کره شمالی:

همسایه جنوبی را به پایان دادن به تنش‌های موجود در روابط فیمابین فراخواند.

  • شناسه خبر: 13896
همسایه جنوبی را به پایان دادن به تنش‌های موجود در روابط فیمابین فراخواند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رویترزکیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک سخنرانی غیر منتظره به مناسبت آغاز سال نو میلادی، دولت های دو کره را دعوت به ترک منازعات و تنش زدایی دعوت می کند. به گزارش رویترزکیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک سخنرانی غیر منتظره به مناسبت آغاز […]

خانه » آخرین اخبار » همسایه جنوبی را به پایان دادن به تنش‌های موجود در روابط فیمابین فراخواند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رویترزکیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک سخنرانی غیر منتظره به مناسبت آغاز سال نو میلادی، دولت های دو کره را دعوت به ترک منازعات و تنش زدایی دعوت می کند.
به گزارش رویترزکیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک سخنرانی غیر منتظره به مناسبت آغاز سال نو میلادی، دولت های دو کره را دعوت به ترک منازعات و تنش زدایی دعوت می کند. کیم جونگ اون که پس از وفات پدرش در سال ۲۰۱۱ رهبری دولت کمونیستی کره شمالی را عهده دار شد، سخنرانی اش را با ترسیم سیاست های کشور برای سال میلادی جدید آغاز کرد، امری که پدرش همواره در سرمقاله های روزنامه های بزرگ حکومتی به آن مبادرت می ورزید.کیم در سخنرانی اش که ظاهرا از پیش ضبط شده بود، اعلام کرد که رفع رویارویی میان دو کره امری مهم در راستای خاتمه تقسیم کشور و تحقیق یکپارچگی مجدد آن است.سوابق روابط میان دو کشور در گذشته حاکی از آن است که رویارویی میان شهروندان کشور به امری به جز جنگ ختم نخواهد شد.

سخنرانی رهبر جوان کره شمالی، نخستین سخنرانی رهبر این کشور پس از وفات کیم ایل سونگ، جد کیم جونگ اون در ۱۹ سال گذشته تلقی می گردد.زیرا کیم جونگ ایل، پدر وی، به ندرت علنی سخنرانی می نمود و اولویت های سیاسی اش را همواره در سرمقاله های روز نامه های رسمی حکومتی اعلام می کرد. کره جنوبی در ماه گذشته “پارک جیون های” دختر حاکم نظامی فقید “پارک شونگ های” ، که “کیم إیل سونگ” در اوج نبرد سرد میان دو کشور سعی بر قتل وی داشت، را به ریاست جمهوری برگزید.پارک متعهد به برقراری ارتباط با کره شمالی گردید و کره شمالی را به گفتگویی سازنده میان دو کشور دعوت کرد ولی در مقابل از پیونگ یانگ خواست که از تلاش هایش در زمینه سلاح های هسته ای دست بردارد.
http://www.reuters.com/article/2013/01/01/us-korea-north-idUSBRE90001S20130101

برچسب ها:
همسایه جنوبی را به پایان دادن به تنش‌های موجود در روابط فیمابین فراخواند.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان