پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

۲۵ طرح مشاغل خانگی در رفسنجان شناسایی شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”،فرماندار شهرستان رفسنجان صبح امروز در جلسه ستاد توسعه مشاغل خانگی با اعلام این خبرافزود:شهرستان رفسنجان باتوجه به تک محصولی بودن ، هیچ پیشرفتی در زمینه ایجاد مشاغل خانگی نداشته است .
علی اکبر پور محمدی اظهار داشت : با توجه به قابلیتهای شهرستان وشناسایی مشاغل کوچک و پردرآمد خانگی میتوان برای همه اقشار از جمله افرادبیکار ، افراد خاص معلول ، زندانیان و…. اشتغال ایجاد کرد.
وی اظهار امیدواری کرد با فرهنگسازی و ایجاد شغلهای خانگی کوچک در رفسنجان از واردات بعضی کالاها جلوگیری شود.
فرماندار در ادامه گفت: این ۲۵ طرح شناسایی شده و اداره های ذیربط از جمله جهادکشاورزی ، اداره بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اداره کار وتعاون ، فنی حرفه ای ، خیرین و….میتوانند متولی این امر باشند .
در ادامه جلسه مسولین ادارات به بیان پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند و قرار شد همکاریهای خود را از نظر آموزش ، تهیه مواد اولیه ، پرداخت وام ،مکان برای عرضه تولیدات محصولات خانگی و…را در جلسه بعد اعلام کنند.
دکتر مقصود مشاور فرماندار نیز اظهار داشت : اشتغال خانگی بسیاری از هزینه ها ازجمله محل کار ، کارگاه ، رفت وآمد ،انبارداری ،مالیات و…را کم میکند .
وی افزود : برای ایجاد یک فرصت شغلی در صنعت در جهان ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده در صورتیکه این فرصت میتواند با هزینه ۳ الی ۴ میلیون تومان در مشاغل خانگی ایجاد شود.
مشاور فرماندار کشور چین را با هدف تصرف بازار جهانی موفق ترین مدل در ایجاد مشاغل خانگی معرفی کرد وگفت: ۹۰ درصد از شغلهای این کشور به مشاغل خانگی اختصاص داده شده است که با برنامه ریزی های خاص توانسته در تولید انواع و اقسام کالاهای ریز ودرشت در بازار جهانی اول باشد.
وی تصریح کرد :از جمله این مشاغل پرورش دام وطیور ، بسته بندی چای باعطر وطعمهای،پته دوزی ، بسته بندی سبزیجات ، تولیدات گلخانه ای ،تولید بدلیجات ،صنایع دستی و….است که با رعایت ۴ اصل آموزش طرح ،تامین مواد اولیه ، تولید محصول و فروش محصول در اجرای طرحهای خانگی موفقیت رابدنبال دارد .

رضایی

خروج از نسخه موبایل