس سرچشمه در بحث برنامه های فرهنگی وجود دارد و مشارکت خوبی داشتند و در رویدادهای یزرگ فرهنگی هنری یک پایه ثابت انها مس سرچشمه بوده است.
وی افزود: حمایت مس موجب رقم خوردن اتفاقات خوب در این شهرستان بوده و چرخ حمایتی مس سرچشمه صرفا در حوزه فرهنگ و ارشاد نبوده و حوزه های مختلف دیگر را هم پوشش داده است.
علیزاده خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی سایه افکنده و در مسائل جاری کشور نگاه به موضوع فرهنگ و و دغدغه مندی در این حوزه داشتن جای تعجب است ، از این وضعیت اقتصادی حوزه فرهنگ بیشتر آسیب می بیند چرا که در این شرایط حوزه فرهنگ مطالبه عامه مردم نیست در حالیکه مورد نیاز همه مردم است و باید به آن پرداخت.

وی ادامه داد: دولت مشکلاتی را دارد که اگر همراهی بخش های غیر دولتی نباشد امکان چنین اتفاقات از جمله دوازدهمین نمایشگاه کتاب نیست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جایگاه و ظرفیت های شهرستان رفسنجان بر کسی پوشیده نیست، سال گذشته در بحث سرانه مطالعه در رفسنجان مطالعات و اقداماتی  انجام شده اما ظرفیت های رفسنجان گویا این موضوع است که از حیث مطالعه و حوزه کتاب و کتابخوانی خاص و ویژه است.
علیزاده به فعالیت بیش از ۲۰ کتابخانه و کتابفروشی های شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: نویسندگان حلقه اول چرخه کتابخوانی هستند که رفسنجان نویسندگان فاخری دارد و ناشران فعال دارد و در بحث تولید و توزیع کتاب نیز پیشتاز است و جایگاه ویژه ای دارد.
وی خاطر نشان کرد: رفسنجان در موضوع سرانه مطالعه همچون کل کشور است و سرانه مطالعه در کشور با وجود پیشینه قوی در عرصه فرهنگ و هنر رضایتمند نیست.

اگر بخواهیم جامعه کتابخوان داشته باشیم نیازمند برنامه ریزی در بحث کتابخوانی به ویژه برای سنین نوجوانی و جوانی هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ به همت مسئولین ، شهر رفسنجان در پرسه پایتختی کتاب ایران از بین بیش از ۱۰۰ شهر تا مرحله ۲۰ام پیش رفت اما لازم است این کار ادامه یابد.
علیزاده تصریح کرد: رفسنجان می تواند در پرسه پایتختی کتاب ایران بطور جدی ورود پیدا کند رفسنجان در این بحث ویژه است و زیر ساختهای لازم را دارد، حضور در این پروسه همکاری بخش های مختلف شهرستان را می طلبد.

خروج از نسخه موبایل