نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد :

استفاده از آب فاضلاب شهری در رفسنجان در جهت صنعت گردشگری و شهرک سبز

  • شناسه خبر: 154697
استفاده از آب فاضلاب شهری در رفسنجان در جهت صنعت گردشگری و شهرک سبز

نماینده مردم رفسنجان گفت : ۴۰۰ لیتر بر ثانیه خروجی آب فاضلاب شهری در رفسنجان در جهت صنعت گردشگری و شهرک سبز استفاده خواهد شد.

خانه » اجتماعی » استفاده از آب فاضلاب شهری در رفسنجان در جهت صنعت گردشگری و شهرک سبز

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهارداشت :ثبات اقتصادی مهمترین بحث هر کشور است که متاسفانه در ثبات اقتصادی مشکلاتی داشتیم .
وی بیان داشت :بی ثباتی اقتصادی و شروع تحریم ها التهاب بزرگی را به بازار وارد نموده است و این التهاب باعث شد در قیمت ارز و مشکلاتی در معیشت مردم ایجاد کند و سوءاستفاده گان هم با ایجاد جو روانی این التهابات را به حد اعلی برسانند.
انارکی محمدی تصریح کرد:قرار نیست در آبان و آذر اتفاق جدیدی از لحاظ تحریم ها بیافتد و جو روانی مشکل ایجاد می کند، آمریکا از روز اول با ما عناد داشته است.
وی با بیان اینکه در بازار ارز دلالان برنده هستند افزود: متأسفانه نتوانستیم این مورد را مدیریت کنیم و به ویژه در بحث جنگ روانی موفق نشدیم.
نماینده مردم رفسنجان در بخش دیگر از سخنان خود به ایجاد تصفیه خانه اشاره کرد وگفت : آب رفسنجان به دلیل بالابودن آرسنیک آن مشکلات بالایی دارد که مجوز ساخت تصفیه خانه مرکزی گرفته شده است،جانمایی آن انجام شده است.
وی ادامه داد : بحث فاضلاب شهری رفسنجان هم با توجه به اینکه به صورت سه سال متوالی به مناقصه گذاشته شد و شرکتی از رفسنجان شرکت نکرد قرار است یک شرکت یزدی کار را انجام دهد که در حال حاضر کار مطالعاتی این طرح را آغاز کرده است.
نماینده مردم رفسنجان گفت : ۴۰۰ لیتر بر ثانیه خروجی آب فاضلاب شهری رفسنجان در جهت صنعت گردشگری و شهرک سبز استفاده خواهد شد.
وی بیان داشت : برای انتقال آب فاضلاب ۷۱۰ کیلومتر کانال‌کشی در سطح شهر باید انجام شود.
انارکی اذعان داشت : مصوبه ی امهال وام ها از سوی دولت صادر شده و دولت به بانک مرکزی اعلام کرده که هزینه ی سه ساله ی این وام ها از محل بودجه دولت بپردازد.
عضو کمیسیون اقتصادی بیان داشت :اینکه می گویند چرا این مصوبه عمل نشده من هم نمیدانم ولی تلاش می کنیم این مصوبه اجرا شود این اتفاق خواهد افتاد .
وی افزود : بانک‌ها حق ندارند مردم را اذیت کنند و به ضامن ها فشار بیاورند و کسی هم نباید در این زمینه سوءاستفاده کند .
نماینده مردم رفسنجان ازوجود ۴۰ هزار هکتار اراضی فاقد سند مالکیت در رفسنجان یاد کرد و اظهار داشت: برای استفاده از طرح‌های نوین آبیاری نیاز به رفع مشکل سند این تعداد اراضی است.
وی یادآور شد :قرار شده است مجوزی صادر شود تا زمین ها و باغات بلاتکلیف ساماندهی شود چون این اراضی چهره شهر را زشت کرده اند و بلاتکلیف هستند .
انارکی بیان داشت :مشکلاتی هم در بحث وزرای تعیین شده وجود داشت این وزرا نسبتا خوب هستند ولی مشکلات صنعتی ما زیاد است وقتی کارخانه های ما با مواد اولیه روبرو هستند مجبور می شوند تعدیل نیرو کنند همه انها به نوعی مشکل دارند .
وی ادامه داد:بومی نبودن مدیران در شهرستان یک معضل است همه کمک کنید مخصوصا خبرنگاران به کمک مدیران بیایند اگر پیشنهادی دارند ارائه دهند .

تنظیم از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
احمد انارکی محمدی فاضلاب شهری در رفسنجان نماینده مردم رفسنجان در مجلس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان