گفتگوی اختصاصی خانه خشتی با یاسر شریف هنرمند رفسنجانی:

قصد اجرای تئاتری متفاوت در رفسنجان دارم

  • شناسه خبر: 14248
قصد اجرای تئاتری متفاوت در رفسنجان دارم

به یاد جای خالی روز ملی نمایش در تقویم رسمی مان، پای صحبت های یکی از جوانان صاحب ذوق و موفق رفسنجانی می نشینیم تا برایمان از دغدغه هایش بگوید، از نگفته هایش … یاسر شریف، ۲۷ ساله، صادره از رفسنجان، ساکن تهران  … شرح حال: در ۱۴ سالگی به دلیل گرایش برادرم به نمایش […]

خانه » آخرین اخبار » قصد اجرای تئاتری متفاوت در رفسنجان دارم

به یاد جای خالی روز ملی نمایش در تقویم رسمی مان، پای صحبت های یکی از جوانان صاحب ذوق و موفق رفسنجانی می نشینیم تا برایمان از دغدغه هایش بگوید، از نگفته هایش …

یاسر شریف، ۲۷ ساله، صادره از رفسنجان، ساکن تهران  …

شرح حال:

در ۱۴ سالگی به دلیل گرایش برادرم به نمایش و بازیگری، به هنر علاقه پیدا کردم؛ اما در دبیرستان با توجه به مخالفت پدرم وارد رشته ریاضی شدم، ولی دست از مطالعه برنداشتم؛ پس از پایان دبیرستان با شرکت در کنکور سراسری هنر، در رشته نمایش با گرایش نمایش عروسکی در دانشگاه سوره پذیرفته شدم.

پس از اتمام دوره کارشناسی، به خدمت سربازی مشرف و در سال ۹۱ سرباز نمونه کشوری در بخش فرهنگ و هنر شدم.

در حال حاضر در جشنواره های مختلف بین المللی و داخلی به عنوان کارگردان، نویسنده، بازیگر و عروسک گردان و … شرکت کرده ام و هم اکنون به گویندگی در رادیو و تلویزیون مشغول هستم.

تئاتر هنری انقلابی است …

به عقیده من هنر و تئاتر گذران زندگی است. دغدغه موضوع تئاتر از جامعه نشأت می گیرد و گاهی به دنبال تفکر هنرمند به وجود می آید و به همین نسبت تأثیرگذار است. تئاتر هنر انقلابی است و در آن تفکر هنرمند جلوتر از مخاطب است، بنابراین باید موضوعاتی را به تصویر کشید که جامعه با آن سر و کار دارد تا مخاطب پس از ترک سالن اجرا، به آن چه دیده است، فکر کند.

هنر تخصص است نه سرگرمی …

از نظر من کسب تخصص در هنر، تفکر و تبحر می آورد، بنابراین ورود به آن، نیازمند مطالعه، تحقیق و کسب تجربه است. پس نباید به هنر به عنوان تفنن و سرگرمی نگریست، بلکه باید با دید تخصصی به آن وارد شد.

باید فرهنگ تئاتر در جامعه وارد شود …

همان طور که می دانیم، تنها تئاتری که از سال ها پیش ایجاد شده و هم چنان مخاطبان فراوانی دارد، تعزیه است، زیرا فرهنگ آن عاشورائی است و در ذهن و دل مردم ما جای گرفته است، بنابراین برای ورود تئاتر به دل جامعه باید فرهنگ آن میان مردم شکل بگیرد.

رفسنجان قابلیت های فراوانی دارد …

شهرستان رفسنجان با وجود نداشتن امکاناتی چون سالن مناسب و استاندارد جهت اجرا، استعدادها و قابلیت های زیادی دارد؛ تصمیم دارم تا پایان سال جاری کار نمایشی متفاوتی را با حضور هنرمندان تئاتر رفسنجان کلید بزنم تا ضمن تبادل اطلاعات، فضای آموزشی مناسبی ایجاد و زمینه همکاری و ارتباط بیشتر بچه ها با فضای خارج شهرستان فراهم شود.

اگر زمان به عقب برگردد، صد در صد نمایش را انتخاب می کنم …

علاقه در هر کاری شرط پیروزی در آن است، به یقین می توانم بگویم که بیشترین علت موفقیتم پس از لطف خدا، علاقه و پشتکارم بوده است؛ بنابراین به همه کسانی که قصد ورود به این رشته را دارند، توصیه می کنم با علاقه و از طریق تحصیلات دانشگاهی آن را انتخاب کنند. و در پایان از حمایت ها ی بی دریغ خانواده ام به خصوص پدر و مادر و برادرم و اساتیدم آقایان عباس بلوچی، علی ترک آبادی و عماد خاندانی تشکر می کنم.

بخشی از کارنامه:

–         دبیر کانون تئاتر دانشگاه سوره به مدت ۴ سال

–         حضور در جشنواره تئاتر عاشورایی به عنوان بازیگر در نمایش «کوفیان» در سال ۸۴

–         کسب رتبه سوم عروسک گردانی در نمایش «اُسکار و مامان صورتی» در جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویی

–         نویسنده و عروسک گردان نمایش «دختری با موهای …» در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر تهران مبارک

–         نویسنده و کارگردان نمایش «اینک انسان» در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر تهران مبارک

–         حضور در هفتمین دوره جشنواره تئاتر بانوان به عنوان کارگردان در نمایش «حسنی و گاو»

–         نویسنده تله فیلم «از آن چه دوستش داری …»

برچسب ها:
اخبار رفسنجان امکانات تئاتر تعزیه رفسنجان فرهنگ هنرمند یاسر شریف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مهدی اقبالی

    درود بر یاسر خان دوست گرانقدر و گرانمایه . مهم نيست كه هدفهاي انسان در حوزه هنر، كسب و كار، مذهب، ورزش يا ارتباط با مردم قرار دارند. تنها راه پيشرفت اين است كه خطاها در مراحل اوليه باشند، انسان خطا را بپذيرد و در اثر خطا كردن، پس نزند و پيش برود. از تو توقع دارم پيش از آنكه مرگ بر در بكوبد، هر آنچه داري تقسيم كن! آيا مي تواني ترانه اي زيبا بخواني؟ بخوان و آن را تقسيم كن. آيا مي تواني تصويري را نقاشي كني؟ نقاشي كن و آن را تقسيم كن. هر آنچه در كف داري... و هرگز كسي را نديده ام كه چيزي براي تقسيم كردن نداشته باشد. بدان که فروتني زينت علم و كمال و جاه و جلال است. اهل هنر اگر فروتن باشند، هنر آنان بهتر جلوه مي كند؛ همان طور كه سايه عكس آن را برجسته و نمودار مي كند، فروتني نيز هنر را آشكار مي سازد. موفق پیروز و سر بلند باشی مهدی اقبالی مهدی ابادیwww.eghbali92.blogfa.com

    احسان

    سلام.چطوری،روبراهی؟کاروبار چه خبر؟خوش میگذره؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان