مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان مطرح کرد:

۵۵۰۰ تبعه افغانی ساکن در مهمانشهر رفسنجان / اداره کردن ۶۰ هزار تبعه کار آسانی نیست

  • شناسه خبر: 147156
۵۵۰۰ تبعه افغانی ساکن در مهمانشهر رفسنجان / اداره کردن ۶۰ هزار تبعه کار آسانی نیست

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان گفت: قریب ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و در قالب ۵۳۵ خانوار اینجا حضور دارند ، یک هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی در این مهمانشهر وجود دارد که ۸۰ درصد این خانه ها فاقد امنیت می باشند .

خانه » اجتماعی » ۵۵۰۰ تبعه افغانی ساکن در مهمانشهر رفسنجان / اداره کردن ۶۰ هزار تبعه کار آسانی نیست

به گزارش خانه خشتی ؛ حمید شمس الدینی در جلسه مشترک با هیات دیپلماتیک حامی پناهندگان در مهمانشهر رفسنجان اظهار داشت:  این مهمانشهر قدمت ۳۵ ساله دارد اولین گروه ابتاع بیگانه در سال ۱۳۶۲ وارد مهمانشهر شدند .

وی بیان داشت :ماتصمیم گرفتیم اسم اینجا را مهمانشهر بگذاریم نه کمپ ،اینها نسل سومی هستند که در این مهمانشهر به دنیا می ایند .

شمس الدینی تصریح کرد : قریب ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و در قالب ۵۳۵ خانوار اینجا حضور دارند ، یک هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی در این مهمانشهر وجود دارد که ۸۰ درصد این خانه ها فاقد امنیت می باشند .

مدیر کل امور اتباع استان کرمان افزود :ساختمانهایی در این مهمانشهر وجود دارد که در معرض تخریب قرار دارند با توجه به اینکه منطقه کرمان در معرض زلزله های شدید هست تهدید جدی برای مهاجرین می باشد .

وی عنوان داشت :بالغ بر ۱۴۰۰ دانش اموز در مدارس مهمانشهر مشغول به تحصیل هستند ،تقریبا تمام امکانات مورد نیاز دولت برای زندگی ابتدایی در اینجا وجود دارد از جمله مسائل بهداشتی ،نانوایی و مدرسه و امکانات کم ورزشی می باشد .

شمس الدینی بیان داشت :مدیریت مهمانشهر تقریبا به عهده اتباع و در قالب یک شورای خودگردان فعالیتهای خود را انجام میدهند ،سرپرستی مهمانشهر جنبه نظارتی و هماهنگی را دارد.

وی افزود :از سال گذشته اقدامات خوبی در مهمانشهر صورت گرفته است از جمله ۳۰ هکتار وسعت مهمانشهر حصارکشی شده  جهت ایجاد امنیت زندگی تاثیر گذار بوده است اسفالت خیابانها صورت گرفته است تمام فضاهای عمومی اینجا گازکشی شده است .

شمس الدینی خاطرنشان کرد :واحدهای اداری و خدماتی بازسازی شده است از جمله مرکز بهداشتی و ساختمان اداری از این نمونه هاست رنگ امیزی جداول و بازسازی فضاها انجام شده این بازسازیها با درصد کمی از کمکهای بین المللی و بیشتر ان از کمک های دولت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است .

وی تاکید داشت :بازسازی مدارس و اسفالت به کمک کمیساری انجام شده است ،مرکز بهداشت توسط  کمکهای سازمان ملل صورت گرفته ،شروع ۵۰ واحد ساخت سرپناه شروع کردیم که تقریبا رو به اتمام هستند و اماده تحویل دادن است .

این مسئول یاداور شد :تمامی مراکز فروش در این مهمانشهر در قالب یک بازارچه تعریف خواهد شد ،تصمیم گرفتیم ظرف دو سال اینده چیزی به نام آلونک در مهمانشهر نداشته باشیم ،این دومین مهانشهر در استان کرمان است با حمایتهای همکاران چیزی به نام مشکل سرپناه در اینجا وجود ندارد .

وی گفت : اداره کردن ۶۰ هزار اتباع در شهرستان که معادل ده شهر تعریف شده است کار اسانی نیست .

 

برچسب ها:
تبعه افغانی حمید شمس الدینی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان مهمانشهر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    اخه دروغ تا کی چرا از ساکنین مهمانشهر سوال نمیکنید بگو پول سه سال عوارض شهرداری ک بزور از مردم گرفتین چکارشون کردی
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان