تغییر نمایندگان بستر شادابی در مجلس را فراهم می‌کند

  • شناسه خبر: 1538
تغییر نمایندگان بستر شادابی در مجلس را فراهم می‌کند

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: ارزیابی دوره‌های هشتگانه مجلس نشان دهنده این است که دو سوم نمایندگان در طول این دوره‌ها جابجا شدند اما در این دوره بیش از دو سوم جابجا شدند که می‌تواند بستر شادابی و نشاط باشد. خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن محمدحسن ابوترابی‌فرد […]

خانه » سیاسی » تغییر نمایندگان بستر شادابی در مجلس را فراهم می‌کند

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: ارزیابی دوره‌های هشتگانه مجلس نشان دهنده این است که دو سوم نمایندگان در طول این دوره‌ها جابجا شدند اما در این دوره بیش از دو سوم جابجا شدند که می‌تواند بستر شادابی و نشاط باشد.
خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن محمدحسن ابوترابی‌فرد با حضور در برنامه نگاه دو به بررسی تبعات انتخابات مجلس در ایران و تغییر نمایندگان پرداخت و اظهار داشت: تمرکز نظام سلطه همواره بر هدف گرفتن یکی از نقاط سنگین نظام بوده که یکی از این نقاط جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی است و در قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان اصلی به شمار می‌رود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در همه دوره‌ها مردم با حضور در پای صندوق‌های رای شرایط ایران و نظام را سامان دادند، تصریح کرد: این فرهنگ یکی از آثار تفکر مردم‌سالاری در دنیای اسلام است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم بیداری دنیای اسلام ثقل اقتدار نظام است؛ آمریکایی‌ها همیشه ایران را هدف قرار دادند، آنها قصد دارند این نظام را به عنوان یک نظام مقتدر به جهان معرفی نکرده و از همین نقطه به نظام آسیب بزنند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در انتخابات اخیر شبکه‌های مختلف مانند بی‌بی‌سی و العربیه بر چند نکته تاکید داشتند، افزود: آنها قصد دارند انتخابات را به یک حوزه ناامن تبدیل و مشارکت مردم را به حداقل کاهش دهند و اگر در این حوزه موفق نشدند پیامدهایی برای بعد از انتخابات خلق کنند.

*دفاع مقدس زمینه تولید دانش و فناوری را ایجاد کرد

عضو جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به شرایط فعلی ایران اظهار داشت: ایران امروز کاملا اقتدار خود را در عرصه‌های علمی، سیاسی، دفاعی و در تحکیم زیرساخت‌های اقتصادی ثابت کرده است؛ در نماز جمعه سخنان قاطع رهبری را مشاهده می‌کنند این اقتدار را از نظام سیاسی می‌بینند که رای آنهاست، ما اگر بخواهیم اقتدار داشته باشیم باید یک نظام سیاسی مستقل را رقم بزنیم چون هر نظامی پایگاه ملی خود را از دست بدهد قطعا به پایگاه بیگانه متصل خواهد شد.

وی در خصوص تاثیر تحریم‌ها علیه ایران گفت: اگر دفاع مقدس نبود زمینه تولید دانش در کشور و تبدیل دانش به فناوری امکان نداشت؛ دفاع مقدس دانشگاه‌های ما را به مغز متفکر تولد دانش برای تحکیم اقتدار تبدیل کرد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه کاروان دانش در حرکت به یک حوزه اکتفا نمی‌کند و در زمینه‌های گوناگون فعالیت دارد، گفت: تمام تهدیدها و توطئه‌ها همیشه یک عامل مهم برای افزایش اقتدار ملتی است که برابر توطئه مقاوم می‌ایستد، اگر دولتی مقابل دشمن ایستاد این ایستادن بستر فعالیت و شکوه آن کشور را فراهم می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس هشتم خاطرنشان کرد: امروز ما قدرت دفاعی بزرگ در جهان و جزو چند کشور پرقدرت در زمینه دفاعی هستیم و کشور بزرگ و مقتدری چون آمریکا با هم پیمانان غربی و اروپایی خود جسارت تعرض به آسمان و زمین ما را ندارد؛ اوباما اخیرا عنوان کرد که هنوز آثار جنگ را بر تن مردم آمریکا در عراق و افغانستان می‌بیند؛ از این رو آمریکا در دو جنگ با دو کشور کاملا مجروح شده است.

وی ادامه داد: همچنین فرد اول کنگره اطلاعات آمریکا چند ماه قبل اظهار داشت که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی قدرت آمریکا را در منطقه خاورمیانه مهار کرده است.

*آمریکا فاقد منطق لازم در مذاکره است

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ما امروز قدرت موشکی برتر جهان هستیم و قدرت پرتاب موشک های بالستیک را در اختیار داریم، اظهار داشت: کشوری که به چنین قدرتی مبدل شده این قدرت را از دفاع مقدس و تهدیدهای آمریکا و غرب به دست آورده است؛ ما قصد تعرض به کشوری را نداریم چراکه تعرض به کشورها در آموزه‌های دینی ما قرار ندارد ولی ما در دنیایی قرار داریم که با تکیه بر زور و تهدید می‌خواهند منافع کشورها را به نفع خود مصادره کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس هشتم با اشاره به خطبه مقام معظم رهبری تصریح کرد: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند ما برای مقابله با ایران تمام گزینه‌ها را روی میز داریم نشان می‌دهد این نظام فاقد منطق لازم برای گفت‌وگو است.

وی در خصوص حضور کمرنگ مردم آمریکا در انتخابات نیز اظهار داشت: میانگین حضور مردم آمریکا در انتخابات کنگره زیر ۳۰ درصد است؛ ظاهرا در کشورهای اروپایی فرانسه یک بار مشارکت حدود ۶۰ درصد را برای انتخابات پارلمان تجربه کرد؛ به همین دلیل مشارکت ۶۵ درصد یک مشارکت تحسین برانگیز و استثنایی است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: این مشارکت نشان می‌دهد چنین نظامی از بالاترین مشروعیت سیاسی برخوردار است، این مشروعیت در گفتمان امروز سیاسی جهان کشور را آسیب ناپذیر می‌کند؛ علاوه بر این مشارکت گسترده مردم بیانگر این واقعیت است که این ملت از یک بینش و یک عمق و تفکر سیاسی ارجمندی برخوردار است که در برابر این توطئه‌ها منافع ملی خود را تشخیص می‌دهند و بر منافع ملی خود استوار نیستند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: خبرنگار آمریکایی در مصاحبه با مردم به این نتیجه رسیده که مردم به کسی رای می‌دهند که سخت‌ترین عقاید را در برابر آمریکا داشته و آن را بیان می‌کند و این بیانگر موفقیت نظام جمهوری اسلامی در برابر نظام حاکم بر جهان است؛ در پشت این مشارکت یک تفکر عمیق قرار دارد و آن رویارویی با نظام حاکم بر جهان است.

وی با بیان اینکه ملت ما با تمام دسیسه‌های شبکه‌های بیگانه این حضور را دارند، تصریح کرد: این حضور نشان از یک عقبه فکری و مبنای سیاسی عمیق دارد و آن رویارویی با نظام سلطه و پیروزی بر این نظام است.

* بیداری اسلامی دستاورد حقایق تفکر دینی و اسلامی است

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود به بیداری اسلامی اشاره و اضافه کرد: بیداری اسلامی دستاورد حقایق تفکر دینی و اسلامی است؛ تفکر اسلام تفاوت ویژه‌ای با اسلام آمریکایی دارد؛ هویت رویارویی با دشمنان دفاع از هویت اسلامی و پاسداری از ارزش‌های دینی حقیقت تفکر دینی است، تفکر دینی در جان ملت‌های منطقه قرار داشت ولی در لایه‌هایی پنهان مانده بود از این رو انقلاب اسلامی زمینه رشد این تفکر را در دنیا فراهم کرد و ملت ایران با حماسه سال ۵۷ زمینه رشد این تفکر را در جهان فراهم کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس هشتم ادامه داد: مقاومت ۳۳ روزه مردم لبنان و مقاومت ۲۲ روزه غزه در انتقال این تفکر به دنیای عرب نقش بی‌بدیلی است؛ غرب خود را در برابر واقعیتی دید که ایران با حکومت اسلامی و رهبری قدرتمند رویارویی رژیم صهیونیستی ایستاد، غرب این مسئله را حس کرد و این تفکر در برابر حامیان آمریکا پیروز شد؛ به همین دلیل تفکر اسلامی و انقلابی از ایران ابتدا به لبنان و غزه و سپس به دیگر کشورهای جهان عرب منتقل شد.

وی یادآور شد: این اقتدار از دو حقیقت اسلام و مردم‌سالاری ریشه می‌گیرد؛ به همین دلیل تفکر مردم سالاری و بازگشت به دستورات قرآن در اختیار ایران است و کشورها می‌خواهند دموکراسی منهای اسلام را به ثمر بنشانند ولی قطعا موفق نمی‌شوند و بیداری امروز و فردای اسلام دستاورد این بیداری و بصیرت و حضور در کنار صندوق‌های رای است.

*تغییر نمایندگان کارایی را افزایش می‌دهد

ابوترابی‌فرد در خصوص بازتاب انتخابات در کشورها غربی گفت: ۳۵۰ خبرنگار بین‌المللی در این انتخابات حضور داشتند و قصد داشتند این حضور را منعکس نکرده و عدم حضور را نشان دهند؛ ولی حضور به قدری گسترده بود که نتوانستند به آن اذعان نکنند بی‌بی‌سی فارسی در برنامه خود می‌گوید انتخابات فوق‌العاده بوده و پیش‌بینی ایران برای انتخاب حداکثری موفق بوده است و به همین ترتیب همه روزنامه‌ها و شبکه‌های غربی چنین عقیده‌ای داشتند، یکی از دستاوردها حضور و مشارکت افزایش اقتدار دولتمردان است و این حضور به قدری برجسته است که دشمنان ما هم نمی‌توانند ان را انکار کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس هشتم با اشاره به ترکیب مجلس نهم گفت: ارزیابی دوره‌های هشتگانه مجلس نشان دهنده این است که دو سوم نمایندگان در طول این دوره‌ها جابجا شدند؛ این دوره بیش از دو سوم جابجا شدند که می تواند بستر شادابی و نشاط باشد، من با تعدادی از همکاران صحبت کردم و آنها آماده بودند که تجربه‌شان را در اختیار نماینده حوزه انتخابی خود بگذارند. ما نیروهای توانا رابرای افزایش کارایی در اختیار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ما امروز قدرت بزرگ سیاسی هستیم و در معادلات سیاسی منطقه، آسیا و صحنه بین‌المللی بالاترین نقش را اعمال می‌کنیم، ادامه داد: اراده سیاسی ما زمینه تغییرات مهم سیاسی را در دنیای اسلام فراهم آورده است و شاهد خروج همراه با شرمساری سه لشکر آمریکا از عراق بودیم.

ابوترابی‌فرد افزود: در کنار این اقتدار سیاسی ما از اقتدار بزرگ دفاعی نیز برخورداریم؛ کاروان علم در کشور به حرکت درآمده و امروز از ۲۰ کشور تولید کننده دانش در دنیا عبور کردیم و با این شتاب‌ در چند سال آینده جزء ۱۰ کشور اول تولید کننده علم خواهیم بود.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه در عرصه های پزشک و نانو کارهای بزرگی کردیم، خاطرنشان کرد: ما توانستیم با تکیه بر دانش و اقتدار دانشمندانی که در نظام جمهوری اسلامی تربیت شده‌اند با سرعت حرکت کنیم و از اقتدار فرهنگی برخوردار شویم.

وی گفت: ما باید به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شویم؛ اینکه می‌بینیم سال ۹۰ را مدیریت مصرف یا جهاد اقتصادی نامگذاری می‌کنند یعنی دهه چهارم انقلاب را باید به یک دهه پیشرفت تبدیل کنیم و با استفاده از برنامه پنجم توسعه و قانون هدفمندی یارانه‌ها از همه ظرفیت کشور برای تبدیل شدن به قدرت تاثیرگذار اقتصادی استفاده کنیم.

برچسب ها:
تغییر نمایندگان بستر شادابی در مجلس را فراهم می‌کند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان