پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

افتتاح ۷ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی با حضور وزیر بهداشت در رفسنجان / گزارش تصویری

به گزارش خانه خشتی ، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز به منظور افتتاح چندین پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی و بازدید از چند طرح عمرانی به شهرستان رفسنجان سفر کرد.

مرکز جامع خدمات سلامت روستای جعفرآباد رفسنجان اولین طرح افتتاحی امروز بود که با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و هزینه ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

اورژانس بیمارستان حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) رفسنجان به عنوان بزرگترین اورژانس جنوب شرق کشور با مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع و هزینه هفت میلیارد تومان با ظرفیت ۵۴ تخت بیمارستانی دیگر طرح افتتاحی امروز بود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی رفسنجان نیز با زیربنای چهار هزار و ۱۰۰ متر مربع که سه هزار و ۳۰۰ مترمربع آن ساختمان اصلی و ۸۰۰ مترمربع ساختمان اداری بوده و هزینه ساخت آن نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان است نیز به بهره برداری رسید و  آی.سی.یو اطفال بیمارستان حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) رفسنجان با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و هزینه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در این سفر افتتاح شد.

سلف سرویس مرکزی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با زیربنای دو هزار و ۷۰۰ مترمربع و هزینه ۸.۵ میلیارد تومان با ظرفیت ۱۲ هزار پرس غذا در روز و فاز دوم مرکز EOC مدیریت بحران شهرستان رفسنجان نیز با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح های افتتاحی سفر یکروزه ی وزیر بهداش، درمان و اموزش پزشکی به رفسنجان بود.

لازم به ذکر است پروژه های خانه بهداشت روستای روامهران بخش نوق با زیربنای ۲۲۰ مترمربع و هزینه ساخت ۳۰۰ میلیون تومان، پروژه ستاد شبکه بهداشت شهرستان انار با زیربنای هزار مترمربع و هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، پروژه مرکز جامع سلامت شهری شهید باهنر انار با زیربنای ۵۰۰ مترمربع با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان و پروژه خانه بهداشت گلشن شهرستان انار با زیربنای ۱۲۰ مترمربع و هزینه ۱۷۰ میلیون تومان نیز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

گفتنی است در سفر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجموع ۱۱ هزار و ۸۴۰ مترمربع پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

حضور در نشست با مسئولین شهرستان رفسنجان و بازدید از خانه حاج آقا رفسنجان برگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم آباد نیز از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در رفسنجان بود.

عکس از امین قاسمیان

خروج از نسخه موبایل