پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

جلسه دکتر آذین با مردم در مسجد الزهرا(س)

دکتر آذین نماینده شهرستان های رفسنجان و انار در جلسه پرسش و پاسخ با مردم که در مسجد الزهرا(س) رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: چهار اصل که امام علی (ع) به آن تأکید نموده اند و از نابودی جامعه جلوگیری میکند را اتحاد، انسجام و وحدت در جامعه اسلامی، پیروی و اطاعت از رهبر، امانت داری و اصلاح در بلاد و آبادانی شهر و دیار دانست.

وی در خصوص سوالات مردم در بحث بیکاری بیان کرد: یکی از رسالت های مسئولین فعلی در بحث اشتغال زایی، ایجاد شغل برای افراد است. و امروزه با توجه به اینکه امکانات دانشگاهی بیشتر شده و سن ورود به بازار کار افزایش یافته سالیانه حدود ۷۰۰هزار نفر جویای کار هستند.

دکتر آذین گفت: در کشور ما سالیانه حدود ۰۰۰/۱۴۰ نفر از سال ۸۸-۸۴ باید شغل ایجاد شود که از سال ۸۸ این آمار به سالی ۷۰۰ هزار نفر که یک درصد آن هم مربوط به استان کرمان و شهرستان رفسنجان می باشد رسیده است.

وی طبق آماری که در اداره کار وجود دارد گفت: حدود ده هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد و دولت با اصل ۴۴ و چشم انداز ۲۰ساله مقدماتی فراهم کرده که با امکانات بخش خصوصی چندین هزار شغل ایجاد شود و با برنامه ریزی اصولی کار پیش رود و اگر شغل در جامعه ایجاد شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی رفع می گردد.

دکتر آذین در خصوص انتخابات افزود: یک تحلیل نشان می دهد که انتخابات دوقطبی است که اصول گرایان و اصلاح طلبان را شامل می شود و یک تحلیل انتخابات سه قطبی که شامل اصول گرایان، اصلاح طلبان و طیف جدیدی که در بدنه دولت و رئیس جمهور است را در برمی گیرد. بنابراین افرادی که در رأس اصول گرایان هستند به این نتیجه رسیده اند که به اتحاد و انسجام برسند و اگر تفرقه کنند انتخابات را از دست خواهند داد.

وی اکثریت مجلس نهم را اصول گرا دانست و افزود: اصول گرایان با اختلاف سلیقه در مجلس حاضر شده اند که یک طیف بعنوان رهروان ولایت با لاریجانی و دکتر جلالی رئیس مرکز پژوهش ها در ارتباط هستند و طیف دیگر بعنوان اصول گرایان با حداد عادل، آقا تهرانی و دکتر زاکانی همراه هستند.

دکتر آذین ادامه داد: خوشبختانه مجلس تابع رهبری است و مظلومیتی که امروزه مقام معظم رهبری دارند از مظلومیت زمان امام بیشتر است.

نماینده مردم شهرستانهای رفسنجان و انار ابراز کرد: در قضایای سوریه سیاست آمریکا این است که گروه القاعده را از بین ببرد و توسط خود مسلمانان بر جبهه سوریه پیروز شود و با جبهه مقاومت و اتفاقاتی که در غزه افتاد استراتژی دشمن عوض شد اما ایران با سیاست خوبی مدیریت میکند تا این قضایا به نحو مطلوب انجام شود و این جبهه به پیروزی برسد.

وی گفت: فرودگاه رفسنجان دارای یک سری مشکلات بود و در جلساتی که با شرکت های ماهان و ایران ایر صورت گرفت، وارد مذاکره شدیم و ایرادات رفع و در همین یکی دو هفته آماده پرواز است. همچنین در خصوص قطار سریع السیر با توجه به اینکه بودجه کشور حالت انقباظی دارد بنابراین امسال مقدور نیست اما با سرمایه گذاری و همکاری مسئولین پیگیری میشود در سال آینده یک قطار سریع السیر از رفسنجان تا تهران رفت و برگشت داشته باشد.

وی در خصوص حق جذب اعضای هیئت علمی گفت: مصوبه ای در معاونت راهبردی ریاست جمهوری وجود دارد که با توجه به مشکلات بودجه ای حذف شد و در سراسر کشور نیز اتفاق افتاده است؛ که امیدواریم در آینده ای نزدیک این مشکل حل شود.

دکتر آذین در پاسخ به سوال مردم ابراز داشت: نماینده ای که برعلیه آقای هاشمی صحبت کرد حمید رسائی بود و گویا آقای هاشمی نیز نامه ای را به ریاست مجلس داده و درخواست کرده در صحن علنی حضور پیدا کند و پاسخ ایشان را بدهد. اما چیزی که اینجا اهمیت دارد این است ایشان مسئولیتی در نظام دارند و رهبر نیز در خصوص این قضیه چیزی نفرموده اند. در ضمن انتقاد هیچ مشکلی ندارد اما در این قضیه جامعه احتیاج به آرامش دارد و باید شأن و احترام اشخاص حفظ شود.

وی در خصوص سوالات مردم خود فرد مشائی را مهم ندانست و افزود: تفکراتی که وجود دارد خطرناک است و چون رئیس جمهور ارادت خاصی نسبت به مشائی دارد، همین عامل پسرفت و مشکلات است و احتمال دارد یکی از کاندیداهای آینده از طیف ایشان باشد و مردم باید با بصیرت و بیداری انتخاب کنند.

دکتر آذین یکی از دغدغه های اصلی را مشکل معیشت و اقتصادی مردم در جامعه دانست و تصریح کرد: می بایست کالاهای اساسی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و با نعمت هایی که در کشور وجود دارد نباید فقیر در جامعه وجود داشته باشد.

در پایان مقرر شد، دکتر آذین نماینده شهرستانهای رفسنجان و انار ماهیانه یکبار جلسات رودررویی با مردم در مساجد داشته باشد، تا مردم به بیان مشکلات بپردازند.

خروج از نسخه موبایل