انتقاد در اسلامیت ما نهادینه شده است / شورا در مقابل مردم مسئول و پاسخگوست

  • شناسه خبر: 127898
انتقاد در اسلامیت ما نهادینه شده است / شورا در مقابل مردم مسئول و پاسخگوست

رئیس شورای شهر رفسنجان گفت :انتقاد اصل مسلمی است که در اسلامیت ما نهادینه شده است و شورا که برگزیده مردم است جدا از مسئولیتی که در مقابل نظام و رهبری دارد درمقابل مردم مسئول و پاسخگو هستند .

خانه » اجتماعی » انتقاد در اسلامیت ما نهادینه شده است / شورا در مقابل مردم مسئول و پاسخگوست

به گزارش خانه خشتی ؛حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان صبح امروز در مراسم تحلیف و آغاز به کار شورای اسلامی شهر و روستا اظهارداشت : فرصت خدمتگزاری که امروز در اختیار ما قرار گذاشته شده است مرهون تلاشها ، زحمات و فداکاریهایی کسانی هستیم که در گذشته این حرکت را برای ایران اسلامی رقم زدند در صدر این حرکت، شخصیت مذهبی و جهانی چون حضرت امام خمینی (ره) وجود داردکه  تفکر نوینی را در کالبد پوسیده ایران دمیده است .

وی تصریح کرد :در این مسیر حضرت امام همراهانی داشتند که به نوبه خود باید از انها یاد کرد شخصیتهایی چون حضرت ایت ا… هاشمی رفسنجانی که بزرگترین افتخار رفسنجان است و این شخصیت، نام رفسنجان را در ایران و جهان مشهور کرد .

وی ضمن  یاد و گرامیداشت ایت ا… طالقانی خاطرنشان کرد :امید داریم ما قدردان شهداء و کسانیکه جان و مال خودشان را برای نظام گذاشتند باشیم ،مسئولیت شورا بار سنگینی است بر دوش تک تک ماها ،چه کسانیکه منتصب حکومت و چه کسانیکه منتخب مردم هستند همه باید به نوعی خدمتگزار مردم باشیم این جلسه نماد تحول در جامعه است چون بحث مردم سالاری دینی و تاکید بر حضور مردم در عرصه سرنوشت خودشان است .

هاشمیان بیان داشت : شورا با رای مستقیم مردم نهاد معتبری می شود که میتواند در مدیریت عرصه های مختلف خدمت کند ،شوراها شرط و ضامن بسیار مهمی هستند برای جلوگیری از خودکامگی ،استبداد به رای و برای جلوگیری از ترجیح دادن منافع فردی و گروهی بر منافع اساسی ملی و منطقه ای و مصون ماندن جامعه ما از تشخیص های نادرستی می باشد  که امکان دارد هر کدام از ما گرفتار این تشخیص های نادرست شویم .

وی ادامه داد :شورا در مقابل مردم که ولی نعمت ماه هستند مسئول است و همه مسئولین مسئولیت داریم وباید بحث انتقاد ،انتظار و نظارت که حق مسلم مردم است در جامعه نهادینه شود .

علی هاشمیان گفت :از منظر علمی ، شناخته شدن این حق ،حق پرسیدن و وا خواهی و اعتراض ،حاصل خرد بشر است اما ما خوشبختانه بر اساس مکتبی کار می کنیم که قبل از اینکه بشر به این خرد برسد مکتب اسلام ما بر این اساس پایه و استوار شده است .

وی تاکید داشت :حضرت علی (ع) در اوج عظمت و قدرت مردم را به حق خودشان و شجاع کردن انهابه اعمال این حق وا میدارد ،نظام علوی که مورد قبول حضرت باشد نظامی است که مردم در ان به شجاعت و امنیت ازادی برسند که بتوانند حق خودشان را بدون کوچکترین لکنت زبانی از بزرگترین قدرت ها بگیرند .

وی اضافه کرد :انتقاد اصل مسلمی است که در اسلامیت ما نهادینه شده است و شورا که برگزیده  مردم است جدا از مسئولیتی که در مقابل نظام و رهبری دارد درمقابل مردم مسئول و  پاسخگو هستند .

علی هاشمیان اذعان داشت :جامعه پرسش گو مسئولین پاسخگویی را می سازد ،در این مسیر شوراها باید تلاش کنند که مردم را پرسش گر کنند ،نهادهای مدنی و تشکل های قانونی و فضای های مجازی به این مسئله باید اهمیت بدهند هر چه مشارکت بیشتر باشد مظهر اراده ملت خواهد شد .

وی اضافه کرد :مسئولیت شوراها به تنهایی امکان ندارد علاوه بر اینکه باید همکارانی مومن و پرتوان داشته باشیم و انتخاب کنیم ،نیازمند همراهی و همکاری دیگر نهادها هم هستیم ،نیاز به همدلی و همراهی جناح ها داریم این به این معنا نیست شوراها مصون از خطا هستند باب انتقاد باز باشد بالاتر از این باید مسئولیت در برابر خدایی داشته باشید که ناظر اعمال ماست و از قلوب و نیت ما با خبر است .

علی هاشمیان گفت :ما مسئولین اگر خدمتگزار باشیم مردم هم پشتیان ما هستند باید در این مسئولیت مردم را اصل قرار بدهیم و شهروند محور باشیم .

برچسب ها:
انتقاد رئیس شورای شهر رفسنجان شورا شورای شهر رفسنجان علی هاشمیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان