سعودی‌ها از نام «حاج قاسم» هم می‌ترسند

  • شناسه خبر: 1298
سعودی‌ها از نام «حاج قاسم» هم می‌ترسند

تا پیش از این، آمریکایی‌ها آشکارا ترس و نگرانی خود را از سردار ایرانی نشان داده بودند؛ اما اینک سعودی‌ها هم ترس خود را آشکارا فریاد کرده‌اند. روز جمعه گذشته، شبکه خبری «العربیه» وابسته به رژیم عربستان سعودی، همزمان با برگزاری انتخابات در کشورمان، خبری منتشر کرد با نام سفر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه […]

خانه » سیاسی » سعودی‌ها از نام «حاج قاسم» هم می‌ترسند

تا پیش از این، آمریکایی‌ها آشکارا ترس و نگرانی خود را از سردار ایرانی نشان داده بودند؛ اما اینک سعودی‌ها هم ترس خود را آشکارا فریاد کرده‌اند.
روز جمعه گذشته، شبکه خبری «العربیه» وابسته به رژیم عربستان سعودی، همزمان با برگزاری انتخابات در کشورمان، خبری منتشر کرد با نام سفر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، به بیروت، پایتخت لبنان تا با مقامات ارشد حزب الله دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  «صفحه عربی تابناک»، العربیه افزود: در حالی که موضوع و محور اصلی این گفت‌وگوها مشخص و اعلام نشده، برخی منابع آگاه، هدف از این سفر را انجام برخی هماهنگی‌ها میان سپاه قدس با حزب‌الله لبنان برای در پیش گرفتن موضعی واحد و هماهنگ در صورت وقوع هر گونه جنگ احتمالی در منطقه، اعلام کردند.

شبکه خبری العربیه با انتشار خبر سفر حاج «قاسم سلیمانی» به بیروت، جنگ روانی و رسانه‌ای جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت.

تحلیلگران بر این باورند که مقامات سعودی از نام حاج قاسم هم می‌ترسند و درصدند این ترس و نگرانی خود را به دیگران هم منتقل کنند و در این زمینه به سمت شایعه سازی و دروغ پردازی می‌روند.

در این جنگ روانی، العربیه تلاش کرد نارضایتی برخی گروه‌های لبنانی نزدیک به سعودی و مخالف حزب‌الله، از سفر این مقام ارشد سپاه پاسداران را بزرگ نشان دهد، ولی با کمی تأمل، می‌توان به اهداف این اقدام پلید پی برد.

افزایش فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران و دست داشتن کشورمان در مسائل داخلی سوریه را می‌توان هدف نخست این جنگ روانی از سوی رسانه‌های سعودی علیه ایران دانست. هدف دیگر از این کار، تحت‌الشعاع قرار دادن انتخابات با شکوه کشورمان که تعجب همه افکار عمومی جهان را برانگیخت.

گفتنی است، این تلاش سعودی برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات روز گذشته کشورمان در حالی صورت می‌گیرد که بر پایه گزارش‌های سازمان‌های گوناگون بین‌المللی، عربستان یکی از کشورمان جهان است که در تاریخ خود، کمترین انتخابات را به خود دیده است.

اما پس از این همه جوسازی و جنجال رسانه‌‌ای عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران، مشخص شد که اصلا این خبر از پایه دروغ بوده و حاج «قاسم سلیمانی» سفری به بیروت نداشته است.

با مشخص شدن دروغ بودن این خبر، اهداف پلید و پشت پرده رسانه‌های سعودی برای تحت‌الشعاع قرار دادن انتخابات باشکوه کشورمان نمایان‌تر شد.

برچسب ها:
سعودی‌ها از نام «حاج قاسم» هم می‌ترسند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان