از آتش سوزی پیرانشهر تا کشتار دانش آموزان درآمریکا

  • شناسه خبر: 13360
از آتش سوزی پیرانشهر تا کشتار دانش آموزان درآمریکا

 به گزارش “خانه خشتی”، *اپیزود اول: ایران/ پیرانشهر/پاییز ۹۱: مدرسه ای در پیرانشهر دچار حریق می‌‌شود و دانش آموزان کلاسی دچار سوختگی می‌شوند که متاسفانه یکی ازدانش آموزان بر اثر سوختگی جان خود را از دست می دهد. تا یک هفته تمام رسانه های داخلی و خارجی تیتر اول خود را این موضوع قرار دادند […]

خانه » آخرین اخبار » از آتش سوزی پیرانشهر تا کشتار دانش آموزان درآمریکا

 به گزارش “خانه خشتی”،

*اپیزود اول:

ایران/ پیرانشهر/پاییز ۹۱:

مدرسه ای در پیرانشهر دچار حریق می‌‌شود و دانش آموزان کلاسی دچار سوختگی می‌شوند که متاسفانه یکی ازدانش آموزان بر اثر سوختگی جان خود را از دست می دهد.

تا یک هفته تمام رسانه های داخلی و خارجی تیتر اول خود را این موضوع قرار دادند که چرا این اتفاق افتاد و چرا دانش آموزران در مدارس امنیت جانی ندارند و…

 *اپیزود دوم:

آمریکا/ کانتیکت/ پاییز ۹۱:

جوانی ۲۰ ساله با اسلحه وارد مدرسه «ساندی هوک» در ایالت «کانتیکت» می‌شود و می‌شود وبا شلیک ۱۰۰گلوله جان ۲۷ نفر از جمله ۲۰ کودک دبستانی را می‌گرید.

تا یک هفته تیتر اکثر رسانه های خارجی باز هم حادثه آتش سوزی در پیرانشهر است و اینکه چرا در ایران دانش آموزان امنیت جانی ندارند!

تفاوت را احساس کنید…

نمونه هایی از جنایات و میزان امنیت درکشور آمریکا:

در آوریل ۱۹۹۹ در شهر لیتلتون ایالت کلرادو دو پسر بچه با شلیک گلوله ۱۲ نفر از همکلاسی ها به همراه معلم خود را ،‌ در دبیرستان کلمباین کشته و خود نیز خودکشی کردند.

جولای ۱۹۹۹ در شهرآتلانتای جورجیا فردی به نام کی از دلالان بازار بورس در جریان یک ماجرای تیراندازی در آتلانتای جورجیا ، ۱۲ نفر از جمله همسر و دو فرزندش را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشی کرد .

سپتامبر ۱۹۹۹در شهر فورت وورث تگزاس یک فرد مسلح به گروهی از کسانی که در فورت وورث تگزاس مشغول انجام فرایض دینی بودند تیراندازی کرد که در نتیجه آن ۶ نفر کشته شدند و خود وی نیز خودکشی کرد .

اکتبر ۲۰۰۲در واشنگتن دی سی ۱۰نفر بر اثر یک رشته حملات تک تیراندازی که برخی از آنها از داخل یک خودرو در واشنگتن دی سی صورت گرفت ، ۱۰ نفر کشته شدند.

 اوت ۲۰۰۳ در شیکاگو یک کارگر اخراجی در شیکاگو با سلاحی نیمه خودکار تیراندازی کرد و ۶ نفر از همکاران خود را کشت. ضارب سابقه دار بوده و بارها به اتهام حمل غیر قانونی سلاح بازداشت شده بود .

 نوامبر ۲۰۰۴ در شهر برچ وود واشنگتن یک شکارچی پس از یک منازعه با همکاران خود در منطقه برچ وود در واشنگتن شروع به تیراندازی کرد و ۶ نفر همکارانش را کشت و ۲ نفر را هم مجروح کرد.

 مارس ۲۰۰۵در شهر بروکفیلد ویسکانسین مردی در جریان برگزاری مراسم مذهبی در کلیسایی در بروکفیلد ویسکانسین ۲۲ گلوله شلیک کرد و هفت نفر را هم کشت .

 اکتبر ۲۰۰۶ پنسیلوانیا یک راننده کامیون مسلح ، پنج دانش آموز مدرسه ای را در خوابگاه مدرسه آمیش در نیکل ماینز پنسیلوانیا کشت و ۶ نفر دیگر را بشدت زخمی کرد و سپس خود را هم هدف قرار داد .

 آوریل ۲۰۰۷ در ویرجینیا دانشجویی به سوی ۴۷ نفر در کالج فنی ویرجینیا شلیک کرد و ۳۲ نفر را کشت و در نهایت خودکشی کرد. این دانشجو اهل کره بوده و گفته می شود که انگیزه های وی به علت تحقیر نژاد پرستان بوده است. این رویداد خون بار ترین حادثه در ایالات متحده بشمار می رود .

 دسامبر ۲۰۰۷ درنبراسکا در یک تیر اندازی در اوماها- نبراسکا ، یک جوان ۲۰ ساله به گروهی از مردم در یک مرکز خرید حمله کرد و ۹ نفر را کشت و ۵ نفر دیگر را هم مجروح کرد.

 دسامبر ۲۰۰۷ در واشنگتن یک زن و مرد در آستانه جشن عید کریسمس در کارنیشن واشنگتن با شلیک به سوی ۶ نفر از اعضای خانواده این زن از جمله دو کودک ۳ و ۶ ساله آنها را کشتند .

 فوریه ۲۰۰۸ درشیکاگو در فروشگاهی در حومه شهر شیکاگو به سوی ۶ زن تیراندازی شد که در نتیجه آن ۵ نفر تلف شدند. عامل تیراندازی هنوز پیدا نشده است.

 فوریه ۲۰۰۸ درایلینویز شمالی مردی در سالن سخنرانی در دانشگاه ایلینویز شمالی به سوی حضار تیراندازی کرد و ۵ نفر را کشته و ۱۶ نفر دیگر را هم مجروح کرد و خود و ی نیز خود کشی کرد.

سپتامبر ۲۰۰۸در واشنگتن یک بیمار روانی یک ماه پس از آزادی از زندان، در الگر – واشنگتن ۸ نفر را به ضرب گلوله کشت و شش نفر را هم مجروح کرد .

 دسامبر ۲۰۰۸ در کالیفرنیا در کاوینا- کالیفرنیا ، مردی با لباس بابانوئل به سوی حاضران در یک ضیافت خانوادگی تیراندازی کرد و سپس خانه را به آتش کشید. در این حادثه ۹ نفر کشته شدند و سپس عامل تیراندازی هم خود را کشت.

 مارس ۲۰۰۹ در آلاباما در جریان یک سری تیراندازی در شهرهای ژنوا کانتی و کافی کانتی ایالت آلاباما ، یک مرد ۲۸ ساله ۱۰ نفر از جمله مادرش و یک نوزاد را کشت .

 مارس ۲۰۰۹ درکارولینای شمالی یک فرد مسلح در کارولینای شمالی، ۸ نفر را در یک خانه سالمندان کشت .

 نوامبر ۲۰۰۹ در نزال حسن از پزشکان ارتش آمریکا در پایگاهی نظامی در فورت هود ایالت تگزاس اقدام به تیراندازی کرد و ۱۳ نفر را کشت و ۴۲ نفر را زخمی کرد .

 فوریه ۲۰۱۰ درآلاباما یک استاد دانشگاه در دانشکده علوم بیولوژیک دانشکده استاد در جلسه دانشکده علوم زیستی در دانشگاه آلاباما آتش گشود و سه نفر از همکارش را کشت و سه همکار دیگرش را مجروح نمود.

 ژانویه ۲۰۱۱ در آریزونا یک مرد مسلح به یک تجمع در بیرون یک مغازه سوپر مارکت در تاسکن آریزونا شلکی کرد شش نفر از جمله یک دختر بچه ۹ ساله را کشت و ۱۲ نفر را هم مجروح کرد. در این تیراندازی خانم گابریلیه گیفورد از اعضای کنگره به شدت از ناحیه سر آسیب دید .

 جولای ۲۰۱۲ در کلرادو یک مرد نقابدار ۲۴ ساله وارد یک سینمای شلوغ در آرورا کلرادو می شود و با پرتاب گاز اشک آور آتش گشوده و ۱۲ نفر را کشت و ۵۹ نفر را هم مجروح کرد.

 اوت ۲۰۱۲ در ویسکانسین یک مرد مسلح با انگیزه های نژاد پرستانه در یک معبد سیک ها در ویسکانسین ۱۲ نفر را کشت و ۵۸ نفر را مجروح کرد. فرد تیرانداز جیمز هلمز بود که از سوی پلیس دستگیر شد.

۱۵ دسامبر ۲۰۱۲ در کانکتیکات یک مرد ۲۴ ساله بعد از کشتن پدرش در خانه به مدرسه ابتدایی رفته و مادر آموزگارش را به همراه شاگردان او به گلوله بست. ضارب در درگیری با پلیس کشته شد.

منبع:وبلاگ(باید کاری کرد)

برچسب ها:
از آتش سوزی پیرانشهر تا کشتار دانش آموزان درآمریکا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان