استقرار بروزترین تجهیزات صنعتی دوخت جنوب شرق کشور در کارگاه خیاطی موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان / عکس

  • شناسه خبر: 140606
استقرار بروزترین تجهیزات صنعتی دوخت جنوب شرق کشور در کارگاه خیاطی موسسه خیریه خیرین گمنام  رفسنجان / عکس

مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان گفت: امروز شاهد شکوفایی استعدادهای نهفته در شهرمان باشیم وبیش از۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته باشیم وعمده آن به همت بلند وسخاوت مثال زدنی وکمک ماهیانه قریب به ۴۰۰۰ نفر از همکارانم در شرکت مس می باشد.

خانه » اجتماعی » استقرار بروزترین تجهیزات صنعتی دوخت جنوب شرق کشور در کارگاه خیاطی موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان / عکس

علی دره کردی مدیرعامل مؤسسه خیریه خیرین گمنام حضرت زهرا(س)  در گفتگو با خانه خشتی ازفعالیت چهارده ساله این موسسه خیریه گفت :موسسه خیرین گمنام از سال ۸۳ و در شب قدر با توزیع چند بسته مواد غذایی بین نیازمندان و ایتام کار خود را شروع کرد. با توجه به  محل کار م که صندوق قرض الحسنه مس بود و ظرفیت بالایی که درهمکاران سخاوتمندم در شرکت مس سراغ داشتم تصمیم گرفتم که از این ظرفیت در انجام کار خیر استفاده کنم .

وی افزود: این نیت خیرخواهانه باهمفکری ومساعدت جمعی از افراد خیر شکل جدی به خود گرفت قریب به سه سال تمام هم وغم خودمان را صرف  رفع نیازهای ضروری ایتام ونیازمندان از قبیل تهیه جهیزیه ، کمک هزینه درمان-توزیع سبدغذای گرم – کمک هزینه تحصیلی وتهیه پوشاک کردیم ودر سال۸۶ برای اینکه فعالیتهای مؤسسه در بستر قانونی انجام شود اقدام به ثبت مؤسسه کردیم. البته شکل گرفتن هر مجموعه ای ابتدا مشکلات عدیده وخاص خود را دارد.

دره کردی بیان داشت: با توجه به ظرفیت عظیمی که از نیروی انسانی وجود داشت می بایست کار را گسترش دهیم،با شناسایی افراد موجه و قابل اعتماد در قسمتهای مختلف کارخانه، برگه هایی تحت عنوان کمک به ایتام و نیازمندان طراحی کردیم و بین کارکنان توزیع شد تا هر کدام از همکاران که مایلند ماهیانه مبلغی را به خیریه کمک کنند ، این کار با استقبال بی نظیر روبروشد در کنار این کار  از  افرادی که کمک می کردند درخواست می کردیم که افراد نیازمند را به ما معرفی کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان گفت: کار خیریه با نیت صادقانه بود که این نیت عشق به خدمت می خواست ،که ما داشتیم این باور به وجود امد که به کمک همنوعان، درمانی شکل نمی گیرد درمان به این صورت است که ما بتوانیم خانواده ها را از ظرفیتها و توانمندیهای خودشان اگاه کنیم و توانمندشان کنیم که درامد خود را از بازوی خود بدست اورند.

وی درباره انگیزه ی شکل گیری کارگاه خیاطی موسسه اینگونه گفت: بایستی باورها را تغییر می دادیم ،یک باور در مدیران شرکت مس به وجود امده بود که لباس خوب را فقط تهران می دوزند و رفسنجان این هنر را ندارند و همچنین باور افرادی که می بایست بیایند و خیاطی می کردند را می بایست تغییر بدهیم و این باور را به وجود بیاوریم که علاوه کار در ضبط پسته می توانند خیاط خوبی باشند .در اوایل با دو نفر و با دو چرخ خیاطی کار دوخت را  شروع کردیم ابتدا لباس های آشپزان مس را به ما دادند تهیه کردیم .

دره کردی ادامه داد: ۹۰ درصد لباسهای مس توسط این موسسه تهیه می شود و دوخت بیش از ۵۲ هزارتکه لباس از اول امسال تا کنون توسط این کارگاه خیاطی تولید شده است.

ما رکورد ۷ هزار لباس را زدیم

وی با اشاره به اینکه ابتدا تاسیس موسسه مشکلاتی در خصوص مکان موسسه داشتیم گفت :سال ۹۱ موسسه به عنوان موسسه برتر استان در زمینه اشتغالزایی و کارافرینی انتخاب شد این انگیزه ای شد برای ما که مکان وسیعتری تهیه کنیم  و کارگاه را گسترش دادیم؛ ۱۰۰۰ متر فضا ی بلااستفاده پرورشگاه معین زاده رفسنجان رابه منظور گسترش مکان خیاطی تعمیر و به روز کردیم ، تا اینکه در سال ۹۵ بنا به اعلام نیاز مدیر پرورشگاه به مکان مورد اجاره مؤسسه مجبور شدیم به دنبال مکانی جدید بگردیم.

دره کردی اظهار داشت: از انجایی که بیش از ۷۰ درصد افرادی که در این موسسه کار می کردند از روستاهای اطراف می امدند در نتیجه برای ایاب و ذهاب به جای دیگری از مرکز شهر مشکل داشتند می بایست موسسه در مرکز شهر باشد با صحبتهایی که با خانواده مرحوم حاج اکبر نظری کردیم و همچنین با کمک دیگر خیرین توانستیم مکان فعلی کارگاه که قریب به ۶۰۰ متر مربع فضای کارگاهی با بهترین مصالح بسازیم و با بازدیدی که از کارگاه های صنعتی تهران داشتیم  بهترین امکانات کارگاهی در ساخت وتجهیزبکار بردیم.

وی با بیان اینکه قریب ۵۰ درصد از موقوفات کل کشور در شهر رفسنجان است همشریان ما در کار خیر سرامدهستند افزود : اگر بتوانیم اعتماد که سرمایه اصلی هر کاری است جلب کنیم حتی با مبالغ اندک می توانیم کارهای بزرگی از جمله اشتغالزایی را انجام دهیم.

ایجاد شغل توسط دولت هزینه بر است ولی اینجا با داشتن یک چرخ خیاطی یک شغل ایجاد می شود و بهترین کاری که خیرین می توانند انجام دهند اهدا چرخ خیاطی است که با اهدا یک چرخ خیاطی ،چرخ زندگی نیازمندی می چرخد ،بیشترین تکیه ما روی خیرین بوده است ؛ در حال حاضر کارگاه خیاطی خیریه  بیش از ۱۶۰۰ متر فضای کارگاهی را داردکه اگر همت خیرین نبود هیچ کدام از این فعالیت ها صورت نمی گرفت.

دره کردی ضمن تشکر از  همکاران شاغل و بازنشسته وپرسنل شرکتهای اقماری به لحاظ کمک ماهیانه به خیریه گفت شاید کمتر کسی تصور می کرد با این مبالغ ظاهراً ناچیز امروز شاهد شکوفایی  استعدادهای نهفته در شهرمان باشیم وبیش از۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته باشیم وعمده آن به همت بلند وسخاوت مثال زدنی وکمک ماهیانه قریب به ۴۰۰۰ نفر از همکارانم در شرکت مس می باشد وحتی ریالی از کمکهای دولتی استفاده نکردیم .

مدیرعامل موسسه خیرین گمنام خاطرنشان کرد :اعتماد مدیران مس ما را به این خودباوری رسانده است ،برای اینکه از گردونه رقابت حذف نشویم سراغ خرید تجهیزات صنعتی رفتیم هم اکنون  به روز ترین تجهیزات صنعتی دوخت را در جنوب شرق کشور داریم .

وی ادامه دادتقریباًتمام دستگاه های  مجهزصنعتی در این کارگاه وجود دارد به طوریکه  لباس کار۶۵ شرکت را تولیدمی کنیم ،کارگاه خیریه در کارنامه خود دوخت لباس مدیران ،اداری ومالی سایپا تهران ،گل گهرسیرجان و سفارشاتی از داخل استان دارد ودوخت لباس سازمان عتبات عالیات کشور  از افتخارات کارگاه خیاطی خیریه می باشد.

مدیرعامل موسسه خیرین گمنام رفسنجان با بیان اینکه نیازهای  بیش از ۳۵۰۰ خانواده یتیم را در حد وسع براورده می سازیم گفت : در راستای ایجاد شغل ، مشاغل خانگی را گسترش دادیم از قبیل پته دوزی ،کیف چرم ،کار روی سفال ،شیرینی پزی و اشپزی و…. که به صورت رایگان توسط افراد اموزش داده می شود .وی افزود : بیش از ۲۲۰ نفر مشاغل خانگی را اموزش دیدند و هزینه اموزش را خیرین تقبل کردند .

دره کردی شناسایی فرزندان ایتام و نیازمند، تحت عنوان فرزند معنوی را از دیگر فعالیتهای موسسه دانست و گفت : این کار را از سراسر استان شروع کردیم بدین صورت که این فرزندان توسط خیرین حمایت می شوند ، تا کنون ۷۲۰ فرزند معنوی را تحت پوشش داریم که ماهیانه مبلغ ۱۱ و نیم میلیون تومان به حساب موسسه واریز و ما ان را به حساب شخصی پس انداز فرزندان معنوی می ریزیم .

وی جمع اوری غذاهای مازاد درکانتین های سرچشمه و رساندن انها به دست نیازمندان از دیگر خدمات این موسسه عنوان کرد و بیان داشت :با همکاری تالارها و دانشگاه علوم پزشکی از غذای مازاد انها برای ایتام استفاده  می کنیم ما ظرفیتی ایجاد کردیم که وسایل مازاد خانواده ها را جمع اوری و به نیازمندان می رسانیم .

دره کردی با اشاره به اینکه برای تجیهز کارگاه بالغ بر ۴ میلیارد ریال هزینه شده است گفت :بیش از ۵۰ درصد تجهیزات صنعتی کارگاه خیاطی موسسه ، اهدایی خیرین است .

وی در پایان صحبتهای خود با بیان اینکه این موسسه زمینه هر نوع کمکی را فراهم کرده است گفت :۷ نفر از همکاران ما روزانه پاسخگوی مراجعه کنندگان در دفتر موسسه واقع در امیرکبیر۲۴ هستند مردم  هر نوع کمکی اعم نقدی وغیرنقدی را می توانند اهدا کنند و یا با شماره  ۳۴۲۶۴۴۹۶ الی ۹۸ دفتر موسسه و شماره موبایل ۰۹۱۳۵۹۹۲۵۰۰ تماس بگیرند .

باعث افتخار است که این مؤسسه پرچمدار اشتغالزایی وکارآفرینی در استان کرمان بوده و موفق شده ۴ سال متوالی رتبه اول مؤسسات خیریه استان را دراین زمینه کسب وبه وزارت کشور معرفی شود. و مشارکت در ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی با همکاری شرکت مس وکمیته امداد از اقدامات به یادماندنی مؤسسه می باشد    .       شماره حساب سیبا ملی۰۱۰۲۹۴۲۲۳۱۰۰۰ وشماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۵۶۴۵۲۷۵۴  و حساب جاری۳۵۱۷۴۲۵ صندوق مس نیز جهت واریز کمکهای نقدی مردم عزیز ونو عدوست دراین امر  خدا پسندانه اختصاص یافته است.

در پایان از تک تک افرادی که از ابتدای شکل گیری خیریه تاکنون از هیچ تلاش وکوشش جهت پیشبرد اهداف خیرخواهانه واشتغالزایی دریغ نکرده اند صمیمانه تشکر وقدردانی میکنم وهمچنین از سایت خانه خشتی که در عرصه اطلاع رسانی پیش قدم شده است و با رسالت  خبری خود واطلاع رسانی در جذب خیرین قدمی بر می دارد نهایت تشکر وقدردانی را دارم.

برچسب ها:
خیریه خیرین گمنام رفسنجان علی دره کردی مدیر عامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان