گزارش خانه خشتی از افتتاحیه خیریه مکتب؛

دَرِ مکتب باز شد

  • شناسه خبر: 148435
دَرِ مکتب باز شد

 به گزارش خانه خشتی،شب گذشته اولین بازارچه خیریه مکتب با حضور علی بهشتی پور و علی آرمان همراه با استقبال مردم رفسنجان در آسایشگاه علی ابن ابی الطالب برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » دَرِ مکتب باز شد

به گزارش خانه خشتی ، شب گذشته اولین بازارچه خیریه مکتب رفسنجان با حضور علی بهشتی پور عضو شورای شهر و علی آرمان معاون اجتماعی فرماندار همراه با استقبال پرشور مردم رفسنجان در محل آسایشگاه علی ابن ابی الطالب(ع) دایر گردید.

حمیدی پور مدیر بازارچه خیریه مکتب در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی گفت: این بازارچه اولین بازارچه عمومی خیریه مکتب است و پیش از این به صورت خیلی مختصر در دانشکده علوم پزشکی برگزار شده بود.

وی بیان داشت: در این بازارچه سعی کردیم یک تیم فرهنگی را داشته باشیم و غرفه های متنوعی اعم از غرفه های صنایع دستی و هنری، اموزشی، سفالگری، رباتیک و نجوم در این بازاچه دیده شده و همچنین سعی کردیم برای اولین بار به صورت متمرکز غرفه های مواد غذایی را با کیفیت بهتر ارائه دهیم.

حمیدی پور تصریح کرد: در اولین بازارچه خیریه مکتب سعی شده است کیفیت محصولات را در نظر گرفته شود تا در ذهن بازدیدکنندگان ماندگار شود.

وی افزود: در این بازارچه از گروه های مختلفی کمک گرفته شده تمامی خیریه ها همکاری کردند تا این بازارچه شکل گیرد.از همه خیریه ها مهمتر آسایشگاه علی ابن ابیطالب است که حدود ۲۰ سال پیش توسط مرحوم نظری ساخته شد این خیریه ۲۰ سال است به مردم خدمت رسانی کرده است ولی متاسفانه از دید مردم همچنان به نام سالمندان شناخته شده است.

حمیدی گفت: در این آسایشگاه ۲۵ کودک با تمکن مالی پایین زندگی می کنند در صورتیکه حتی برخی مسئولین هم از این موضوع خبر ندارند همکاری خوبی با کانون امید دانشجویی دانشگاه ولی عصر داشتیم که دوستان در این خیریه به ما کمک کردند.

وی بیان داشت: هزینه خیریه ما برای کمک به تحصیل دانش آموزان است تمام تلاش ما بر این است که امکاناتی را فراهم نماییم و بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی در نظر بگیریم.

موسس خیریه مکتب رفسنجان بابیان اینکه در این بازارچه سعی کردیم خیریه ما کمی شناخته‌تر شود عنوان داشت: در ایجاد خیریه برای ما آگاهی مردم مهم بود چون منابع خیریه‌ها فقط از منابع مردمی است در این خیریه تلاش می‌کنیم که فقر را ریشه‌کن کنیم و فرهنگ تکدی گری را از بین ببریم.

حمیدی پور گفت : قریب به ۱۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه تحت پوشش خیریه مکتب رفسنجان هستند این دانش آموزان از مدارس دولتی انتخاب شدند از بین این تعداد، ۲۰ دانش آموز به‌صورت کامل توسط انجمن خیریه بورس می‌شوند.

لازم به ذکر است بازارچه خیریه مکتب رفسنجان تا تاریخ ۵ مردادماه در ساعات ۱۸ الی ۲۳ دایر است و علاقمندان می توانند از غرفه های متنوع آن بازدید نمایند.

عکس از : امیررضا دهشیری 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان