گلایه های کارآفرینان در رفسنجان ؛

از ۷۰ واحد صنعتی که با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته اند تا سونامی حذف پسته از رفسنجان

  • شناسه خبر: 155442
از ۷۰ واحد صنعتی که با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته اند تا سونامی حذف پسته از رفسنجان

کارآفرینان رفسنجان در نشست گفتمان کارآفرینان گلایه های خود را مطرح کردند.

خانه » اقتصادی » از ۷۰ واحد صنعتی که با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته اند تا سونامی حذف پسته از رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ نشست گفتمان کارآفرینان شهرستان رفسنجان به همت انجمن کارآفرینان و به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی روز گذشته با حضوررضا اسماعیلی مدیرکل تعاون ،رفاه و امور اجتماعی استان کرمان و عسکری رئیس اداره کار شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستان و کارآفرینان در محل فرمانداری برگزار شد .

محمد عسکری رئیس اداره تعاون ،رفاه و امور اجتماعی شهرستان در این جلسه با بیان اینکه کارآفرینان افرادی نخبه و با ایده هستند  اظهار داشت :کارآفرینان ظرفیت ها و پتانسیل ها را شناسایی می کنند و در راه توسعه و اشتغال پایدار در جامعه از آن استفاده می کنند .

وی بیان داشت :زمانیکه بین کارگر و کارفرما ارتباط سازنده وجود داشته باشد در تولید و توسعه نقش مهمی دارد و در کاهش فقر موثر خواهد بود.

در ادامه این جلسه کارآفرینان حاضر به بیان مشکلات خود در حوزه صادرات و تولید پرداختند.

سیدعلی هاشمی نماینده شهرک صنعتی رفسنجان اظهار داشت :۱۰۲ واحد پروانه در شهرک صنعتی صادر شده است که ۷۰ واحد آن با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند و بقیه واحدها هم تعطیل می باشند .

وی بیان داشت :مشکلاتی از قبیل بیمه تامین اجتماعی ، دارایی و مالیات، سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و بدهی واحدهای صنعتی به دولت در این شهرک وجود دارد باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مشکلات انها مرتفع شود .

هاشمی عدم صادرات شرکت هایی که از طریق کشتیرانی محصولات  خود را صادر می کردند و همچنین غیر کارشناسی بودن سهمیه مواد اولیه  شرکت ها را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت :به طور کل وضعیت صنعت شهرستان خوب نیست .

عباس عسجدی مسؤول نمایندگی اتاق بازرگانی در رفسنجان هم در این جلسه بیان داشت :در خصوص تمدید کارت های بازرگانی برای صادرات و همچنین بحث ارز در صادرات و ناهماهنگ بودن بانک ها با مرکز استان دچار مشکل هستیم .

مسعود معین نماینده کشاورزان شهرستان رفسنجان هم در این جلسه به کاهش محصول پسته اشاره کرد و گفت :نبود پسته در رفسنجان یک سونامی بزرگ برای شهرستان در آینده است که هنوز آثارش را احساس نکرده ایم .

وی عدم کنترل آفت پسیل(شیره خشک) را بزرگترین عامل نابودی کشاورزی در رفسنجان دانست و بیان داشت :عواملی چون کمبود آب و گرمای هوا هم در این قضیه بی تاثیر نبوده ولی عامل اصلی آن آفت پسیل است .

معین تصریح کرد : سال ۹۵ حدود ۶۷ میلیارد تومان سم خریداری کردیم که سرمایه آن به  جیب زالوصفتان و مافیای داخلی و داخلی رفته است ، اگر بتوانیم این حشره را کنترل کنیم در این زمینه کارافرینی خواهد شد .

وی در پایان صحبتهایش پیشنهاد داد مجوز سم‌پاشی هوایی را برای شهرستان صادر کنند تا در یک روز بتوانیم منطقه وسیعی را از وجود این حشره پاکسازی کنیم.

گزارش از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان