مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 156842
مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد / عکس

مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در سالن مرتضوی  رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، به مناسبت ۱۶ اذر و روز دانشجو مراسم گرامیداشتی با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، ریاست و جمعی از کارکنان این دانشگاه در سالن ورزشی مرتضوی برگزار شد.

دکتر علی  اسماعیلی ندیمی در این مراسم اظهار داشت :اگر جریان دانشجویی توان تولید فکر و راه انداختن اندیشه را داشته باشد خوب است .

وی بیان داشت :اگر دانشجو  جنبش دانشجویی و تحلیل و انتقاد آگاهانه داشته باشد خوب است باید پیشرو در ارائه راه حل برای مشکلات اجتماعی باشد و همچنین دانشجو باید درگیر آموزش و پژوهش باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد:هیچ کدام از این کارها جز با مطالعه و تحقیق انجام نمی شود اگر بخواهید یک جریان سیاسی و اندیشه را نقد کنید هیچ راهی وجود ندارد به جز اینکه مطالعه تان بالا ببرید .

وی افزود :جریان های داخل دانشگاه اگر منعکس کننده نظرات جریان های سیاسی بیرون از دانشگاه باشد هیچ هنری نیست اینکه فکر و اندیشه دیگران را در محیط دانشگاه منعکس کنیم نه تنها هنر نیست بلکه سرکوب جنبش دانشجویی می باشد .

اسماعیلی با بیان اینکه دانشجو باید از جامعه الهام بگیرد اذعان داشت :انچه که در طول این سالها اتفاق افتاده است به جز موارد اندکی حاصل فکر ، کار و اندیشه خود دانشگاست .

وی افزود :دانشجویان در بیانیه های خود انچه که دیگران نمیتوانند بزنند از زبان دیگران در این محیط بیان  کرده اند محیط های دانشجویی این جور نبوده است محیط های دانشگاهی محل تولید فکر وارائه راه حل برای مسائل اجتماعی بوده است .

اسماعیلی گفت :کسیکه بخواهد نقد بکند هیچ راه حلی ندارد جز اینکه مطالعه داشته باشد در حالیکه براساس جنبش دانشجویی بخصوص در دهه های ۶۰ و ۷۰ اصلا بسیاری از اندیشه های سیاسی از درون دانشگاه بلند می شد .

وی دانشجویان را به مطالعه فراوان توصیه کرد و عنوان داشت :دانشجویان بیشتر روی مسائل فرهنگی و اجتماعی اشاره دارند از بیانیه ای که دوستان قرائت کردند بسیار خشنود شدم به نظر می رسد رگه هایی از افکار دانشجویی را در برداشت و به صورت صریح و بی پرده سخن گفته شده است و این خصوصیات حرکت دانشجویی است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید داشت :بسیاری از حرفهایی که در بیانیه زده شده است از دید سطحی گفته شده است شما به عنوان یک دانشجوی پزشکی و پرستاری از ابعاد طرح تحول آگاه نیستید .

وی افزود :طرح تحول یک مجموعه است برخی جاهای آن اشکال دارد و در برخی جاها بسیار درست است باید از ان دفاع کرد .

اسماعیلی بیان داشت :اینکه جیب مردم نباید بیش از حد خالی شود درست است در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ۲۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد که قریب ۹۰ نفر از آنها بالینی هستند متوسط کارانه کل اعضای هیات علمی ما ۲۰ میلیون تومان است سقف محدودیت داریم سقف به ۶۰ میلیون تومان بالاتر از این نیست .

وی ادامه داد :دوستان صحبت از چند میلیون تومانی کردند این درست نیست .

دکتر اسماعیلی در پاسخ سوال انتقادی دانشجویان مبنی بر عدم برگزاری جلسات با دانشجویان اینچنین  گفت :  متجاوز از ۱۵ جلسه معاونت مشترک فرهنگی  با تشکل های و گروه های دانشجویی داشتم به نظر نمی رسد که در این حوزه کم توجهی شده باشد .

وی بیان داشت :من به  مشکلات و دغدغه های دانشجویی واقف هستم اینکه برخی می گویند بودجه دانشجویی بوده و در جای دیگر صرف می شود چنین چیزی وجود ندارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بودجه فرهنگی ما در ماه کمتر از ۶ میلیون تومان بوده است گفت :در یک سال تحصیلی این اعتبار به ۵۰ میلیون تومان نمی رسد .

وی با بیان اینکه تورم سه برابر گذشته شده است بیان داشت :با وجود افزایش ،تورم ارائه خدمات درمانی فرقی نکرده و ما با نرخ سال ۹۶ ارائه خدمات میدهیم و از مسائل جاری جامعه تبعیت نکردیم .

اسماعیلی ضمن توصیه به دانشجویان خاطرنشان کرد :مطالعه راه تحلیل و انتقاد سازنده است و هیچ راه میان بری نیست در کنار تحصیل حتما یک فعالیت فرهنگی ،سیاسی و علمی انجام دهید  در طول دوران دانشجویی یک فعالیتی را  به عنوان دست گرمی انجام دهید .

وی گفت :در کنار آموزش، زبان انگلیسی را برای ارتباط برقرار کردن با دنیا فرا گیرید .

 

 

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روز دانشجو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان