موکب اسکان خیمه گاه اهل بیت (ع) رفسنجان پذیرای ۶ هزار زائر اربعین حسینی + عکس

  • شناسه خبر: 154524
موکب اسکان خیمه گاه اهل بیت (ع) رفسنجان پذیرای ۶ هزار زائر اربعین حسینی + عکس

مسئول خیمه گاه اهل بیت (ع) رفسنجان گفت: بیش از ۶ هزار زائر در این موکب اسکان داده شده و تا دو روز بعد از اربعین نیز دایر است.

خانه » فرهنگی مذهبی » موکب اسکان خیمه گاه اهل بیت (ع) رفسنجان پذیرای ۶ هزار زائر اربعین حسینی + عکس

به گزارش خانه خشتی ؛ رضا حسینی مسئول خیمه گاه اهل بیت (ع) رفسنجان در جمع خبرنگاران اعزامی از رفسنجان به کربلای معلی اظهار داشت:قرار بود موکب ما در خیابان شهدای عراق باشد با دعای زائرین در جایی قرار گرفتیم که می توانیم خدمت رسانی بهتری را داشته باشیم .

حسینی تصریح کرد:در این مسیر موکب اهل بیت رفسنجان و موکب ورامین و بچه های مازندارن قرار گرفته اند در ۵ هزار موکب عراقی این ۵ موکب ایرانی نصیب این مسیر شده اند .

وی افزود:امسال در موکب ما  از ایرانی ، عراقی و دیگر کشورها پذیرفته ایم اینجور نبود که موکب ما فقط مختص رفسنجان باشد .

حسینی عنوان داشت :قریب ۲ هزار متر زمین برای سال آینده اخذ کرده ایم که بتوانیم زائرین بیشتری را بپذیریم.

مسئول موکب خیمه گاه اهل بیت (ع)خاطرنشان کرد :موکبی در نجف داریم که در روز اول ،اسکان طبقه اول را داشتیم ولی در حال حاضر زائرین را در  طبقه دوم وسوم پذیرا هستیم .

وی بیان داشت: بیش از ۶ هزار زائر در این موکب اسکان داده شده و تا دو روز بعد از اربعین نیز دایر است.

حسینی اذعان داشت :موکب خاتم النبیاء ، بی بی شهربانو و موکب امام علی نوق در کنار ما هستند و در زمینه کمک رسانی در زمینه پتو ، چادر ، بالش و ملزومات دیگر به این موکب ها همکاری می کنیم.

وی بیان داشت :مکانی که ما در عراق اخذ کردیم کرایه ای پرداخت نمی کنیم از نهم ماه صفر روزانه ۶۶۰ نفر را ساماندهی کردیم از روز دهم صفر روزانه ۲هزار ۲۹۰ نفر را اسکان دادیم و اسکان موقت روزانه هم داشتیم .

مسئول موکب خیمه گاه اهل بیت (ع) با بیان اینکه آخرین آمار اسکان ما قریب ۲۴۰۰ نفر است گفت :اسکان موکب ما در نجف از ۱۶۰۰ نفر شروع شده به بالای ۵ هزار نفر رسیده است .

وی افزود :هر شیفت ده نفر خادم در موکب جابه جا می شوند در نجف ۵ هزار نفر را اسکان می دهیم و ما برای دو هزار نفر بیشتر از این تعداد، هم پتو داریم ظرفیت پتو در کربلا بالای ۲۵۰۰ نفر بوده است .

حسینی بیان داشت :در کربلا می توانیم ۲۸۰۰ نفر را سرویس دهی کنیم پتوهای بیشتر از سازمان ،امانی هستند که برای زائرین استفاده می شوند .

مسئول موکب با بیان اینکه ۱۰ صفر تا ۲۲ صفر خدمت رسانی جزو تعهدات ما بوده است گفت :ولی ما قریب ۱۴ روز را خدمت رسانی کردیم و بیشتر محصولات غذایی را از ایران آورده ایم مگر در مواردی چون طناب و … از عراق خریداری کرده ایم .

وی اضافه کرد :برای آینده ۶۰ دستگاه کولر نیاز داریم  قصد استقرار موکب اسکان در مرز شلمچه را برای آینده در دستور کار داریم .

حسینی بیان داشت : باید تمهیداتی اندیشیده شود و اطلاع رسانی شود تا کمک ها در اربعین برای سال آینده بیشتر شود و مردم در ثواب اربعین شریک شوند .

وی ادامه داد:تعامل عراقیها با ما خوب بوده است و در زمینه اسکان ایرانیها همکاری لازم را داشتند .

مسئول موکب گفت :بعد از پایان خدمت رسانی، وسایل اینجا را در انبارامام حسن واقع در ده کیلومتری عراق نگهداری می کنیم دنبال این هستیم با خرید کانتینر وسایل اضافی دیگر هم اینجا نگهداری کنیم .

وی ادامه داد:موکب ما تنها موکب ایرانی است که بیشترامکانات خود را در کربلا نگهداری می کند با توجه به تجربیات قبلی این کار را ادامه می دهیم .

حسینی بیان داشت:کمک های این موکب کاملا مردمی است و دولتی نیست از اصناف ،شورا و بخشداری رفسنجان ریالی پول به ما پرداخت نکرده اند تنها موکبی هستیم که هیچ کمکی از ارگانهای دولتی دریافت نکردیم .

وی تاکید داشت :قصد داریم کار و کمک های موکب در قالب کتاب و جزوه نوشته ، شفاف سازی شود که این کار باعث جلب اعتماد عمومی خواهد شد .

مسئول موکب خیمه گاه اهل بیت (ع)عنوان داشت :اقلام مورد نیاز برای سال آینده کولر ،موکت ،بالش ،پتو و داربست برای نمازخانه ،آب معدنی ،لیوان یکبار مصرف ،پنکه و….می باشد .

وی ادامه داد: کاهش محصول پسته در شهرستان رفسنجان در کمک های مردمی بی تاثیر نبوده است .

عکس از خبرنگار اعزامی امین قاسمیان

برچسب ها:
اربعین اسکان در کربلا خیمه گاه اهل بیت (ع) رفسنجان موکب خیمه گاه موکب های رفسنجان در عراق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان