و باز هم “من مادر هستم” …

  • شناسه خبر: 13070
و باز هم “من مادر هستم” …

نقد و بررسی فیلم سینمایی “من مادر هستم” به کارگردانی فریدون جیرانی امروز صبح با حضور فرهیختگان و جمعی از مسئولین و مردم رفسنجان در محل سینما گلستان امین برگزار شد. به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، در حالی که از اکران “من مادر هستم” در سینما امین کمتر از ۱۰ روز می گذرد، و با […]

خانه » آخرین اخبار » و باز هم “من مادر هستم” …

نقد و بررسی فیلم سینمایی “من مادر هستم” به کارگردانی فریدون جیرانی امروز صبح با حضور فرهیختگان و جمعی از مسئولین و مردم رفسنجان در محل سینما گلستان امین برگزار شد.


به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، در حالی که از اکران “من مادر هستم” در سینما امین کمتر از ۱۰ روز می گذرد، و با وجود موافقت مسئولین شهرستان با پخش آن در رفسنجان، عصر سه شنبه هفته جاری از پخش این فیلم ممانعت به عمل آمد.
لذا در این راستا و با وجود اعتراضات بسیاری که در این رابطه از سوی مردم صورت گرفت، نشست نقد و بررسی فیلم با رویکرد ادامه پخش فیلم یا عدم پخش آن برگزار شد.
در نشست صبح امروز که مسئولین ادارات و نهادها و هنرمندان و سایر عموم حضور داشتند، منتقدین پس از تماشای فیلم، به ایراد صحبت در مورد فیلم پرداختند و موافقان و مخالفان نظرات خود را ارائه دادند.
در کنار صحبت هایی که بر موضوع و محتوای فیلم انجام شد، عده ای نمایش فیلم را موجب افزایش بی بند و باری، گرایش خانواده ها و جوانان به مصرف مشروبات الکلی و داشتن روابط آزاد بیرون از خانواده، تشویق به خودکشی، رواج بی غیرتی در جامعه و … را از دلایل اصلی انحراف در فیلم عنوان کردند و خواستار توقف پخش آن در رفسنجان شدند.
موافقان نیز نتیجه گیری نهایی فیلم را بسیار مثبت قلمداد کردند و تولید فیلم های این چنینی را برای آگاه سازی جوانان و عدم گرایش آنان به سمت انحرافات اخلاقی مناسب دانستند؛ چرا که جوان با دانستن عواقب نافرجام عمل ناپسند به سمت آن نمی رود.
عده ای بر این باور بودند که محتوای فیلم واقعیت موجود در جامعه و افزایش گرایش خانواده های ایرانی به سمت فرهنگ غرب را نشان می دهد و عدم نمایش فیلم کار را بدتر می کند. حتی برخی توقف فیلم را باعث ایجاد حساسیت در میان عموم بیان کردند و آن را تبلیغی برای گرایش بیشتر به سمت فیلم دانستند.
در پایان پیشنهاداتی از جمله حضور کارشناس مربوطه پس از نمایش هر سانس برای بیان نکات کلیدی فیلم، محدودیت سنی نمایش فیلم به منظور پخش بدون حاشیه فیلم ارائه شد.

برچسب ها:
فیلم من مادر هستم و باز هم "من مادر هستم" ...
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • m

    سلام خسته نباشید به نظر من نمایش اینگونه فیلمها در شهر کوچکی چون رفسنجان ضرر و آسیبی به جامعه نمیزند بلکه بسیار مفید هم هست و جوانان با زیانهای ارتباطات ناسالم و مصرف مشروبات الکلی آشنا میشوند .متاسفانه جوانان و نوجوانان در فیلمهای ماهواره ای هیج یک از عواقب این ارتباطات رانمیبینند پس بهتر است خود دست بکار شویم و با اینگونه فیلمها اطلاعات لازم را به جامعه بدهیم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان