گفتگوی اختصاصی خانه خشتی با حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران

رمز عزت، عظمت و وحدت ملت، ولایت مداری است

  • شناسه خبر: 14198
رمز عزت، عظمت و وحدت ملت، ولایت مداری است

حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خانه خشتی با اشاره به اینکه ولایت مداری رمز عزت، عظمت و وحدت ملت است، اظهار داشت: رمز وحدت ملت ما، دین، اعتقاد و ولایت است و مردم در مراسم و مناسبت های متعدد نشان دادند که حول محور ولایت جمع […]

خانه » آخرین اخبار » رمز عزت، عظمت و وحدت ملت، ولایت مداری است

حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خانه خشتی با اشاره به اینکه ولایت مداری رمز عزت، عظمت و وحدت ملت است، اظهار داشت: رمز وحدت ملت ما، دین، اعتقاد و ولایت است و مردم در مراسم و مناسبت های متعدد نشان دادند که حول محور ولایت جمع اند و گوش به فرمان ولایت هستند.

وی درخصوص چگونگی پاسداری جوان امروز از خون شهدا به خبرنگار ما گفت: پاسداری از خون شهیدان، پاسداری از نظام اسلامی است. شهیدان در حقیقت پاسدار نظام اسلامی ما بودند و خونشان را برای باقی ماندن این نظام فدا کردند و از جوانان انتظار می رود که در عرصه تقویت این نظام هر کاری از جمله خوب درس خواندن که از دستشان برمی آید انجام دهند و متخصص شدن همراه با تعهد بهترین راه پاسداری از خون شهداست.

امام جمعه موقت تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر چگونگی ارزیابی عمل سیاستمداری خلاف نظر ولایت اذعان داشت: ولایت ستیزی ضد ارزش است. چه به صورت ولایت ستیزی صریح که در گروهک های ضد انقلاب و اصحاب فتنه به صراحت دیده میشود و چه در پوشش حمایت از ولایت باشد. آنچه مهم است اطاعت عملی از ولایت فقیه است و با این محک باید همه را سنجید.

وی در رابطه با سوال دیگر خبرنگار خانه خشتی در خصوص فتنه سال ۸۸ که در آن گروهی به نام ساکتین فتنه برای نظام تصمیم می گرفتند، گفت: نظام، نظام قانونمندی است و فتنه گران جایی در بین ملت ما ندارند و از اصحاب سکوت در این ماجرا انتظار می رود که خود را با ولایت هماهنگ کنند و سیل خروشان یک ملت است که به همراهی ولایت شکل می گیرد و ایستادن در مقابل این موج غرق شدن است و کسانی که زاویه دار ولایت باشند بازنده این میدان هستند و باید به سیل خروشان ملت که سیل طوفاننده امت وفادار به ولایت است، بپیوندند.

وی در توضیح بحث انتخابات آزاد خاطر نشان کرد: انتخابات آزاد دو مضمون و به تعبیر طلبگی دو دلالت التزامی دارد. انتخاباتی که تا امروز بوده و حداقل انتخابات دهم ریاست جمهوری آزاد نبوده و این تهمت فتنه گران است که می گویند در انتخابات سال ۱۳۹۲ اگر کاندیدای این اشخاص رأی بیاورند انتخابات آزاد بوده و بالعکس.  و آنچنان که به نظر آنان در انتخابات گذشته رمز اغتشاشات تقلب بود، به نظر می رسد این واژه هم کلید واژه فتنه است. کسانی که تا قبل از هشدار مقام معظم رهبری این واژه را بکار می بردند و به قول ایشان جدول دشمن را پر می کردند امیدواریم که به هوش آیند و کسانی که همچنان آن واژه را بکار می برند، بدانند که این ضدیت با ولایت فقیه است.

حجت الاسلام خاتمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر توطئه دشمن در خنثی سازی نقش مردم در انتخابات افزود: مردم ما هوشیار و بیدارند و تحت تأثیر فتنه ها قرار نخواهند گرفت. حضور ولی فقیه بعنوان چشم بیدار امت، توطئه ها را خنثی خواهد کرد و هیچ جریان فرعی نخواهد توانست مردم را از مسئله اصلی که حضور باشکوه در انتخابات است غافل کند. بنابراین افق آینده انتخابات را مثل افق گذشته روشن می بینیم.

امام جمعه موقت تهران در رابطه با ظهور ساکتین فرهنگی و نقش مسئولین و مردم در این زمینه یادآور شد: بدنه ملت ما بدنه سالمی است و اگر کسانی از ظاهر درست برخوردار نیستند، به آنان گفته نشده و یا اینکه توجیه غلطی برای خودشان دارند. اساس این است که بدنه سالم است و دلداده اسلام، ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت اند. ما نباید ناهنجاری هایی که در جامعه ایجاد می شود را پای مقابله با نظام بگذاریم. دشمن می خواهد این ناهنجاری ها را به معنای مقابله با نظام به حساب آورد، اما نباید این را پای مقابله با نظام بگذاریم و باید کار فرهنگی انجام دهیم. با وارد شدن پدر و مادرها در صحنه و جلسات خویش و قومی در آن جلسات، ناهنجاری ها را درمان کنند و این به معنای این نیست که خانواده ها دست روی دست بگذارند. مبارزه با فساد فرهنگی یک عملیات و پروژه است که بایستی صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت بازگانی به صحنه بیایند و مسئولین نیز باید به وظیفه شان خوب عمل کنند. تنها راه حل مشکل مفاسد فرهنگی مصوبه بیش از ۳۰۰ ماده شورای انقلاب فرهنگی است که در سال ۸۶ تصویب شد و متأسفانه زمین مانده است.

وی در خصوص نابسامانی های اقتصادی به خبرنگار ما گفت: مشکلات اقتصادی، سیاسی نیست و بخش اعظم این مشکلات تحریم  و بخشی دیگرسوء تدبیر است، یعنی برنامه ریزی نادرست؛ که در این میان ممکن است عده ای در این موضوع قصد داشته باشند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان