مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

خانه حاج آقا علی رفسنجان ثبت جهانی می شود

  • شناسه خبر: 138056
خانه حاج آقا علی رفسنجان ثبت جهانی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مقدمات فرآیند مستندسازی پرونده خانه حاج آقا علی رفسنجان برای ثبت در فهرست میراث جهانی آغاز شده است.

خانه » آخرین اخبار » خانه حاج آقا علی رفسنجان ثبت جهانی می شود
 به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمود وفایی در حاشیه بازدید از خانه حاج آقا علی رفسنجان از پایان کار مرمت و بازسازی این بنای تاریخی خبر داد و گفت: در حال حاضر خانه حاج آقا علی رفسنجان در مرحله تجهیز برای تبدیل به یک هتل چهارستاره قرار دارد و مقدمات فرآیند مستندسازی پرونده آن جهت ثبت در فهرست میراث جهانی نیز آغاز شده است.

وفایی افزود: خوشبختانه با حمایت های بی دریغ استاندار کرمان در مدت چهار سال اخیر شاهد زنده سازی و نجات بسیاری از آثار تاریخی از خطر ویرانی کامل بودیم.

وی با بیان اینکه باغ فتح آباد و خانه حاج آقا علی رفسنجان با پیگیری استاندار کرمان و مشارکت اداره کل اوقاف استان و بنیاد توسعه موقوفات کرمان از یک بنای مخروبه به بناهایی زیبا و ماندگار تبدیل شدند، تصریح کرد: خوشبختانه هرگونه فعالیت مرمتی در این آثار با نظارت دقیق کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان انجام گرفت.

وی با اشاره به برخی انتقادها در خصوص نحوه مرمت یا برخی تغییرات و مداخلات در جریان عملیات بازسازی بناهایی از قبیل باغ فتح آباد و خانه حاج آقا علی رفسنجان، افزود: بدون شک انجام برخی تغییرات در جریان مرمت بناهای تاریخی با توجه به موضوع  کاربری آنها در آینده اجتناب ناپذیر است اما با همه این شرایط، مداخلات و تغییراتی برای میراث فرهنگی قابل قبول است که به اصل بنا و معماری آن لطمه نزند و قابل بازگشت باشند که این موضوع در خصوص بناهای فوق الذکر رعایت شده است.

وفایی در خصوص زمان دقیق افتتاح خانه (هتل) حاج آقا علی رفسنجان تصریح کرد: در حال حاضر کار مرمت بنا پایان یافته و در مرحله تجهیز برای تبدیل به یک هتل چهار ستاره قرار دارد که امیدواریم در سفر استانی ریاست جمهور به کرمان به طور رسمی افتتاح شود.

برچسب ها:
بزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقا علی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان