۹۵ درصد جرائم فضای مجازی در رفسنجان کشف شد

  • شناسه خبر: 153151
۹۵ درصد جرائم فضای مجازی در رفسنجان کشف شد

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: امسال ۷۵ فقره جرم رایانه ای در شهرستان به وقوع پیوست  که ۹۵ درصد آنها کشف شده است.

خانه » رفسنجان » ۹۵ درصد جرائم فضای مجازی در رفسنجان کشف شد

به گزارش خانه خشتی , سرهنگ نصرالله عباسی در نشست خبری که به مناسبت هفته ی ناجا با حضور جمعی از خبرنگاران رفسنجان در ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: هفته ی ناجا از جمعه ۱۳ مهرماه با شعار “پلیس مقتدر , امین مردم ” آغاز گردد .

وی افزود: پیام اصلی این شعار افزایش احساس امنیت در جامعه و توسعه ی امنیت پایدار با مشارکت مردم,دولت و سایر ادارات است که امیدواریم به خوبی ایجاد شود و رضایت مندی مردم را داشته باشیم.


عباسی بیان داشت: اقتدار کارآمدی , توانمندی و هوشمندی پلیس در تامین نظم و امنیت جامعه , توسعه ی رویکرد جامعه محوری پلیس, ایجاد روحیه ی امیدو نشاط ,سرزندگی ,ارامش و درواقع ایجاد ارامش فکری مردم نسبت به عملکرد پلیس و همچنین معرفی اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در ابعاد مختلف از برنامه های هفته ی ناجا است.
وی گفت: امنیت پایدار زمانی ایجاد میشود که مردم همگام با دولت مردان و دیگر دستگاه ها و نهادهای سهیم پا به عرصه گذارند و در این مهم نقش خود را به موقع ایفا کنند۰


فرمانده ناجا رفسنجان خاطر نشان کرد:ما به عنوان پلیس بر آنیم که بتوانیم اگر احیانا عیب و نقص هایی که در سال گذشته داشتیم با اموزش کارکنان و نیروها انهارا برطرف کنیم و خدمتمان را مضاعف به مردم ارائه دهیم و مشارکت مردم را در برنامه هایمان افزایش دهیم.
وی با اشاره به عملکرد شایسته پلیس رفسنجان در انجام امور محوله اظهار داشت: وقوع جرائم رایانه ای و فضای مجازی در امسال ۷۵ فقره بود که ۹۵ درصد انها کشف شده است در حالی که در سال گذشته ۱۷ فقره وقوع جرائم رایانه ای بود که امسال شاهد افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته بودیم اما کشف جرائم رایانه ای نیز قابل توجه بوده است.
عباسی در ادامه گفت:متاسفانه ما با افزایش ۲۳ درصدی سرقت ها روبرو هستیم که پیام این موضوع این است که خشکسالی و بیکاری کارگران باغات پسته و وضعیت اقتصادی بد مردم و بیکاری باعث افزایش ۲۳ درصدی این سرقت ها شده است اما با افزایش ۳ درصدی در کشف سرقت ها نسبت به سال قبل روبه رو بودیم، ۵۷ درصد سرقت ها کشف شده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال شاهد افزایش ۹ درصدی دستگیری سارقین و توقیف ۷۵ درصدی موتورسیکلت های سنگین، انهدام ۱۱ باند سرقت مخوف زنجیره ای بسیار خطرناک ، دستگیری ۱۸۱معتاد پر خطر , ۳۵ نفر قاچاقچی و ۱۷۵ نفر خرده فروش مواد مخدر بودیم.
عباسی تصریح کرد: در تصادفات درون شهری ۱۸ درصد کاهش فوتی و در تصادفات برون شهری ۱۵ درصد کاهش فوتی و ۸ درصد افزایش خسارت و ۳ درصد کاهش تصادفات جمعی را داشتیم که امیدواریم در سال آتی بتوانیم در تمام زمینه ها عملکرد خود را ارتقا دهیم و رفتار پلیس را هدفمند تر هوشیارانه تر و هوشمنداته تر کنیم.

 

 

برچسب ها:
جرائم فضای مجازی سرهنگ نصرالله عباسی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان کشف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان