امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد :

اجازه ندهید نفاق برگردد / روزی خواهم گفت که چه کسانی در شهر نفاق ایجاد می کنند

  • شناسه خبر: 130682
اجازه ندهید نفاق برگردد / روزی خواهم گفت که چه کسانی در شهر نفاق ایجاد می کنند

امام جمعه رفسنجان گفت: وحدت و همدلی عامل پیشرفت شهرستان و استان است اجازه ندهید نفاق بر گردد ،اگر زمانی بنا شد به افشاگری ،من می گویم که چه کسانی نفاق ایجاد می کنند.

خانه » سیاسی » اجازه ندهید نفاق برگردد / روزی خواهم گفت که چه کسانی در شهر نفاق ایجاد می کنند

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و توصیه عزاداران به رعایت نظم و اصلاح ذات البین اظهار داشت :اگر جلوی کارهای خلاف گرفته شود بسیار ارزشمند است و میتوان با میانجیگری بسیاری از مشکلات را حل کرد .
وی تصریح کرد :دفع آفت ها وبدعت ها از چهره عزاداریها ضرورت دارد نباید برخی اسیب ها و انحراف ها در عزاداریها به وجود اید .
امام جمعه بیان داشت :قمه زنی و امثال ان اگر جایز نیست چرا برخی مخفیانه ان را انجام میدهند ؟اگر کار پسندیده ای است چرا بعضی ها در زیرزمین خانه هایشان این کار را ادامه میدهند ؟ چرا باید کار خلاف صورت گیرد ؟چرا در گوشه و کنار حرف دشمن را می شنوید بعضی شبکه ها با پول انگلستان تبلیغ می کند تا اینچنین اسیب هایی را وارد عزاداریهای ما بکنند اما برخی افراد مخصوصا جوانان خام به این کار ادامه می دهند ،ولو اینکه در لباس مرجعیت باشد بازهم کار برای دشمن انجام می شود .
وی افزود :چرا نباید به عزاداری واقعی و ارزشی توجه نکنیم چرا نباید به سنت های گذشته نپردازیم ،والدین توجه کنند که مراقب فرزندان خود باشند که انها به هر هیاتی پا نگذارند .
رمضانی پور تاکید داشت :نیروی انتظامی ، اطلاعات و دستگاه های اجرایی باید با این عزاداریهایی که با عرف جامعه تضاد دارد برخورد کنند .
امام جمعه به خاموش کردن بلندگوهای حسینیه ها اشاره کرد و گفت :اگر صدای بلندگو باعث مزاحمت و سلب ارامش مردم شود کار حرامی صورت گرفته است .
وی در خصوص ساماندهی نیروی دوچرخه سواری از نیروی انتظامی تشکر کرد و تاکید داشت :خانم ها هر گز اجازه ندارند در ملا عام دوچرخه سواری کنند برای این منظور پارک بانوان برای انها ساخته شده است اگر بنا به حریم شکنی ، قداست شکنی باشد با شما برخورد خواهد شد من از مردم هم میخواهیم با این گونه مسائل برخورد کنید .
امام جمعه ادامه داد : دوچرخه سواران خانم اگر در خیابان دوچرخه سواری کنند با انها برخورد می شود و اگر عناد و سرکشی کنند به دادسرا معرفی خواهند شد ،با این پدیده های شوم کسی نمیتواند در شهر اجازه دهد و یا بگوید که ما می رویم و یا ایستادگی می کنیم تا این کار عادی شود ،با کسی که بخواهد این کار را ترویج کنند با او هم برخورد خواهیم کرد و انها را به عنوان ولنگار معرفی خواهیم کرد تا مردم انها را بشناسند .
وی افزود :ما کار به شهرهای دیگر نداریم که چه می کنند ،ما امر به معروف و نهی از منکر خواهیم کرد و با قاطعیت با ان برخورد می کنیم و در مقابل ان ایستادگی می کنیم و اجازه نخواهیم داد در شهر ولنگاری و هرزه گی رواج پیدا کند .
امام جمعه ضمن گلایه از برخی هیات ها که در وقت نماز جمعه، سفره می اندازند گفت :شایسته نیست نسبت به نماز جمعه بی احترامی شود قطعا گناه است ،باید نسبت به نماز جمعه توجه بیشتری شود .
رمضانی پور به تربیت فرزندان در فرمان بردار بودن انها از والدین اشاره کرد وبیان داشت :روایت امام صادق (ع) را به فرزندان خود بفهمانید ،طبق این روایت گر خداوند چیزی کمتر از اف گفتن سراغ داشت حتما از ان نسبت به والدین نهی می فرمود ،نسبت به پدر و مادر باید حرمت ها نگه داشته شود.
امام جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد :امروز به سپاه پاسداران ،ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی افتخار می کنیم که دوشادوش یکدیگر و در رکاب ولایت به دفاع از میهمن اسلامی مشغول هستند .
وی افزود :شهید حججی شکوه و عظمت خاصی را به میهمن اسلامی بخشید و باعث قوت روحیه رزمندگان اسلامی شد.
رمضانی پور به روز اتش نشانی و ایمنی اشاره کرد و تاکید داشت :امروز با این همه امکانات ،و مسلح بودن نیروهای اتش نشانی بازهم خطرات جبران نا پذیری به جامعه ما وارد می شود ،یاد و نام شهدای اتش نشان را که با فداکاری جان خود را برای نجات هموطنان به خطر انداختند را گرامی می داریم .
وی از سالمندان به عنوان قشر با تجربه یاد کرد و گفت :سالمندان با انتقال تجربه به جامعه باعث پیشرفت شهر می شوند .
امام جمعه بیان داشت :روز سیزدهم مهر سالروز هجرت امام راحل از پاریس بود که در این سالها اقدامات خوبی در پاریس انجام دادند و همچنین این روز یاداور خدمات ارزشمند نیروی انتظامی می باشد لازم است نیروی انتظامی به روز تر و کارامد تر باشد واحدهای نیروی انتظامی باید تبیعیت از فرماندهی را بدون چون و چرا داشته باشند .
وی ادامه داد :رهبر فرزانه در جمع اعضای خبرگان به دونکته اشاره داشتند یکی ایجاد هیات اندیشه ورز برای نگاه راهبردی به تداوم انقلاب که خبرنگان یک کمیته ای تشکیل بدهند که به تدوام انقلاب بیاندیشند،و نکته دوم روی پای خود بایستیم و به عصای دیگران تکیه نکنیم که این نکته خطاب به دولتیها می باشد که دل به کشور و درون کشور بیاندازید چراکه توانمندیهای زیادی در داخل کشور وجود دارد .
رمضانی پور افزود :دنبال سرمایه گذار خارجی نباشیم انها که می ایند میخواهند نانی ببرند به فرمایشات گوهر بار و نورانی رهبر گوش کنید ،مجلس و دستگاه قضایی به فرمایشات رهبر گوش کنند، تا مملکت ما مقتدارنه اباد در خدمت مردم قرار گیرد .
وی به برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق اشاره کرد و گفت :کردها نباید فداکاریها و تلاشهای قاسم سلیمانی را زیاد ببرند ،انها نباید یادشان رود که چه محبت هایی از نظام ما به انها رسیده است ،انها نباید خودشان را بازیچه دست صهیونیست ها قرار دهند ،ترکیه هم از انها حمایت نمی کند .
رمضانی پور به اسکان موکب ها در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت :امسال موکبی به نام اهل بیت برای اسکان زوار ،در رفسنجان راه اندازی شده است ،که عزادارانی که به صورت پیاده روی به کربلا می روند جهت استراحت به انها اسکان داده می شود ،مردم باید به این موکب کمک کنید .
وی از وحدت و همدلی به عنوان عامل پیشرفت شهرستان و استان یاد کرد و گفت :انسجام همه مدیران ، سرمایه گذاران و مردم همه باعث شد شهر ما رو به جلو قدم بگذارد و اجازه ندهید نفاق بر گردد ،اگر زمانی بنا شد به افشاگری ،من می گویم که چه کسانی نفاق ایجاد می کنند ما ده ها سال نفاق و دو دسته گی در شهرمان وجود داشت و این سالها زیاد ضرر کردیم الان وقت کار کردن و تلاش است .
امام جمعه افزود :زمینه های تلاش و فعالیت توسط ملانوری فرماندار اسبق این شهر فراهم شد ،انشاءا… با روحیه انقلابی ، ولایی راه ملانوری بهتر و قویتر ادامه یابد و همه به هم کمک می کنیم تا شهرمان پیشرفت یابد .

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان نفاق نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • hm

    ان شا الله
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان