معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد:

اجرا شدن بند بند سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با حضور رزم حسینی / همدلی در استان بر محور شعار ولایت و توسعه وی رقم خورد

  • شناسه خبر: 145872
اجرا شدن بند بند سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با حضور رزم حسینی / همدلی در استان بر محور شعار ولایت و توسعه وی رقم خورد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: توجه به مسائل اقتصادی با پیوست فرهنگی یکی از بهترین اقدامات در سطح استان بود و یکی از استان هایی که بند بند سیاست های اقتصادی مقاومتی را اجرا کرد استان کرمان بود.

خانه » اجتماعی » اجرا شدن بند بند سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با حضور رزم حسینی / همدلی در استان بر محور شعار ولایت و توسعه وی رقم خورد

حمید ملانوری در گفت و گو با خانه خشتی اظهار داشت: در طی دوران مدیریت جناب رزم حسینی بر سمت استانداری کرمان شاهد اجرای شیوه های ابتکاری و طرح های نوینی در سطح استان بودیم.

وی افزود: ستاد مثلث توسعه اقتصادی اولین طرح ابتکاری استاندار سابق بود که یک ضلع آن مدیران دستگاههای اجرایی، ضلع دیگر نمایندگان مردم و سومین ضلع را بخش خصوصی تشکیل میداد و در کنار آن ائمه جمعه به عنوان ناظر در این طرح حضور داشتند.

ملانوری ادامه داد: با اجرایی شدن ستاد مثلث توسعه اقتصادی در کنار یک حرکت اقتصادی و کمک به دولت در جریان تسهیل روند سرمایه گذاری، این مهم موجب ایجاد تعامل و همراهی میان نهادهای موثر در جریان سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه در سرمایه گذار برای ورود به این عرصه در استان شد.

معاون استاندار خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این طرح ابتکاری استاندار سابق و با ورد بخش خصوصی در داخل و خارج استان، امروز استان کرمان در حوزه بهره برداری از معادن، راه اندازی واحدهای صنعتی کوچک و توسعه صنعت گردشگری رتبه های خوبی را کسب نموده است.

وی فعال سازی نهادهای مدنی را از دیگر طرح های ابتکاری استاندار سابق کرمان برشمرد و گفت: در این راستا شهرستان قلع گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی گردید، با ورود دولت و فعال کردن خود مردم در قالب صندوق های خرد سرمایه گذاری، خود مردم تولید می کنند و با خودباوری درآمدزا شدند.

ملانوری با بیان اینکه ورود معین های اقتصادی و شرکت های فعال بزرگ بخش خصوصی برای قراردادن توان ، تخصص و امکانات خود در خدمت توسعه استان دیگر طرح ابتکاری جناب رزم حسینی بود تصریح کرد: عمده فعالیت های معین های اقتصادی تامین پول و اعتبار نیست بلکه زمینه فعالیت و کمک در قالب تسهیلات بانکی ،کمک به سرمایه گذاری و رونق فعالیتهای منطقه است.

معاون سیاسی استانداری کرمان گفت: این مهم تا جایی پیش رفته است که رهبر فرزانه انقلاب فعالیتهای قلع گنج را تایید نمودند و گروه های مختلف از سراسر کشور برای بازدید در این منطقه حضور می یابند.

ملانوری خاطر نشان کرد: امروز در شهرستان های گلبافت، شهداد،منوجان، رودبار بطور ویژه و همچنین دیگر شهرستان های جنوبی و شمالی استان کرمان شاهد اجرایی شدن این ابتکارات و روحیه تعاملی و فضای آرام برای سرمایه گذاری و تغییر نگرش نسبت به کار و تلاش و کارآفرینی در استان هستیم.

وی بیان داشت: توجه به مباحث اجتماعی و فرهنگی در کنار بحث های اقتصادی نیز در دوران مدیریت جناب رزم حسینی رقم خورد و از جمله طرح های ابتکاری ان طرح نجات در محلات کرمان و شناسایی افراد آسیب دیده بود.

ملانوری تدوین سند توسعه فرهنگ و اجتماع استان و راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مباحث اجتماعی را از دیگر اقدامات استاندار سابق برشمرد وگفت: استان کرمان در سال گذشته در مباحث توسعه، ورزش همگانی، امنیت،پدافند غیر عامل و اقتصاد مقاومتی رتبه های برتر  راکسب و صاحب لوح و نشان گردید، در دوران مدیریت جناب رزم حسینی طرح های بزرگ شهری راه اندازی و در حوزه ورود بخش خصوصی به مباحث سلامت نیز اقدامات موثری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: توجه به مسائل اقتصادی با پیوست فرهنگی یکی از بهترین اقدامات در سطح استان بود و یکی از استان هایی که بند بند سیاست های اقتصادی مقاومتی را اجرا کرد استان کرمان بود.

معاون سیاسی استانداری کرمان در بخش پایان سخنان خود بیان داشت: تمامی برنامه های استاندار سابق که در استان اتفاق افتاد بر محور شعار ولایت و توسعه رقم خورد و در قالب این شعار اتحاد و همدلی و نگاه توسعه ای به استان عملی شد.

وی خاطر نشان کرد: مردم و همه گروه های سیاسی ، فعالان اقتصادی و علمی در سطح استان کمک کنند تا این روحیه تعامل و هم افزایی باشد و کشور در راستای همین همراهی به اهداف خود دست یابد.

ملانوری همچنین در خصوص استعفای علیرضا رزم حسینی استاندار و انتصاب استاندار جدید اظهارداشت :در ابتدای دوره دوازدهم بعد از انتخابات تصمیم ایشان بر رفتن بود و یکبار هم استعفای ایشان مطرح شد ولی دولت موافقت نکرد .

وی بیان داشت : با توجه به ابتکارات و فعالیتهایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی مخصوصا در استان کرمان انجام شده بود در ایام دیگر تصمیم قطعی گرفتند که ایشان بمانند و برنامه های خود را در استان کرمان ادامه دهند.

ملانوری تصریح کرد :اخیرا هم به خاطر کسالتی که دارند و جانباز شیمیایی دوران جنگ هستند پزشکان برای انجام فعالیتها ایشان را منع کرده بودند هم به دلیلی کسالتی که برای خانواده شان به وجود امده بود و در جلسه شورای اداری هم گفته بودند به دلیل اینکه رعایت حال خانواده ام را بکنند استعفا داده اند .

وی افزود :اقای وزیر در پاسخ استعفای ایشان دقیقا اشاره کردند که استاندار علی رغم میل باطنی و به خاطر کسالت استعفا داده اند ، هم اکنون اقای دکتر فدایی که معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه هستند به عنوان سرپرست استانداری انتخاب شده اند .

ملانوری خاطرنشان کرد:گروه های مختلفی گزینه هایی مطرح می کنند نمایندگان استان چند گزینه را اعلام کرده اند و هرکدام از گروه های مختلف سیاسی در رسانه ها به زعم خود گزینه ای مطرح کرده اند اما گزینه نهایی گزینه ای است که وزارت کشور انتخاب می کنند.

وی ادامه داد :گزینه مورد نظر و نهایی با مجموعه نمایندگان استان انجام می شود و نهایتا با طرح در هیات وزیران انتخاب خواهد شد فعلا هیچ گزینه ای اعلام نشده و در حال برررسی است .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان