پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

برگزاری مانور اطفاء حریق در تاسیسات نفت کرمان

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه جنوبشرق، رئیس ایمنی و آتش نشانی منطقه گفت: در این مانور گروههای امدادی و آتش نشانی سازمانهای همجوار تاسیسات نفتی کرمان از جمله آتش نشانی انبار پخش فراورده های نفتی شهید احمدی روشن ، آتش نشانی نیروگاه برق کرمان و آتش نشانی شهرک صنعتی خضرای کرمان حضور یافته و طبق سناریوی از پیش تعیین شده اقدام به اطفاء حریق فرضی نمودند.

سید کمال الدین افتخاری در ادامه افزود: انبار پخش فرآورده های نفتی  شهید احمدی روشن کرمان  یکی از بزرگترین انبارهای پخش ایران می باشد که تاسیسات انتقال فرآورده های شرکت خطوط لوله نیز در آن قرار دارد از این رو هر چیزی که باعث تهدید این انبار شود می تواند تاسیسات مستقر در آنجا را نیز در برگیرد .

شناخت نقاط آسیب پذیر و پیامدهای ناشی از این تهدیدات در این محوطه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است چراکه با انجام تمرینها و مانورهای مختلف است که می توان پی به قسمتی از کاستی ها و کم کاریها برد.

افتخاری در پایان گفت: در این مانور با هدف تعیین زمان رسیدن گروههای امدادی با فرض وجود مصدوم یا مصدومین از مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ نیز درخواست همکاری شد که در کوتاهترین زمان ممکن در محل مانور حضور یافته و اقدام به امداد رسانی به مصدوم فرضی نمودند.

 

خروج از نسخه موبایل