سهم عشق مردم رفسنجان از طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) + عکس

  • شناسه خبر: 128887
سهم عشق مردم رفسنجان از طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) + عکس

رئیس ستاد عتبات و عالیات شهرستان رفسنجان گفت: برای انجام طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) ۵ هزار خشت طلاجمع آوری میشود که مردم رفسنجان حدود۴۷۰خشت طلاراخریداری کرده اند که قیمت آن حدودیک میلیاردتومان است.

خانه » فرهنگی مذهبی » سهم عشق مردم رفسنجان از طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) + عکس

به گزارش خانه خشتی ، در آستانه ماه محرم و برگزاری مراسم اربعین اباعبدالله الحسین در کربلا با مسئول عتبات عالیات شهرستان رفسنجان گفت و گویی ترتیتب داده ایم تا از روند کاری عتبات در اعتاب مقدسه کشور عراق و سهم مردم رفسنجان دراین امر خیر و همچنین از حضور موکب های رفسنجانی در مراسم اربعین امسال برایمان بگویید.

حسن کبیریان در ابتدا ضمن قدردانی از آقایان فداکار و رنجبر و دوستان دیگری که در تاسیس اولین دفتر ستادعتبات عالیات کشور در رفسنجان و تلاش ها و خدمات بسیاری که این عزیزان در حرم های مطهر انجام دادند بیان داشت:  رفسنجان درسطح استان از گذشته دربازسازی عتبات عالیات سهیم شده است میزندوکمک های مردم این شهرستان در۳سال گذشته میلیاردی و قابل توجه بوده است.

کبیریان رئیس عتبات و عالیات شهرستان رفسنجان

کبیریان مجموع درآمدهای و نذورات دریافتی و واریزی به ستاد عتبات و عالیات کرمان از سوی ستاد معین شهرستان رفسنجان در سه ماهه نخست امسال را  یک میلیارد و ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۷۷۶ ریال اعلام کرد و بیان داشت: در سال گذشته  بیش از ۵۸۴ میلیون تومان نذورات نقدی و پسته و نزدیک به ۷۷۰ گرم طلا، سه قطعه سکه تمام ، ۵ عدد ربع سکه و ۱۰ قطعه طلای متفرقه توسط ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان رفسنجان جمع اوری شده است.

وی به فعالیت ستادهای فرعی عتبات و عالیات رفسنجان در درشهرهای صفائیه،کبوترخان،جوادیه مرتضوی، بهرمان، کشکوئیه، احمدیه والهیه اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته تنها درروستای الهیه۷۷میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات رفسنجان با اشاره به اجرای طرح ترفیع گنبدامام حسین(ع) درکربلا که به عهده ی استان کرمان است اظهار داشت: وزن گنبد۶۰هزارتن استو در این طرح ۸متر ترفیع می یابد.

طرح ترفیع گنبدامام حسین(ع) درکربلا

کبیریان افزود: برای انجام این طرح ۵ هزار خشت طلاجمع آوری میشود که قیمت هرخشت۲،۱۵۰،۰۰۰تومان است که مردم رفسنجان حدود۴۷۰خشت طلاراخریداری کرده اند که قیمت آن حدودیک میلیاردتومان است.

وی ادامه داد: زیرگنبد۵ستون قرارداردکه اندازه ی آنها۴*۶متراست و یکی ازطرح ها لاغرسازی این ستون هاست و جمعا ۱۲۰متربه محوطه زیرگنبداضافه میشودواندازه ی ستون هاتبدیل به۱/۷۰*۱/۷۰مترمیشودوهمچنین فاصله ی ستون هاتاضریح ۴مترو۲۰سانتی مترمیشود.

طرح ترفیع گنبدامام حسین(ع) درکربلا

کبیریان ادامه داد: همین طرح قراراست درآینده درمشهداجراشودواطراف ضریح امام رضاگسترده شود.

وی بازسازی چوب های رواق های اطراف حرم امام حسین(ع) را از دیگر طرح های در دست اقدام از سوی عتبات عالیات استان کرمان عنوان کرد و گفت: طرح بازسازی گنبدامام هفتم(ع) وامام نهم(ع) درکاظمین از دیگر طرح هاییست که به استان کرمان سپرده شده است.

طرح ترفیع گنبدامام حسین(ع) درکربلا

کبیریان به طرح های اجرایی عتبات عالیات در نجف اشرف اشاره کرد و گفت: طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) که مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) است یکی از این طرح هاست که ۲۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد و بعد از مسجدالحرام، بزرگترین پروژه عمرانی جهان اسلام به حساب می‌آید.این صحن۱۰۹ هزارمترزیارتی داردکه درآینده ای نزدیک به پایان میرسد.

طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) که مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س)

وی افزود: صحن حضرت زهرا (س) که نام آن پس از تایید آیت الله سیستانی تعیین شد، با گنبد حرم امام علی (ع) نسبت قرینه دارد و قرار است شامل موزه، کتابخانه، مهمانسرا و رستوران، شبستان و ساختمان اداری و فرهنگی باشد که در طراحی و معماری این صحن، به ویژه شبستان آن (با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر)، از هنر و معماری اصیل ایرانی بهره گرفته خواهد شد.

کبیریان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ستاد بازسازی عتبات این است که با تکمیل این پروژه، فضای حرم امام علی (ع) که هم اکنون کوچکترین حرم در اعتاب مقدسه می‌باشد به حدود ۲۰ برابر توسعه یابد.ستاد بازسازی عتبات در ایام اربعین حسینی با توجه به حضور جمعیت زیاد مشتاقان در نجف، بخشی از این صحن را با ایجاد امکانات اولیه در اختیار زائران قرار داد تا در آن اسکان نمایند.

وی بیان داشت: طرح آینه کاری سقوف و گنبدهای پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا (س)به شهرستان رفسنجان سپرده شده است که۲۰۰نفربرای انجام این طرح به نجف اسرف اعزام شده اند.

طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) که مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س)

کبیریان گفت: طرح بازسازی گنبدحضرت علی(ع) از دیگر طرح های عتبات عالیات در نجف است که به طورمهندسی و طبق زوایای هندسی انجام شد و طلاکاری گنبدازاول صورت گرفت.

مسئول عتبات عالیات شهرستان رفسنجان خاطر نشان کرد: مردم بدانند پولی را که درراه امام حسین(ع) وهرحرم وامامی اهدا می کنند درراه خودش مصرف میشود ومابه عنوان امین مردم عمل میکنیم وکمک های مردمی به تفکیک حرم هاوبقاء متبرکه درعراق وسوریه هزینه میشود.

طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) که مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س)

کبیریان در ادامه این گفت و گو از خدمات رسانی ۵ موکب رفسنجان  به زائرین اباعبدالله الحسین در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: موکب خاتم الانبیاء برای دومین سال و موکب بی بی شهربانو برای یازدهمین برای اسکان و تغذیه و موکب امام علی(ع) نوق برای میان وعده و اسکان در خدمت زائرین در ایام اربعین ۹۶ هستند.

وی افزود: خیمه گاه اهل بیت(ع) و موکب حضرت رسول(ص) و موکب دل سوختگان حضرت زهرا(س) کشکوئیه رفسنجان نیز برای اولین بار در اربعین امسال به زوار امام حسین(ع) خدمات رائه می کنند.

 

 

برچسب ها:
ستاد عتبات و عالیات شهرستان رفسنجان صحن حضرت زهرا طرح ترفیع گنبد امام حسین عتبات و عالیات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان