محرم، سرآغاز فصلی نو برای مردم بحرین

  • شناسه خبر: 12775
محرم، سرآغاز فصلی نو برای مردم بحرین

محرم در بحرین شور وحال زاید الوصفی دارد؛ از آغاز این ماه تمام حسینیه های بحرین یک پارچه سیاهپوش می شود و شعارهای عاشورایی و پرچم های سیاه در خارج از محدوده حسینیه ها نیز نصب می گردد و در اکثر حسینیه ها، به ویژه حسینیه های شیعیان عرب بحرینی صبح و شب وعاظ به […]

خانه » آخرین اخبار » محرم، سرآغاز فصلی نو برای مردم بحرین

محرم در بحرین شور وحال زاید الوصفی دارد؛ از آغاز این ماه تمام حسینیه های بحرین یک پارچه سیاهپوش می شود و شعارهای عاشورایی و پرچم های سیاه در خارج از محدوده حسینیه ها نیز نصب می گردد و در اکثر حسینیه ها، به ویژه حسینیه های شیعیان عرب بحرینی صبح و شب وعاظ به روضه خوانی و مرثیه سرایی می پردازند.روزهای هفتم، هشتم، نهم و دهم محرم مراسم سینه زنی و زنجیر زنی برگزار می گردد و دسته های عزادار در کوچه ها و خیابان ها به صورت منظم به راه می افتند، مراسم تعزیه خوانی نیز در برخی از مناطق بحرین رواج دارد.
بر اساس این گزارش قاطبه شیعیان بحرین به صورت گسترده در شهرها، شهرک ها و روستاهای اطراف در مراسم عزاداری شرکت می کنند؛ حسینیه های بحرین در تمام مدت ماه محرم و صفر دایر هستند و مراسم روضه خوانی را با شکوه خاصی برپا می دارند.
محرم از دیر باز تاثیر زیادی برزندگی شیعیان بحرین داشته و تنها محملی که برای اعلام حضور سیاسی، اجتماعی خود دارند، حضور در حسینیه ها و اقامه عزاداری است.
یادواره عاشورا هم اکنون در این کشور با توجه به جریان بیداری اسلامی در منطقه دارای ابعاد وسیع تر و معنا دارتری شده و مردم، خصوصا نسل جوان درس زندگی سعادت مندانه خود را از مکتب عاشورا فرا می گیرند و با توجه خاصی که به این مراسم دارند هر ساله عمق و ارزش آن را بیشتر درک می کنند.
با فرا رسیدن ایام محرم و سالگرد شهادت سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله حسین (ع) رژیم آل خلیفه در بحرین با توجه به جریان بیداری اسلامی در منطقه بیش از گذشته به هراس و تکاپو افتاده است و بر همین اساس با غیر قانونی اعلام کردن مراسم های عزاداری، شیعیان این کشور را از حضور در مجالس عزاداری سالار شهیدان منع کرده است.
این در حالی است که قانون اساسی بحرین برگزاری مراسم دینی شهروندان براساس عادت های جاری در کشور را به رسمیت شناخته است و در قوانین بین المللی هم بر آزادی بیان و عقاید دینی تاکید شده است.
رژیم آل خلیفه که با بیداری اسلامی شهروندان بحرینی موقعیت و سلطنت موروثی خویش را در آستانه فروپاشی می بیند، سعی دارد با ایجاد رعب و وحشت و یا منهدم کردن مساجد، حسینیه ها به بهانه نداشتن مجوز! مانع از برگزاری مراسم های عزاداری گردد.
این حکام دست نشانده بخوبی آگاهند که کلید انقلاب اسلامی نیز از دهه ۱۳۴۰ و به ویژه محرم ۱۳۴۲ در ایران زده شد؛ که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷بود.
بر همین اساس این حکام مرتجع با فرا رسیدن ایام محرم دچار پریشانی و آشفتگی شده و تنها راه ادامه حیات سیاسی ایجاد رعب و وحشت و حتی نسل کشی مردم بی پناه و مسلمان کشورشان می پندارند.
اما بر پایه گزارش های رسیده با وجود تهدیدات و ارعاب آل خلیفه ، شیعیان بحرین که ۸۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند امسال نیز همچون گذشته با آغاز محرم شهر‌ها و روستاهایشان را به پرچم ها و تمثیل‌هایی از واقعه کربلا آذین می کنند.
کارشناسان بر این باورند که با فرا رسیدن ایام محرم، مبارزات مردم مسلمان بحرین بر ضد حکومت دیکتاتوری آل خلیفه وارد فاز جدیدی خواهد شد و شاید دیری نپاید تا این بار نوبت سرنگونی “حمد بن عیسی” بعد از “زین العابدین علی”، “حسنی مبارک”، “علی عبدلله صالح” و “معمر قذافی” درجریان بیداری اسلامی باشد.
یادآوری می شود پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: “هرکس ندای کمک خواهی مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد ، مسلمان نیست”
بنابراین در این زمان که سکوت مرگبار بر سازمانهای بین المللی حاکم بوده و سردمداران فاسد حکومت های دیکتاتور و مرتجع عربی با دستوراربابان آمریکایی و اسرائیلی اقدام به هر جنایت و خیانتی می کنند ، آحاد مسلمان وظیفه دارند که با درک شرایط و موقعیت حساس جهانی ، در این زمینه به ندای این مظلومان لبیک گویند.
بر همین اساس هم اکنون که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم قرار داریم؛ باید بیش از گذشته به پیروی از ائمه و اهل بیت (ع) به یاری مظلومان بشتابیم و حداقل در لحظاتی که با معبود خویش در راز و نیاز هستیم در حق مردم ستمدیده بحرین نیز دعا کنیم.

برچسب ها:
محرم، سرآغاز فصلی نو برای مردم بحرین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان