منابع نزدیک به کاخ سفید؛

اعلام نامزد پست وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

  • شناسه خبر: 14220
اعلام نامزد پست وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

انتظار می رود باراک اوباما به زودی جک لیو را برای پست وزارت خزانه‌داری به سنا معرفی کند. “خانه خشتی” باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا، قصد دارد جک لیو، رئیس فعلی کارکنان کاخ سفید را به عنوان وزیر خزانه‌داری بعدی معرفی نماید. لیو کارشناس بودجه و از متحدین نزدیک اوباما است که برای رهبری مذاکرات صخره مالی […]

خانه » آخرین اخبار » اعلام نامزد پست وزارت خزانه‌داری ایالات متحده
انتظار می رود باراک اوباما به زودی جک لیو را برای پست وزارت خزانه‌داری به سنا معرفی کند.
“خانه خشتی” باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا، قصد دارد جک لیو، رئیس فعلی کارکنان کاخ سفید را به عنوان وزیر خزانه‌داری بعدی معرفی نماید. لیو کارشناس بودجه و از متحدین نزدیک اوباما است که برای رهبری مذاکرات صخره مالی با کنگره انتخاب شده است.

به گزارش “رویترز”، لیو در صورت تایید سنا، جایگزین تیموتی گایتنر می شود. گایتنر عضو تیم اقتصادی دوره اول اوباما است که پیش از این اعلام نمود در پایان این دوره از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

یکی از منابع نزدیک به کاخ سفید اظهار کرده است که امکان این که لیو برای پست خزانه داری پیشنهاد شود، زیاد است و به احتمال نامزدی وی در روز پنج‌شنبه ۹ ژانویه گفته خواهد شد. وی مدیر دفتر بودجه کاخ سفید در دوره اوباما و همچنین بیل کلینتون بود. لیو ۵۷ ساله، در اوایل دوره ریاست جمهوری اوباما نیز معاون وزیر خارجه بود. او در پست جدید خود باید با مسائل متنوع اقتصادی نظیر نقش دولت در بازار مسکن و چگونگی واکنش نسبت به اقتصاد چین، مقابله کند. اما مهمترین مسأله ای که وی در این پست با آن رو به رو است بحث و جدل روی چگونگی کنترل بدهی عمومی دولت فدرال و حفظ بودجه باثبات است.

اگرچه لیو از سوی برخی از اعضای جمهوری خواه سنا قابل اعتماد نیست، ولی در کل اعتبار دو حزبی خوبی دارد که می تواند از آن در کشمکش مباحث بودجه در کنگره کمک بگیرد.

وی یهودی ارتودوکس است و در طول کارزار انتخاباتی، به نمایندگی از اوباما در قسمت های یهودی نشین ایالت فلوریدا فعال بود. با نامزدی وی برای وزارت خزانه داری، پست ریاست کارکنان کاخ سفید خالی می شود و پیش‌بینی این است که دنیس مک دونو معاون مشاور امنیت ملی اوباما برای این پست معرفی شود.

منبع:LHVnews
برچسب ها:
اخبار رفسنجان اعلام نامزد پست وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا اوباما رفسنجان وزارت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان