مدیر کل تعاون،رفاه و امور اجتماعی کرمان مطرح کرد :

ضرورت افزایش روحیه تعاون در شهرستان /صنایع کوچک پایدار،راه حل اشتغال جوانان

  • شناسه خبر: 155430
ضرورت افزایش روحیه تعاون در شهرستان /صنایع کوچک پایدار،راه حل اشتغال جوانان

مدیر کل تعاون،رفاه و امور اجتماعی کرمان گفت:با کمک و همیاری یکدیگر باید روحیه تعاون را در شهرستان افزایش دهیم

خانه » رفسنجان » ضرورت افزایش روحیه تعاون در شهرستان /صنایع کوچک پایدار،راه حل اشتغال جوانان

به گزارش خانه خشتی ؛رضا اسماعیلی عصر امروز در نشست گفتمان با کارآفرینان شهرستان رفسنجان با بیان اینکه ورودی بازار کار شهرستان ۳ هزارنفر است اظهار داشت:رفسنجان با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر اگر سالیانه ۳ هزار شغل ایجاد کنیم نرخ بیکاری شهرستان را ثابت نگه داشته ایم .

وی بیان داشت : اگر بخواهیم شغلی پایدار ایجاد کنیم که ماندگاری ۳۰ ساله داشته باشد کاری سنگین و از عهده مسئولین و مردم خارج است ولی با ایجاد شغلهای کوچک پایدار جوانان می توانند وارد چرخه کار شوند.

اسماعیلی افزود:براساس تحقیقات به عمل آمده بین ۱۶۰۰ دانش آموزان ترم آخر قریب ۲۵ درصد آمادگی ورود به شرایط کارآفرینی را داشتند .

مدیرکل تعاون ،رفاه و امور اجتماعی استان کرمان عنوان داشت :۷۵ درصد از افراد مشتاق مزدگیری و مشاغل خانگی هستندو اگر همه شرایط کارآفرینی مهیا باشد ۷۵۰ نفر می توانند وارد بازار کارآفرینی شوند .

رضا اسماعیلی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران، اولویت کاری خود را رفسنجان قرار دهند گفت :وضعیت کارآفرینی در رفسنجان خوب نیست ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای مشاغل خانگی رفسنجان  اعتبار صورت گرفته است ولی به علت نبود متقاضی تا کنون یک میلیارد تومان آن جذب نشده است .

وی به نتایج ناشی از بیکاری در جامعه اشاره داشت و تصریح کرد:استفاده از وام اشتغال روستایی کم بوده است و بلا استفاده مانده است .

اسماعیلی با اشاره به اینکه  آمار  بیکاری در رفسنجان افزایش یافته است خاطرنشان کرد :در استان کرمان ۱۵۰ تعاونی تشکیل شده است ولی در رفسنجان یک تعاونی هم تشکیل نشده است .

وی بیان داشت :با کمک و همیاری یکدیگر باید روحیه تعاون را در شهرستان افزایش دهیم .

 

برچسب ها:
تعاون صنایع کوچک پایدار مشاغل خانگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان