فاز نخست نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در دانشگاه کار رفسنجان به بهره برداری رسید / تصاویر

  • شناسه خبر: 156526
فاز نخست نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در دانشگاه کار رفسنجان به بهره برداری رسید / تصاویر

اولین فاز نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در موسسه آموزش عالی کار رفسنجان امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستان به بهره برداری رسید.

خانه » اقتصادی » فاز نخست نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در دانشگاه کار رفسنجان به بهره برداری رسید / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، عصر امروز طی مراسمی با حضور علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه، حجت الاسلام هاشمیان رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولین ، رئوسا و هیات علمی دانشگاه های رفسنجان و مدیران شرکت های توزیع برق شهرستان و استان ، فاز اول نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در موسسه آموزش عالی کار رفسنجان به بهره برداری رسید و کلنگ فاز دوم این پروژه نیز بر زمین زده شد.

علیرضا سلیمانی دکترای حسابداری زیست محیطی و عضو هیات علمی دانشگاه کار رفسنجان  مدیر اجرایی این پروژه در این خصوص بیان داشت: فاز اول پروژه نیروگاه خورشیدی داشگاه کار  با قدرت ۱۰۰کیلو وات و با اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید و فاز دوم آن با قدرت ۵۰۰کیلو وات و به ارزش ۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی شدت و میزان تابش ، تعداد روزهای آفتابی ، قرارداد خرید تضمیمی و از همه مهم تر تجاری سازی دانشگاه را از مهم ترین دلایل اقدام به شروع این پروژه عنوان کرد و گفت: تمامی درآمد این طرح صرف خود دانشگاه می شود تا حتی بتوان شهریه های دانشگاه را کاهش و به نزدیک صفر برسانیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در رفسنجان که توان آبهای زیر زمینی کاهش یافته و تاثیراتی بر محصولات شهر داشته ، چنین پروژه هایی می تواند آینده سبز تر و اقتصاد پایدار تری را برای شهرستان رقم بزند ، این طرح ها اگر اشتغال زایی پایینی دارند اما اشتغال پایدار ایجاد می کنند.

مدیر اجرایی پروژه نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی دانشگاه کار رفسنجان گفت: انرژی این نیروگاه از روز گذشته با حضور نماینده های توزیع ،شرکت برق و نماینده پیمانکار وارد شبکه شده که در امد حاصل از فروش آن صرف دانشگاه می شود و بحث قرائت کنتور و اتصال به شبکه آن نیز تا اوایل هفته انجام می شود.

عکس از میلاد اسداللهی

 

برچسب ها:
دانشگاه کار رفسنجان نیروگاه خورشیدی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان