برخورداری ۱۲ هزار نفر از اهالی روستاهای رفسنجان از نعمت گاز تا پایان سال جاری

  • شناسه خبر: 13446
برخورداری ۱۲ هزار نفر از اهالی روستاهای رفسنجان از نعمت گاز تا پایان سال جاری

 ۱۲ هزار نفر از اهالی ۱۵ روستای  رفسنجان تا پایان سالجاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار میشوند.  سید محمد حسینی رییس ناحیه گاز شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی “ اظهار داشت: طرح گازرسانی به روستاهای رفسنجان از سال ۷۹ از روستای  اسلام آباد شروع وتا کنون بیش از ۷۰ روستای  شهرستان  تحت پوشش گاز طبیعی قرار […]

خانه » آخرین اخبار » برخورداری ۱۲ هزار نفر از اهالی روستاهای رفسنجان از نعمت گاز تا پایان سال جاری

 ۱۲ هزار نفر از اهالی ۱۵ روستای  رفسنجان تا پایان سالجاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار میشوند.

 سید محمد حسینی رییس ناحیه گاز شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی “ اظهار داشت: طرح گازرسانی به روستاهای رفسنجان از سال ۷۹ از روستای  اسلام آباد شروع وتا کنون بیش از ۷۰ روستای  شهرستان  تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند و گازرسانی برای بیش از ۲۵ روستای دیگر نیز در دست اقدام است که با گاز رسانی به این روستاها تا اواخر سالجاری تقریبا گازرسانی به روستاهای این شهرستان تا ۹۵ درصد تحقق میابد.

 وی افزود :عملیات لوله گذاری  به ۱۵ روستانیز انجام شده وپیمانکاران آنها برای نصب  انشعاب ولوله کشی داخل منازل  مشخص شده است وجمعیت ۱۲ هزار نفری این روستاها تاپایان سال گازدار خواهند شد.

 مهندس حسینی اسامی  این روستاها راعیش آباد،محی آباد ،ابراهیم آباد،عباس آبادآغفور،رضاباد،اکبرآباد،محمدآباد،لطف آباد،وهمچنین  جوادیه و الهیه  و چند روستای دیگر از توابع نوق  اعلام کرد.سید محمد حسینی با اشاره به اتصال ۵۵ مشترک صنعتی کوچک  وبزرگ به گاز طبیعی گفت:۸ جایگاه cng  نیز در رفسنجان ،کشکوییه ،سرچشمه و کبوترخان به انشعابات گاز متصلندو یک جایگاه cng دیگر نیز در منطقه نوق رفسنجان در حال احداث است.

 وی همچنین اظهار داشت:اجرای خط لوله گاز از منطقه سرخون بندرعباس وقسمتی نیز از لوله سراسری ارسنجان در عسلوییه بوشهر به رفسنجان آورده شده است وتاکنون بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری در کل شبکه گاز رسانی  رفسنجان وروستاها انجام شده است.

رییس ناحیه گاز رفسنجان تصریح کرد :بخش مرکزی رفسنجان  ۵۹ هزار مشترک گاز شهری وروستایی دارد که از این تعداد ۴۲ هزار مشترک شهری و بیش از ۱۶هزار مشترک  ساکن روستاها هستند و همچنین ۲۷ هزار انشعاب (علمک)شهری ۱۴ هزار انشعاب (علمک)روستایی نصب شده است.

 وی مشترکان شهرهای  سرچشمه ،کشکوییه،بهرمان وصفاییه  ۷ هزارو۹۰۰مشترک اعلام کرد و افزود:برای انشعابات این مناطق نیز ۶ هزار و ۹۰۰ علمک نصب شده است.

 رییس ناحیه گاز رفسنجان گفت:مناطق خنامان ،داوران ودره در، با توابع اطرافشان  نیز در سال آینده به سیستم گاز رسانی وصل خواهند شد که با این روند تا پایان سال آینده تمامی روستاهای رفسنجان محرومیت زدایی گاز خواهند شد.

 حسینی ابراز داشت:سرانه استفاده از گاز طبیعی  در ایران بالاتر از جهان است ولازم است با اصلاحات  الگوی مصرف  در این حوزه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

 وی اعلام کرد:طبق گفته های مسولین کشوری  بهای گاز تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.

 سید محمد حسینی باتوجه به نزدیک شدن به فصل سرمای  زمستان  نکات ایمنی در خصوص رعایت استفاده از گاز را بیان داشت وتاکید کرد:برای نصب بخاری حتما دود کش موردبازدیدو بررسی  و هر بخاری  دارای یک دود کش مجزا در پشت بام بصورت H باشد و در بررسی شیلنگهای گاز با انجام تست کف صابون  از نداشتن نشتی گاز اطمینان حاصل نمایند.

 وی یادآور شد :برای خشک کردن البسه  از بخاری استفاده نکنند زیرا باعث آتشسوزی میشود.

 رییس ناحیه گاز خاطرنشان کرد:افراد در نظر داشته باشند بهای مصرف گاز اگر بیش از ۳ دوره پرداخت نشود گاز منزل قطع خواهدشد که در این صورت برای وصل مجدد آن متحمل صرف وقت وهزینه های گزاف خواهنند شد.

برچسب ها:
برخورداری 12 هزار نفر از اهالی روستاهای رفسنجان از نعمت گاز تا پایان سال جاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان