پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

رونمایی از تذکره الشهدای رفسنجان در یادواره ۹۴۰ شهید سرفراز این شهرستان

به گزارش خانه خشتی ، جلسه روز گذشته شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان با موضوع برگزاری یادواره ۹۴۰ شهید سرافراز شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

علیار اسکندری نسب فرماندار رفسنجان و مسئول ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرستان از راه اندازی دبیرخانه ستاد برگزاری یادواره شهدا در فرمانداری خبر داد و گفت:  پنچ گروه مستند ساز جهت جمع اوری آثار شهدای شهرستان و ساخت مستند تشکیل شده اند و سه گروه در شهر رفسنجان و دو گروه بخش های کشکوئیه و نوق مستقر می شوند.

اسکندری خاطر نشان کرد: می توان از مجموعه هایی که در گذشته برای شهدای شهرستان جمع آوری شده است نیز بهره گرفت تا موجب تسریع کار شود.

علی اکبر شاهرخی فرمانده سپاه و دبیر برگزاری یادواره شهدای شهرستان رفسنجان نیز گفت: در یادواره ۹۴۰ شهید سرفراز شهرستان رفسنجان که بهمن ماه برگزار می شود از بخشی از چندین جلد کتاب تذکره الشهدای شهرستان رونمایی می شود.

وی افزود: مطالب این کتب شامل کودکی و نوجوانی و عمدتا در ایام جنگ و زمان شهادت شهداست که آثار هر ۱۵۱ شهید در یک کتاب جمع آوری می گردد و آثار ۹۴۰ شهید شهرستان در قالب ۶ کتاب ارائه می گردد.

شاهرخی تصریح کرد: از این پیچ تاریخی در بحث شهدا باید عبور کنیم ، تذکره الشهدا در این راستا تدوین می شود که برای آیندگان بماند و اگر این اقدام انجام نشود ظلمی خواهد بود در حق شهدا.

عبداللهی مسئول کانون شهید عبداللهی رفسنجان نیز در این جلسه از جمع آوری مستندات و ثبت آثار ۶۵۰ شهید شهرستان طی ۲۳ سال خبر داد و گفت: در همین راستا دو جلد کتاب تا سال آینده به نام شهیدنامه منتشر خواهد شد که برای هر شهید ۴۰ منبع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مستند ۹۰ شهید در کانال ۱۷۵ منتشر شده است و هم اکنون قابل دسترسی است.

حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: کار با نیت خالص برای شهدا مورد پذیرش واقع می شود هرچه برای شهدا تلاش شود باز هم کم است.

وی افزود: هرچه اخلاص بیشتر شود برد و رصد بالاتر خواهد بود تحمل سختی ها در راه شهدا شیرینی کار را بیشتر می کند.

 

خروج از نسخه موبایل