امام جمعه رفسنجان :

جوان گرایی در مدیریت کشور ارتقا و کارآمدی به دنبال دارد

  • شناسه خبر: 155345
جوان گرایی در مدیریت کشور ارتقا و کارآمدی به دنبال دارد

امام جمعه رفسنجان گفت: جوانگرایی در مدیریت کشور ارتقاء و کارآمدی را به دنبال خواهد داشت. اگر دوباره استاندار یا فرمانداری را که سنش بالا باشد را انتخاب کنید این کارآمدی و توانمندی را در فرد نمیبینید.

خانه » سیاسی » جوان گرایی در مدیریت کشور ارتقا و کارآمدی به دنبال دارد

به گزارش “خانه خشتی” ، حجت الاسلام رمضانی امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری علیه السلام در ابعاد سیاسی، اجتماعی و علمی هر بعد را به خوبی انجام می‌دادند، پوشش های علمی در دفاع از اسلام و رفع اشکال هایی که وارد میکردند و همچنین دفع شبهات مخالفان و تبیین اندیشه صحیح اسلامی برای افراد که بسیار تاثیر گذار بود و جاذبه بسیار قوی را ایجاد می‌کرد، ایجاد شبکه ارتباطی با مردم مناطق مختلف از طریق نصب نمایندگان و اعزام پیک ها و ارسال پیام ها ازجمله کارهای امام حسن عسکری (ع) بود.

رمضانی پور ادامه داد: آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت فرزند خودشان حضرت مهدی (عج) که حتی در دوران پنج ساله هم از نظرها پنهان بود و فقط خواص و عده ای خاص میتوانستند امام را با اجازه امام عسکری ببینند از دیگر اقدامات آن حضرت بود.
وی بیان داشت:اگر توجه و وجود امام نبود نظام ما هم نبود. این همه جوان عاشق ایثارگر و فداکار و جان فدا هم نبود. آن وجود مقدس گرچه غایب از نظرهاست اما با حضورش واسطه فیض و رحمت الهی از بندگان هستند.

امام جمعه رفسنجان ضمن تبریک سالروز ازدواج پیامبر اکرم با حضرت خدیجه ایراد کرد: جوانان بدانند که در ازدواج باید عشق، علاقه، صداقت و صمیمیت حاکم باشد. شما شاید نتوانید در عالم بشریت صداقت،صمیمت، عشق و علاقه ای که بین پیغمبر و حضرت خدیجه در این زمان ۲۴ سال زندگیشان را بوده پیدا کنید،این صمیمیت به حدی بود ک تحمل فراغ یکدیگر را نداشتند، لذا ازدواج باید بر این پایه صورت بگیرد.

وی باتوجه به دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران پارآسیایی عنوان کرد: تمجید رهبر معظم انقلاب از نوع عملکرد ورزشکاران، هم ورزشکاران برادر و هم خواهر و اشاره داشتند به سجده شکر ورزشکاری ک وقتی به پیروزی میرسید و آن دسته از خواهرانی که با چادر حفظ ارزش و آرمان های دینی و اسلامی و حفظ ارزش های اخلاقی باتوجه به تهاجمی که در این زمینه ها برای بی بند و بار کشیدن جوانان ما اعمال میشود در دنیا و این ورزشکاران ما نمایندگان خیلی خوبی از بیش از ۸۰ میلیون جمعیت بودند که عزت و افتخار هم به وجود آوردند.

رمضانی پور ضمن گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: هفته بسیج و ظرفیت های بالفعل و بالقوه این نهاد مقدس را که همه توانمندان را شامل می‌شود، مجموعه ای از پاک ترین، فداکارترین و آماده به کار ترین جوانان کشور است.
وی بیان داشت :بسیجی خدمت گذار اهداف انقلاب است و ایستادگی بسیج در برابر انواع انحرافات که احیانا دردجامعه به وجود می‌آید، لازم است.بسیج برای همه ی زمان ها و برای همه ی وقت هایی که لازم است در صحنه باشند هست نه فقط برای جنگ ها.امروز بسیج ضرورت دارد در ایجاد اقتصاد مقاومتی نقش ساز باشد.

وی باتوجه به اهتمام به جوانگرایی و ظرفیت جوانان اضافه کرد: جوانگرایی در مدیریت کشور ارتقاء و کارآمدی را به دنبال خواهد داشت. اگر دوباره استاندار یا فرمانداری را که سنش بالا باشد را انتخاب کنید این کارآمدی و توانمندی را در فرد نمیبینید. فکر میکنید که صاحب تجربه هست و میتواند در کشور فعالیت کند اما چرا از جوانان استفاده نمیکنید. جوانان عزیزمان باید بدانند که دولتمردانشان باید از آنها در رده های بالا استفاده کنند؛ در سمت ها و مسئولیت های مدیریتی میتوانید استفاده کنید.

وی تصریح کرد: یک جوان میتواند استاندار، فرماندار، وزیر و یا حتی نماینده بشود و میتواند خیلی کارها انجام دهد؛ قدرت و کارآمدی دارد.

خطیب جمعه رفسنجان در پایان اظهار داشت : دشمنان در جای جای جهان رو به زوال و افول هستند و این وعده الهی است.آمریکا در تحریم ها نتوانست دست آوردی داشته باشد؛ فکر میکرد مردم به هم میریزند و نسبت به شکم و اقتصاد وابسته اند که یکی از آقایان جواب خیلی خوبی داد که ۵۰ میلیون گرسنه در آمریکا وجود دارد و ما دور ریز سفره هایمان که جمع کنیم میتوانیم حدقل ۴۰ میلیون نفر از گرسنگان آمریکایی را سیر بکنیم.
وی بیان داشت :ما بنده شکم نیستیم و الحمدلله وفور نعمت را در کشورمان میبینیم که ان شاء الله این گرانی ها نیز تمام شود و قیمت های متعادل را در جامعه ببینیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان