حجت الاسلام رمضانی پور:

باید روح برادری و ایمان در جامعه جایگزین روح انتقام و سختگیری شود

  • شناسه خبر: 13077
باید روح برادری و ایمان در جامعه جایگزین روح انتقام و سختگیری شود

امام جمعه رفسنجان گفت: باید روح برادری و ایمان در جامعه جایگزین روح انتقام و سختگیری شود؛ حتی اگر فردی مرتکب قتل شده، از قصاص بگذرید و بخشش کنید تا لذت حاصل از آن، ناراحتی دو چندان عزیز از دست رفته تان را جبران کند.

خانه » آخرین اخبار » باید روح برادری و ایمان در جامعه جایگزین روح انتقام و سختگیری شود

نماز جمعه ظهر امروز با حضور جمع کثیری از مردم متدین رفسنجان در محل مصلی امام خامنه ای اقامه شد.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حجت الاسلام رمضانی پور در بخشی از خطبه های امروز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) و نقش ایشان در زنده نگه داشتن مکتب تشیع گفت: آن امام بزرگوار با گرفتاری های بسیار، به احیاء مکتب تشیع پرداخت و رسالت خود را انجام داد و سرانجام در سال ۹۵ ه.ق به شهادت رسید.
امام جمعه رفسنجان با یاداوری مناسبت های گوناگون امروز و نقش بارز و قدرتمند ایران در همه صحنه های داخلی و خارجی، اظهار داشت: ایران در جنگ تحمیلی ۸ ساله با وجود تقدیم قریب به ۲۰۰ هزار شهید و یک میلیون مجروح و جانباز، پیروز جنگ بود و در نهایت با روشن شدن حق، جهان استکبار رژیم بعثی عراق را آغازگر جنگ دانست.
وی با اشاره به قدرت نظامی ایران در همکاری با غزه در جهت عقب نشاندن نیروهای باطل اسرائیل بیان داشت: در جنگ غزه نیز سلاح جمهوری اسلامی ایران که با ایمان همراه بود، بر سلاح کفر پیروز شد.
حجت الاسلام رمضانی پور با یادآوری تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در چنین روزی در سال۶۳، گفت: نقش کلیدی و محوری این شورا در نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی بر پایه اصالت ایرانی بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین به فرموده رهبر انقلاب، باید با توسل بر اسلام فرهنگی مشکلات کشور را چاره جوئی نمود.
وی با اشاره به اهمیت همدلی مسئولین در بالاترین رده تا سطح های پایین تر، افزود: پیشرفت کشور در همه زمینه ها نیازمند همدلی و الفت بین مسئولین و پرهیز از اختلاف بین آن هاست.
امام جمعه رفسنجان افزود: طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب، که فرمودند: «ایجاد اختلاف، خیانت به اسلام و خدمت به آمریکاست»، باید ضمن حفظ وحدت، از هر گونه اختلاف دوری شود.
وی هم چنین از ضابطین قضایی و نیروی انتظامی خواست تا زمان خود را صرف مسائل پیش پا افتاده نکنند و تصمیماتشان بر اساس غضب نباشد.
حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: باید روح برادری و ایمان در جامعه جایگزین روح انتقام و سختگیری شود؛ حتی اگر فردی مرتکب قتل شده، از قصاص بگذرید و بخشش کنید تا لذت حاصل از آن، ناراحتی دو چندان عزیز از دست رفته تان را جبران کند.
امام جمعه رفسنجان خطاب به جوانان و دانشجویان گفت: هر قدمی که بر می دارید، خدا را در آن جستجو کنید و اگر خدا را در آن ندیدید، از آن دوری کنید زیرا جایگاه معصیت و گناه است.
وی با بیان فرازهایی از سخنان پیامبران در مورد هم نشینی با گناهکاران بیان داشت: حداقل تأثیر هم نشینی با این افراد، افزایش میل به دنیا با رغبت به سمت گناه و ارضاء شهوات درونی و فراموشی آخرت و عالم قیامت است.

خبرنگار: مهناز شریفی

برچسب ها:
باید روح برادری و ایمان در جامعه جایگزین روح انتقام و سختگیری شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان