فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

بزرگترین تصفیه خانه آب شرب استان کرمان در رفسنجان سال آینده به بهره برداری می رسد / ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در رفسنجان اجرا کردیم

  • شناسه خبر: 149948
بزرگترین تصفیه خانه آب شرب استان کرمان در رفسنجان سال آینده به بهره برداری می رسد / ۴۰۰  میلیارد ریال پروژه در رفسنجان اجرا کردیم

فرماندار رفسنجان گفت: با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بزرگترین تصفیه خانه آب شرب شهرستان ،سال آینده اجرا می شود تا مشکل اب این شهرستان رفع شود .

خانه » رفسنجان » بزرگترین تصفیه خانه آب شرب استان کرمان در رفسنجان سال آینده به بهره برداری می رسد / ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در رفسنجان اجرا کردیم

به گزارش خانه خشتی؛علیار اسکندری نسب قبل از خطبه های نمازجمعه این هفته به مناسبت هفته دولت از واقعه غدیرخم به عنوان یکی از رخدادهای مهم تاریخ اسلام یاد کرد واظهار داشت :همه می دانید که واقعه غدیر در روز ۱۸ ذی الحجه آخرین سال حیات نبی اکرم اسلام در سرزمین غدیر خم اتفاق افتاد در آستانه ذی الحجه خداوند با نازل کردن ایه ۶۷ سوره مائده به پیامبر ماموریت می دهد که ولی و جانشین خود را معرفی کند .

وی بیان داشت :پیامبر اسلام (ص) در گذرگاه غدیر خم جانشینی حضرت علی (ع) را به همه حجاج بیت الحرام اعلام می دارد و رسالت دین اسلام را ابلاغ می کند .

فرماندار رفسنجان تصریح کرد:در حادثه غدیر، تمامی بزرگان دین  حضور داشتند و دیگر صحابه آن حضرت ،آیات این روز تایید کردند و اینکه برخی می گویند عید غدیر خم زاده تفکر شیعه است و ایاتی در این مورد وجود ندارد اشتباه است .

اسکندری نسب با بیان اینکه همه کسانیکه تربیون در دست دارند بایستی به جوانان بگویند که ولایت امیرالمومنین از ناحیه خداوند بوده است گفت :چشمه جوشان ولایت حضرت علی (ع) همیشه وجود دارد و خاموش نخواهد شد و باید به فرزندان خود بگوئیم که مکتب حضرت علی (ع) و زهرا (س) است که در رستاخیر ما را سربلند خواهد کرد .

وی اضافه کرد : شرایط جامعه ما در چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط خاص است اما به برکت استقامت ، همراهی شما مردم و تدبیرهای رهبر فرزانه انقلاب این شرایط سخت را پشت سر خواهیم گذاشت .

فرماندار رفسنجان عنوان داشت :وضعیت اقتصادی کشور به واسطه تحریمهای دشمن مورد هدف قرار گرفته است و شرایط بسیار سختی است آمریکائیها تصمیم بر این گرفته اند که زمان خارج شدن از برجام بگویند ایرانیها سرما کلاه گذاشته اند و برجام را وسیله ای برای رفع منافع ایران قلمداد کردند و به همین دلیل از برجام خارج شدند.

وی تاکید داشت :حقوق بگیر سازمان منافقین با مشورت هایی که به کاخ سفید داده است فروپاشی جمهوری اسلامی را ۶۰ روز عنوان می کند لذا بر اساس سیگنالهایی که منافقین داده اند امریکائیها تصمیم خروج بر برجام را گرفته اند .

اسکندری نسب بیان داشت :دشمن تا ۶ ماه آینده میخواهند سه مطلب را در مورد ایران پیاده کنند اول اینکه جمهوری اسلامی ایران تا شش ماه آینده صادرات نفتش متوقف شود که با تصمیم به موقع دولت ، بیانات رهبر و موضع گیری در برابر آن و اعلام حمایت سپاه پاسداران انقلاب، امریکائیها به این نتیجه رسیدند که برخورد نظامی با جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست .

وی افزود :دشمن وقتی فهمید که صلح با ایران یعنی صلح با همه دنیا و جنگ با ایران مادر همه جنگ های دنیاست تصمیم گرفتند که فشار خود را در قالب فشارهای اقتصادی بر ایران تحمیل نمایند .

فرماندار رفسنجان گفت :امریکا تصمیم گرفته است که درآمدهای ارزی کشور، وارد کشور نشود ،سیستم حمل و نقل دریایی متوقف شود ولی خوشبختانه طی دو ماه گذشته براساس مذاکراتی که با دنیا داشته ایم دنیا با آمریکا همراهی نکرده است و آنها ازتحریم های یک جانبه امریکانیها همراهی نخواهند کرد .

وی اذعان داشت :اجماع جهانی که آمریکا بر علیه نظام ما به وجود آورده بودند نقش بر آب شده است و بر علیه خود امریکا شکل گرفته است امروز چینی ها از آمریکائیها به سازمان تجارت جهانی و اتحادیه اروپا از امریکائیها شکایت کرده اند .

علیار اسکندری نسب ضمن اشاره به هم اندیشی سران سه قوه در کشور یادآور شد :ملت ایران شرایطی سخت تر از این شرایط را پشت سر گذاشته است در دوران جنگ تمام شهرهای زیر بمباران صدام و هم پیمانان او بوده است دنیا یک طرف بود و ملت ایران هم یک طرف، آن روز ما یک موشک نداشتیم که جواب موشکهای آنها بدهیم ولی امروز دنیا می گوید ما بایستی در مورد سیستم موشکی ایران مذاکره کنیم .

وی بیان داشت :توان دافعی ،موشکی و نظامی را تحت هیچ شرایطی با دنیا مبادله نخواهیم کرد امروز قدرت جمهوری است که شش قدرت بزرگ را پای میز مذاکره می کشاند .

فرماندار رفسنجان ادامه داد :در راستای پیشبرد اهداف نظام در چهلمین دوران استقرار نظام هستیم و همه می دانیم که نظام ما از آب و اتش گذاشته است فتنه داعشی ها را در سوریه و عراق دفن کرده است.

وی عنوان داشت :علی رغم فشارهای اقتصادی، توانسته ایم در سال ۹۶-۹۷ ۴۰۰  میلیارد ریال پروژه در رفسنجان اجرا کنیم معادل ۲۱ و هفت دهم میلیارد ریال زیرساختهای آسفالت  معابر روستایی اجرا شده است .

فرماندار از گلنگ زنی بزرگترین تصفیه خانه آب شرب در آینده نزدیک خبر داد و گفت :طی پیگیریها و تامین اعتبارات برای بزرگترین تصفیه خانه آب شرب در شهرستان، کلنگ زنی این پروژه به زودی صورت می گیرد و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد .

فرماندار رفسنجان گفت: با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بزرگترین تصفیه خانه آب شرب اجرا می شود تا مشکل اب این شهرستان رفع شود .

وی به نتیجه رسیدن بحث پلاک ۹۴ ۲۰ اشاره داشت و بیان کرد : از آنجائیکه مالکیت این پلاک می بایست در شورای دولت از دولت سلب شود و به مردم واگذار شود با پیگریهای نماینده مردم به زودی مشکل آن مرتفع خواهد شد .

فرماندار رفسنجان به جاده رفسنجان- نوق اشاره کرد و اظهار داشت :این پروژه با هزینه ۱۱ میلیارد تومان آغاز شده است و همچنین ۳۷ کلیومتر محور داوران-رفسنجان بدون هیچ اعتبار دولتی شانه سازی شده است .

وی افزود:در منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر اینکه ۲۰۰ هکتار زمین اماده شده بود و پروژه هایی در حال انجام است  ۱۸۰۰ هکتار زمین دیگر در این بازه زمانی اخذ کردیم که پروژه های پایین دستی صنایع مس را در آنها اجرا کنیم .

علیار اسکندی نسب با بیان اینکه تمام مایحتاج صنایع مس از داخل شهرستان تامین می شود عنوان داشت :همه دستگاه های خدمات رسان، کالاهای خود را دررفسنجان تهیه نمایند اگر امکانش در شهرستان وجود نداشت بعد به شهرهای دیگر بروند ،باید کارخانه های پایین دستی را در رفسنجان اجرا کنیم  به دنبال این هستیم که تمام امکانات مورد نیاز رفسنجان و صنایع مس را بومی کنیم .

وی اضافه کرد :سه پروژه بزرگ صنعتی را در رفسنجان ظرف ۶ ماه آینده عملیاتی کرده ایم ،کارخانه رفسنجان دارو که از افتخارات مردم رفسنجان است تا پایان آبان ماه به نتیجه می رسد کارخانه تولید لوازم یکبار مصرف پزشکی در کشور با سرمایه گذار آلمانی در رفسنجان اجرا می شود و کالاهای آن به دنیا صادر می شود .

فرماندار رفسنجان بیان داشت :بزرگترین دیتا سنتر منطقه خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی ظرف یک ماه آینده به نتیجه می رسد، فاز اول فروکروم که با پیگیریهای اقای ملانوری صورت گرفته بود به بهره برداری رسیده است و فاز دوم آن ظرف ۱۲ ماه آینده به نتیجه می رسد .

وی عنوان داشت :سه قطعه زمین ورزشی در قاسم آباد ، جوادیه فلاح و صفائیه اجرا شده است تمام کارهای زیرساختی ورزشگاه تختی صورت گرفته است و ظرف یک تا دو هفته آینده به بهره برداری می رسد .

اسکندری نسب ادامه داد :کارهای عمرانی خوبی صورت گرفته است کمیته عمران شهر فعال شده است ،رودخانه وسط شهر رفسنجان را  با اجرای ۱۰۰ پروژه به عنوان مرکز رفاهی مردم اجرا خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه ایستگاه قطار جوادیه عملیاتی شده است ولی پیگیر ایستگاه قطار رفسنجان هستیم گفت :امسال با توجه به وضعیت پسته اولین کار، تشکیل کمیسیون اقتصادی و دعوت از وزیر امور اقتصاد و دارایی به شهرستان بود که با پیگیریهای صورت گرفته و طولانی شدن پروسه اداری  مردم نباید نگران وام های خود نباشند .

فرماندار گفت :در راستای اشتغال زایی ۶۱۰ طرح در جلسه کارگروه اشتغال تصویب شد که در این زمینه  ۷۷۳ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است ، در استان کرمان سهمیه ۱۴ میلیارد تومانی داشتیم الان ۲۱ میلیارد تومان پروژه به کارگروه اشتغال استان معرفی کردیم .

 

 

 

 

برچسب ها:
400 پروژه برجام تصفیه خانه آب جاده نوق -رفسنجان کارگروه اشتغال کمیسون اقتصادی وام کشاورزی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان