خواننده و مداح جوان رفسنجانی مطرح کرد:

هنر از جناح بندی سیاسی جداست / خودم را مداح نمی دانم

  • شناسه خبر: 128868
هنر از جناح بندی سیاسی جداست / خودم را مداح نمی دانم

محمد حسین خفاجه گفت: تاکنون سیاسی نخوانده ام ، در حمایت از جناح و شخصی نبوده هنرهیچوقت در خدمت جناح بندی های سیاسی نبوده شاید عقاید شخصیم طرفدار یک جناح و گروه بوده ولی همه عقاید و جناح ها مقدس هستند.

خانه » اجتماعی » هنر از جناح بندی سیاسی جداست / خودم را مداح نمی دانم

به گزارش خانه خشتی ، محمد حسین خفاجه یکی از هنرمندان جوان رفسنجان با سابقه هنری ۱۲ ساله با اولین کار خود به نام جمعه بر روی آنتن صدا وسیما رفت .
به گفته وی کار جمعه در سال ۸۶ بهترین کار استان رقم خورد و خفاجه همان سال به عنوان جوانترین خواننده ایران در سن ۱۸ سالگی مفتخر شد.

محمد حسین خفاجه در گفت و گو با خانه خشتی از ادامه کار هنری خود گفت: سعی کردم شعر های به روز را انتخاب کنم فقط دیده شدن و مطرح بودن برایم مهم نبود تا اینکه آلبومی به نام بیقراری را به ثبت رساندم این البوم برگرفته از انتظار است خیلی کار خوب و قدرتمندی شد چرا که از شبکه های سراسری یک و سه ،کانال شما ،شبکه پنج کرمان؛رادیو رفسنجان و جوان پخش میشد.

وی افزود: با مجوز اداره ارشاد و صدا و سیما کل البوم بی قراری در سال ۸۷ بسته شد و ثبت کتابخانه ملی هم شد این کار بنده زیر نظر استاد کامران گلستانیان در کرمان و استاد امیرحسین بخشی در اصفهان انجام شد.

خفاجه بیان داشت: هنر خوب است به شرط آنکه در راستای شعر خوب باشد شعر و اهنگ خوب انتخاب شود .

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر به خودم اجازه اجرای صحنه ای نمیدادم در خودم نمی دیدم تا لحظه ای که بدانم حقم است ،اجرای صحنه ای وقتی اتفاق می افتد که به کمال رسیده باشی ،خیلی ها ،از کنسرت دیگران کاور می کنند و میخوانند که برای خود درامد زایی کنند اما اگر من هنر داشته باشم باید کارهای خودم را اجرا کنم واز دیگران نباید مایه بگذارم .

خفاجه با بیان اینکه حمایتها از یک هنرمند موجب پیشرفت بیشتر او می شود افزود: از سال ۸۵ هیچ گونه حمایتی از بنده نشد من موفقیت های بسیاری داشتم.

وی بیان داشت: تمامی اجراهای بنده از صدا و سیما بصورت زنده پخش میشد صدا و سیما با اینکه جای حساس ومهمی بود اما به من اعتماد داشت.

محمد حسین خفاجه به سابقه مداحی خود اشاره کرد و گفت: من ذاکر اهلبیت سلام الله علیهم هستم ولی مداح نیستم چرا که این نام لیاقت میخواهد ،
در رسانه ها خواندم که خواننده بود بعد یکدفعه برای منافعش مداح شد در حالیکه اصلا اینگونه نبود؛ من هفت ساله بودم که در حسینیه ی روستای عیش اباد نوحه خوانی میکردم ، اولین هیاتی که در ان مداحی کردم مجمع ابوالفضلیهای این روستا بود من قبل از اینکه وارد صدا و سیما بشوم در هیات زنجیرزنی شام غریبان در سن ۱۵ سالگی مداحی میکردم و تجربه مداحی در مسجدالزهرا سلام الله علیهم را نیز دارم.

وی افزود: سعی کردم هنری در خور شخصیت مردمم ارائه بدهم و در کنارش مداحی هم می کردم از افتخاراتم بود که در بیت مرحوم هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان حضور داشتم .
نباید این را به خود تلقین کنم که چون من خواننده ام مردم مرا به این نام می شناسند و نباید مداحی کنم و در خانه اهل بیت(ع) نروم .

خفاجه در ادامه یاد کرد از سید علی میر افضلی از شاعران باسابقه استان کرمان و بیان داشت: ایشان یکی از حامیان هنر منطقه و شهرستان هستند و فعالیت های ایشان در حمایت از هنرمندان بسیار چشمگیر بوده است اما در عین حال اداره ارشاد بسیار ضعیف عمل کرده است در حالیکه ما به این حمایت نیاز داریم.

وی در ادامه از کار جدیدش به نام وطن و حرم مطهر اما م رضا(ع) نام برد از یک و سال نیم قبل با مشورت سید علی میرافضلی کلید خورده است.
کار معلم به شاعری علی حیدری پورو اهنگسازی سعید مشرف شاه و به سفارش مس منطقه کرمان نیز از دیگر کارهای این هنرمند است.

خفاجه در ادامه بیان داشت: باید جدیتی در این کار باشد با هزینه هایی که خودمان داریم این کار نشدنی است.

وی با بیان اینکه رفسنجان صاحب هنرمندان به نامی است خاطر نشان کرد: حمید کاظمی از خوانندگانی هستند که بسیار استاد هستند اهنگهای محلی وبومی را خواندند و انتشار دادند ولی رسانه ها و مسئولین هیچ مانوری روی ان ندادند و یادم نمیرود که ایرج بسطامی زمانی که زیر آوار زلزله بم رفت؛در کرمان شناخته شد.

خفاجه گفت: آلبوم قبلی بنده با ان همه هزینه از بین رفت،به خاطر اینکه کار کهنه شد و مجوزش باطل شد بنده به تک تک مسئولین زنگ زدم در خصوص باطل شدن گفتم ولی هیچ حمایتی نشدم.

خفاجه بیان داشت: موسیقی علم مقدسی است باید خوب از ان استفاده شود شعر خوب اهنگ خوب.
وی در پاسخ به این سوال که چقدر سیاسی هستید بیان داشت: من تاکنون سیاسی نخوانده ام ، در حمایت از جناح و شخصی نبوده هنرهیچوقت در خدمت جناح بندی های سیاسی نبوده شاید عقاید شخصیم طرفدار یک جناح و گروه بوده ولی همه عقاید و جناح ها مقدس هستند؛ اصولگرا؛ اصلاح طلب و معتدل هر چه باشد.

عقیده من شاید اصلاح طلب باشد چه اشکال دارد؟شاید اصولگرا باشد بازهم اشکال ندارد؛ ایرانی ها کلا سیاسی هستند و نمیشود ازآن فرار کرد .

خفاجه گفت: اگر کسی شایسته یک مدیریت باشد باید باشد جناحی رفتار کردن خیلی خوب نیست شایسته سالاری باید

درجامعه باشد .

وی افزود: هنر از سیاست جدانیست اما اینکه بخواهد در خدمت گروه یا جناحی خاص باشد هرگز چنین نیست.
مطمئنا هرکس در ذهن خود آرمان هایی دارد و شاید برای آرمان ها واندیشه خود بخواند؛ و در این بین گروهی اون اهنگ را به خود بگیرند و شاد شوند یا دلخور شوند اما اینکه بخواهم به سمت جناح خاصی بخوانم اصلا اینطور نیست.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان جناح بندی خانه خشتی خواننده محمد حسین خفاجه مداح هنر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان