عامل ۸۰ درصد بیماریهای روز ،بیماریهای غیر واگیر می باشد

  • شناسه خبر: 139041
عامل ۸۰ درصد بیماریهای روز ،بیماریهای غیر واگیر می باشد

ایاضی معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت :اگر مردم رفتار خودشان را اصلاح کنند زندگی بهتری را در پی خواهند داشت وگرنه مشکلات بسیار زیادی برای انها ایجاد می شود ،بیش از ۸۰ درصد بیماریهای روز، به واسطه بیماریهای غیر واگیر است .

خانه » آخرین اخبار » عامل ۸۰ درصد بیماریهای روز ،بیماریهای غیر واگیر می باشد

به گزارش خانه خشتی ، محمدهادی ایاضی معاون اجتماعی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت فردوسیه ازادگان اظهار داشت:در مناطق روستایی مهم است که بتوانیم توسعه شبکه بهداشتی را  به طور کامل داشته باشیم .

وی بیان داشت :در گذشته خانه های بهداشت با حضور بهورزان در قالب روستاهای کشور، شکل گرفته و یکی از شبکه های کامل در کشورهای توسعه یافته است و از این جهت خدمات بسیارخوبی هم ارائه می شود .

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در چند سال اخیر حاشیه شهرها با جمعیت بالغ بر ۱۱ هزار نفر و در مناطق روستایی جامعه سلامت شکل گرفته است گفت :این شبکه سلامت، خدمات جامع تری را به مردم ارائه می دهد، خدماتی اعم از پزشک ،ماما،روانپزشک و …در رشته های مختلف وظیفه ارائه خدمات را بر عهده دارند.

وی افزود :جای خوشبختی است که ما به عنوان مدیریت نظام سلامت این  توفیق را بدست اورده ایم که وظیفه خود را در حوزه پیشگیرانه در مناطقی که کمتر حضور داریم به انجام رساندیم .

ایازی عنوان داشت :تا اوایل سال ۹۷ بخش قابل توجهی از زیرساختها کامل خواهد شد و از این به بعد به مردم بستگی دارد که چگونه رفتار کنند تا زندگی سالمتری را داشته باشند .

وی ادامه داد :اگر مردم رفتار خودشان را اصلاح کنند زندگی بهتری را در پی خواهند داشت وگرنه مشکلات بسیار زیادی برای انها ایجاد می شود ،بیش از ۸۰ درصد بیماریهای روز، به واسطه بیماریهای غیر واگیر است .

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد :ریشه بیماریهای غیرواگیر در رفتار مردم خلاصه می شود اگر ما مراکز بهداشتی ایجاد کردیم برای افزایش سواد سلامت مردم بوده است ،چراکه افزایش سواد مردم بر کیفیت زندگی مردم تاثیر دارد .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان