آمادگی گروه ۱+۵ برای از سرگیری مذاکرات با ایران

  • شناسه خبر: 1328
آمادگی گروه ۱+۵ برای از سرگیری مذاکرات با ایران

  به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگذاری فارس ،”کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با اشاره به پیشنهاد انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا (۱+۵) در رابطه با از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران در بیانیه ای اعلام کرد که زمان و محل برگزاری این مذاکرات نیز مورد توافق قرار خواهد گرفت. […]

خانه » آخرین اخبار » آمادگی گروه ۱+۵ برای از سرگیری مذاکرات با ایران

 

به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگذاری فارس ،”کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با اشاره به پیشنهاد انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا (۱+۵) در رابطه با از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران در بیانیه ای اعلام کرد که زمان و محل برگزاری این مذاکرات نیز مورد توافق قرار خواهد گرفت.

اشتون در بیانه خود نوشت: ما امیدواریم که ایران وارد یک روند مداومی از مذاکرات و گفت‌وگوهای سازنده شود؛ گفت‌‌وگوهایی که به پیشرفت های حقیقی در حل نگرانی های پایدار جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران بینجامد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نامه خود به “سعید جلیلی” مذاکره کننده ارشد برنامه هسته ای ایران اعلام کرده است که هدف (از این مذاکرات) رسیدن به راه حلی جامع، مورد توافق و پایداری است که اعتماد بین المللی را به ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران احیا کند.

خبر پیشنهاد گروه ۱+۵ برای از سرگیری مذاکرات با ایران در شرایطی گزارش می شود که ایران اعلام کرده است که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به مجتمع نظامی “پارچین” در جنوب شرقی ایران را خواهد داد؛ پایگاهی نظامی که آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شده است که تهران در آنجا تحقیقات مربوط به ساخت تسلیحات هسته ای را پی می گیرد.

تردید مقامات آژانس درباره نوع فعالیت های پارچین حداقل به سال ۲۰۰۴ میلادی باز می گردد؛ زمانی که یکی از کارشناسان برجسته هسته ای مدعی شد که تصاویر ماهواره ای بدست آمده از این پایگاه نشان می دهد که ممکن است ایران مشغول انجام تحقیقات و آزمایش های تسلیحات هسته ای در آن باشد.

برچسب ها:
آمادگی گروه 1+5 برای از سرگیری مذاکرات با ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان