پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

گزارش خانه خشتی از بازار داغ لوازم التحریر در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، تا شروع سال تحصیلی جدید چند روزی باقی مانده و شاهد حضور خانواده ها و دانش آموزان در بازار برای تهیه لوازم خودشان هستیم.

کیف فروشی ها، کفش فروشی ها و مغازه های لوازم التحریر مملو از خریدارانی است که خود را برای آغاز سال تحصیلی آماده می کنند و این در حالی است که اوضاع و احوال نابسامان بازار و قیمت های سرسام آور ، صنف لوازم التحریر را هم بی نصیب نگذاشته و شاهد قیمت ها بالا و متغیر این اجناس هستیم.

در این راستا زینب گنجی خبرنگار خانه خشتی سری به بازار لوازم التحریر در رفسنجان زده است تا حال و هوای این روزهای خریداران و فروشندگان لواز التحریر و کیف و کفش مدارس را شرح دهد.

در این پرس و جو اکثر فروشندگان از پایین آمدن قدرت خرید و همچنین تعطیلی چندین واحد تولیدی داخلی کیف و کفش در اثر عدم حمایت در چند ماه اخیر گلایه داشتند.
بازاریان علت کمبود اجناس خود را نسب به چند ماه اخیر، تغییر خرید عمده ی خود از نسیه به نقدینگی همچنین افت فروش خود دانستند.
فروشندگان رفسنجانی از احتکار و انبار کردن اجناس توسط عمده فروشان اظهار تاسف کردند و بیان داشتندکه بسیاری ازفروشندگان عمده با وجود در دسترس بودن کالا، اعلام عدم موجودی میکنند.


اینکه قیمت کیف و کفش، همچنین لوازم التحریر ثابت نیست و روز به روز در حال افزایش است نیز از گلایه های خانواده ها و خریداران بود.
خریداران از تفاوت قیمت ها و کمبود نظارت بر قیمت فروش اظهار تاسف داشتند.
و نکته ی تاسف باری که در تهیه این گزارش مشاهده شد این بود که برخی خریداران، با مشاهده قیمت های بالا ، از خرید خود منصرف میشدند و دست خالی به خانه باز میگشتند.

خوب است که سازمان های متولی امر نظارت بر قیمت اجناس و از همه مهمتر لوازم التحریر که در فصل استقبال و استفاده از آن قرار داریم نظارت های خود را افزایش داده و از حقوق هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان در این بازار حمایت کنند.

و اینکه چقدر در این بازار به عرضه لوازم التحریر داخلی و ایرانی اهمیت داده شده که یکی از نیازهای جدی کشور در شرایط کنونی است خود موضوع مفصلی است که در گزارش های آتی به آن پرداخته خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل