۱۰ شب تا ۴ صبح بهترین زمان برای خواب است

  • شناسه خبر: 142534
۱۰ شب تا ۴ صبح بهترین زمان برای خواب است

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: علم پزشکی هم ثابت کرده که خواب در تاریکی شب باعث آرامش تمام اعضا و جوارح بدن می شود لذا بهترن زمان برای خواب ۱۰ شب تا ۴ صبح است.

خانه » پزشکی و سلامت » ۱۰ شب تا ۴ صبح بهترین زمان برای خواب است

به گزارش خانه خشتی ، پروین نخعی به مناسبت روز جهانی سلامت عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران یکی از شاهراههای سلامتی را خواب سالم عنوان و اظهار کرد: خواب شبانگاهی باعث افزایش انرژی برای روز بعد است که متاسفانه این خواب در حال حذف است.
وی با اشاره به اینکه خداوند خواب را برای آرامش انسانها در شب آفریده است تصریح کرد: بین نسل جوان امروز ما خواب شبانگاهی با دیدن برنامه های تلویزیونی، شب نشینی های طولانی و رفتن درفضای مجازی در حال کمرنگ شدن است که خوابی ناسالم است .
وی ادامه داد: از طرفی این خواب ناسالم موجب می شود که انسان در طول روز بخوابد که خواب در روز باعث افزایش اضطراب و پرخاشگری می شود.
نخعی بیان کرد: دانشجویان و کنکوری ها نیز ساعت خواب را به ۲ تا ۴ ساعت تقلیل ندهندواز ۶ ساعت کمتر نباشد چون مغز به بازبینی و کسب انرژی احتیاج دارد.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به نورهایی اشاره کرد که برخی افراد در شب روشن می گذارند و توضیح داد : نور باید آرامبخش باشد وترجیحاًنور قرمز نباشد و برای بچه ها برای ترس از تاریکی باید نور آرامبخش مثل سبز و … باشد و در فاصله دورتر باشد تا واهمه تاریکی را از بین ببرد.

لازم نیست برای لاغر شدن چیز خاصی بخورید

وی با اشاره به اینکه اسلام دین تعادل است یکی از شاهراهای مهم سلامت را تغذیه مناسب برشمرد و افزود: یکی از وعده های مهم صبحانه است اما کارمندان و دانش آموزان بدلیل کسالت و خواب آلودگی این وعده را حذف می کنند که پس از چند ساعت به دلیل ضعفی که برایشان پیش می آید بدنبال خوراکی شیرین هستند.
وی با بیان اینکه حذف بسیاری از مواد غذایی می تواند مشکلاتی برای سلامتی داشته باشد اظهار کرد: کمبود ویتامینها و مواد غذایی پروتئینی در بدن اثرات مضر خود را در سالهای آینده نشان می دهد.
نخعی ادامه داد: مصرف سبزیجات برای بیماری های قلبی مفید است پس سر سفره حتماًباید باشندوحتماً به همراه مواد پروتئینی سبزیجات مصرف شود،وازهمه نعمت هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده بایدبه طور معمول و متعارف استفاده شود؛ لازم نیست برای لاغر شدن چیز خاصی بخورید باید از همه نوع مواد غذایی به میزان کم مصرف شود و به یقین دچار اضافه وزن نخواهید شد.
دکتر نخعی بیان کرد: فست فودها، سوسیس و کالباس حاوی نیترات و سرطانزا هستند، لذا در فاصله دو ماه یکبار میتوان از این غذای فست فودی به میزان کم استفاده کرد. همچنین انواع کنسروها و غذاهای آماده به دلیل نمک فراوان و چربی زیادی که دارند مناسب نمی باشند.
وی تصریح کرد: به هنگام غذا خوردن از نوشیدن آب سرد فراوان پرهیز کنید زیرا موجب اختلال در دستگاه گوارش می شود.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ورزش سالم را شاهراه دیگر سلامت دانست و افزود: متاسفانه در جامعه افراد عقیده دارند که بایددر خانه دستگاه تردمیل و یا دوچرخه ثابت داشته باشند و برای انجام ورزشهای خاص به باشگاه بروند که این تفکر نادرست است زیرا علم پزشکی بهترین ورزش را پیاده روی آن هم هفته ای ۵ بار و روزی ۳۰ دقیقه می داند که این پیاده روی مانع چاقی و مبتلانشدن به بسیاری از بیماری ها است.
وی به انجام ورزش شنا به افرادی که دارای زانو درد، دردهای استخوانی و وزن زیاد هستند توصیه کرد و گفت: بهترین ورزش برای این افراد بیمار شنا و راه رفتن در آب است آبی که بدن تا شانه زیر آب قرار گیرد چون بدن در حالت بی وزنی است و به زانو فشار نمی آورد.
نخعی یادآور شد: تغذیه سالم، ورزش سالم و خواب سالم سه شاهراه مهم سلامتی هستند که توجه به این شاهراه ها در زندگی موجب می شود انسان تندرست و سلامت باشد و در کنار آن بایدسلامت روان را هم داشته باشد و این آرامش را به اطرافیان خود انتقال دهد.

برچسب ها:
پروین نخعی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خواب روز جهانی سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان