پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

بهترین راهکار برای توجه به محرومین ایجاد خیریه ای با محوریت مسجد می باشد

به گزارش خانه خشتی ، امام جمعه رفسنجان شب گذشته در جلسه نیکوکاری مساجد رفسنجان اظهار داشت :اگر کمک های مسجد با محوریت مسجد ، امام جماعت و هایت امنای مسجد صورت بگیرد و یک خیریه ای در این راستا ایجاد شود این بهترین راهکار برای توجه به محرومین می باشد .
وی بیان داشت :در صدر اسلام مسجد جایگاه مهمی درجمع اوری کمک به فقرا و کارهای مهم داشته است بدین صورت که ده نفر انتخاب می شدند و این کار را برعهده داشتند .
امام جمعه تصریح کرد : ما می توانیم ان سنت حسنه صدر اسلام را ایجاد کنیم ده نفر به اسم علی و مجموع تمام مجموعه های مساجد تشکیلاتی به نام ضعفا ایجاد کنند با توجه به درامد های متفاوت این مساجد به دیگر مساجد کمک کنند .
وی افزود :همه کمک کنند تا شاهد تشکلات ارزشمندی در این راستا باشیم .
رمضانی پور به بیمه معلم اشاره داشت و گفت :مساجد را می توان با بیمه معلم که به مبلغ ۱۵۰ هزاراست بیمه نمود سه نفر برای فوتی و ۶ نفر برای مصدومیت و برای زلزله و اتش سوزی مساجد ،جبران خسارت در نظر گرفته شده است .
وی با بیان اینکه مصلی رفسنجان در حال حاضر بیمه می باشد گفت :افراد حقیقی می توانند مساجد را بیمه کنند ،چه خوب است دست اندرکاران مساجد به این موضوع توجه کنند .
حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه جلسات نیکوکاری کار ارزشمندی است خاطرنشان کرد :این جلسات بعد از اقامه نماز می تواند برگزار شود و کمک ها را به صوت ناشناس به درب خانه های فقرا برسانید.

خروج از نسخه موبایل