مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی کشور در رفسنجان مطرح کرد:

صدور ۶۰۰ هزار ویزا برای مهاجران افغانی از سوی جمهوری اسلامی

  • شناسه خبر: 147158
صدور ۶۰۰ هزار ویزا برای مهاجران افغانی از سوی جمهوری اسلامی

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی کشور گفت: ما در اوایل سال ۲۰۱۸ حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار ظرفیت صدور ویزا برای کشور  افغانستان برای مهاجرت قانونی مردم ان کشور فراهم شده است ،این در حالی است که متاسفانه همچنان با مهاجرت های غیر قانونی به عنوان یکی از معضلات اساسی روبرو هستیم .

خانه » آخرین اخبار » صدور ۶۰۰ هزار ویزا برای مهاجران افغانی از سوی جمهوری اسلامی

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد محمدی‌فر مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی کشور روز گذشته در جلسه مشترک مسئولین استان کرمان و شهرستان رفسنجان و هیات دیپلماتیک حامی پناهندگان در خانه حاج اقا علی رفسنجان اظهار داشت: استان کرمان بزرگترین جمعیت پناهندگان بعد از تهران را در خود جای داده است و قطب پذیرندگان اتباع در کشور است.

وی افزود: حضور بزرگترین جمعیت اتباع قانونی و مهاجرین غیر مجاز در استان کرمان باعث بروز چالش و مشکلات عدیده ای برای مسئولین استانی شده است .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی کشور بیان داشت : همت بلند و مهمان نوازی این خطه باعث شده است به عنوان یکی از بخشهایی که بیشترین خدمات را برای این جمعیت به پناهنده داده است در این استان می باشد .

محمدی فر تصریح کرد : این در حالی است که خبرهای خوشی از حضور مهاجرین و اوارگان و پناهندگان در جهان نمی شنویم ،غرق شدن در دریا ،نگه داشتن در پشت دروازه کشورها اخباری است که هر روز با ان مواجه هستیم .

وی افزود :ما در جمهوری اسلامی همواره در صدد ان هستیم مهاجرت قانونی به سمت کشورمان تسهیل و تشویق در جهت قانون مداری به جای مبارزه با مهاجرت داریم .

مدیرکل اتباع خارجی گفت :ما در اوایل سال ۲۰۱۸ حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار ظرفیت صدور ویزا برای کشور  افغانستان برای مهاجرت قانونی مردم ان کشور فراهم شده است ،این در حالی است که متاسفانه همچنان با مهاجرت های غیر قانونی به عنوان یکی از معضلات اساسی روبرو هستیم .

وی ادامه داد :استان کرمان اولین مقصد و دروازه ورود مهاجرین غیر قانونی به داخل کشور می باشد،ما در سه سال گذشته حدود ۱۰۳ هزار نفر از فرزندان مهاجرین غیر قانونی در اجرای فرمان مقام معظم رهبری در مدارس کشور ثبت نام کردیم .

محمدی فر تاکید داشت :امسال از هفته اخیر ما ثبت نام مجدد دانش اموزان را اغاز کردیم ،براورد می شود امسال حدود ۵۰۰ هزارنفر دانش اموز در مدارس کشور از خانواده مهاجرین و پناهندگان مشغول به تحصیل می شوند .

وی یاداور شد :ظرفیت های اموزشی ظرفیتهای محدود و مشخصی هستند ،امسال حدود ۹۲ هزار نفر را به کمک کمیساری پناهندگان سازمان ملل تحت پوشش رایگان بیمه سلامت دراوردیم البته با توجه به محدودیت اعتبار نسبت به سال ۲۰۱۷ ماکاهش حدود ۲۵ درصدی در این حوزه داشتیم .

مدیرکل اتباع خارجی کشور گفت :متاسفانه تعدادی که نتوانستند از خدمات بیمه رایگان برخوردار شوند به عنوان یک چالش با ان مواجه هستیم ،البته بهره مندی از بیمه سلامت همانند ایرانیان با فرانشیز دولتی برای همه پناهندگان فراهم است .

وی خاطرنشان کرد :امسال با مذاکراتی که صورت گرفته علاوه بر پناهندگان بتوانیم مهاجرین را هم از خدمات بیمه با فرانشیز دولتی برخوردار کنیم .

محمدی فر ادامه داد :توجه به موضوع معیشت و حمایت از معیشت پناهندگان به عنوان یکی از اولویت های اصلی ماست که ما نیاز داریم در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم تا بتوانیم به تناسب حوزه بهداشت و درمان و اموزش و حوزه معیشت را در شرایط بهتری قرار دهیم .

وی بیان داشت:متاسفانه شرایط امنیتی در افغانستان به گونه ای است افق پیشرو در ادامه مهاجرتها و افزایش مهاجرتها را در پی دارد و امارها وشاخص ها نشان دهنده ا فزایش مهاجرتهاست .

مدیر اتباع خارجی کشور اذعان داشت :امروز نشانه های روشن و امیدوار کننده ای از جامعه جهانی و اتحادیه اروپایی در رابطه با اقدامات حمایتی از موضوع پناهندگان می بینیم ولی باز نسبت به نیازها ضرورت دارد توجه و اهتمام بیشتری جامعه جهانی به این موضوع داشته باشد .

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان