رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران :

ممنوعیت صادرات، پسته را ارزان نمی کند

  • شناسه خبر: 15320
ممنوعیت صادرات، پسته را ارزان نمی کند

به گزارش خانه خشتی اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: علیرغم اراداتی که با آقای دکتر رحیمی دارم ممنوعیت صادرات پسته اشتباه بزرگی است که مرتکب شده‌اند و در واقع این تصمیم فقط به نفع آمریکا است. وی افزود: آمریکا برای اینکه ما را از دور خارج کند باید ۲ […]

خانه » آخرین اخبار » ممنوعیت صادرات، پسته را ارزان نمی کند

به گزارش خانه خشتی اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: علیرغم اراداتی که با آقای دکتر رحیمی دارم ممنوعیت صادرات پسته اشتباه بزرگی است که مرتکب شده‌اند و در واقع این تصمیم فقط به نفع آمریکا است.

وی افزود: آمریکا برای اینکه ما را از دور خارج کند باید ۲ میلیارد دلار هزینه می‌کرد و در واقع این تصمیم باعث شد تا آمریکایی‌ها دو میلیارد دلار جلو بیافتند.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت ما سالانه ۲۰۰ هزار تن پسته تولید می‌کنیم که فقط ۱۵ هزار تن آن مصرف داخلی دارد چرا که پسته در داخل کشور یک کالای لوکس محسوب می‌شود و توزیع کنندگان پسته شب عید را خریداری کرده اند، لذا این تصمیم تاثیری در بازار نخواهد داشت.

وی افزود: منطقی نیست برای ۱۵ هزار تن مصرف داخلی جلوی صادرات ۱۹۰ هزار تن را بگیریم چرا که اگر این ممنوعیت پیش نمی‌آمد حداقل ۶۰۰ – ۵۰۰ میلیون دلار می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

عسگراولادی گفت: بزرگترین رقبای ما در صادرات پسته کشورهای آمریکا و ترکیه هستند و به تازگی چین هم به حساب می‌آید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان