ایجاد حدود ۳۰ هزار متر مربع فضای جدید درمانی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 125521
ایجاد حدود ۳۰ هزار متر مربع فضای جدید درمانی در رفسنجان

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در یک حرکت جهادی حدود ۳۰ هزارمترمربع فضای جدید بهداشتی درمانی طی ۳ سال دراین شهرستان ایجاد شده است.

خانه » پزشکی و سلامت » ایجاد حدود ۳۰ هزار متر مربع فضای جدید درمانی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، علی راوری امروز در جمع خبرنگاران روند توسعه و رشد بخش های بهداشتی و درمانی در این شهرستان در سال های اخیر را بی نظیر و قابل تقدیر دانست.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از خدمات دولت، موجب خدمات رسانی مطلوب به آحاد جامعه شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال ۱۳۶۵ تحت عنوان دانشکده پزشکی با پذیرش دانشجو در دو رشته پرستاری و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ به دانشکده علوم پزشکی تبدیل شد و با افزایش رشته های مختلف، این دانشکده در سال ۱۳۷۱ به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شد.

راوری ادامه داد: در حال حاضر تعداد دانشجویان در کلیه رشته ها ۱۹۷۷ نفر است و ۱۸۴ نفر عضو هیئت علمی و تعداد ۲۷۶۰ نفر کارکنان این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی در امور عمرانی سلامت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کمیته عمرانی به منظور بهره گیری از خرد جمعی به عنوان مرجع تصمیم گیری در خصوص طرح ها و پروژه های عمرانی، احداثی و توسعه ای، ساماندهی و بهسازی فضاهای موجود در دانشگاه از سال ۹۴ تشکیل شد.

وی از اهداف این کمیته را مدیریت فضاهای موجود دانشگاه به منظور استفاده بهینه از آنها، برنامه ریزی توسعه فیزیکی دانشگاه و نظارت بر تدوین و اجرای طرح های جامع، ایجاد انسجام، هماهنگی، وحدت رویه و عدالت در کلیه امور عمرانی دانشگاه، بهره گیری از خرد جمعی در تصمیم گیری در پروژه های عمرانی و پرهیز از اعمال سلیقه های شخصی، جلوگیری از طولانی شدن پروژه های عمرانی و استفاده از منابع موجود و شکل گیری استاندارد شدن فضاهای موجود برشمرد.

دکتر راوری اظهار کرد: اولین کمیته عمرانی در سال ۱۳۹۴ با ۲۵ جلسه تشکیل شد و در سال ۹۵ هم در ۲۲ جلسه و در سال جاری هم تا کنون ۵ جلسه تشکیل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع در تشریح پروژه های سه سال گذشته چنین گفت: در شش ماهه دوم سال ۹۲ چندین پروژه شامل معاونت غذا و دارو، مرکز بهداشتی درمانی شماره ۴، پایگاه بهداشتی فیض آباد، پایگاه اورژانس شماره ۲ و اتاق عمل زنان بخش زایمان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) در مجموع با زیربنای بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ نیز پروژه های دانشکده پزشکی پردیس اصلی، مسجد نور پردیس اصلی، خانه بهداشت محمدآباد میثم و نوسازی بخش داخلی زنان مرکز آموزشی درمانی حضرت علی ابن ابیطالب(ع) در مجموع با زیربنایی بالغ بر ۱۲۲۰۰ متر مربع و با هزینه ای بیش از ۶۷ میلیارد ریال افتتاح گردید.

دکتر علی راوری بیان کرد: در سال ۹۴ هم ۲۷ پروژه شامل ۹ خانه بهداشت در روستاهای (کورگه، اودرج، رضاآباد، لاهیجان، رکن آباد، دره دُر، بیاض، علی آباد نوق، بیاض و کبوترخان)، راه اندازی بخش سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، (نوسازی و راه اندازی بخش های بستری و اعمال جراحی و تسهیلات زایمان و لنژری و csr و پاویون های بیمارستان انار)، (رادیولوژی، ماموگرافی، تراکم استخوان سونوگرافی مرکز آموزشی درمانی حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، ساخت انبار بحران و انبار اموالی و مصرفی زایشگاه نیک نفس، راه اندازی یک باب بلوک زایمانی زایشگاه نیک نفس و بهسازی بخش های بستری بیمارستان مرادی، مرکز مدیریت بحران، سالن تشریح دانشکده پزشکی، حیوانخانه دانشکده پزشکی، کلینیک تخصصی امین، مرکز بهداشتی درمانی شماره ۱ شهری، مرکز آموزش سلامت و مرکز بهداشتی شهری شماره ۲ با زیربنایی بالغ بر ۸۷۰۰ متر مربع و با هزینه ای بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هم ۹ پروژه شامل خانه بهداشت جوادیه، خانه بهداشت دره دُر، مرکز بهداشتی درمانی داوران، مرکز بهرمان، مجتمع دندانپزشکی امام صادق(ع)، بهسازی بخش اطفال و picu، مرکز بهداشتی درمانی شهری شماره ۳ انار، ساختمان مدیریت بحران اورژانس انار و مرکز بهداشتی درمانی یادگار امام با مجموع زیربنای ۳۴۵۰ متر مربع و اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی بیان کرد: در سال جاری هم تا کنون ۳ پروژه از جمله بهسازی بخشهای ان آی سی یو، مغز و اعصاب، آندوسکوپی، لنژری و اسکیل لب، مرکز بهداشتی درمانی پیامبر اعظم (ص) و مرکز بهداشتی درمانی جهان آباد (آستان قدس رضوی) در مجموع با زیربنای بالغ بر ۲۳۰۰ متر مربع و با هزینه ای بیش از ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بالغ بر ۵۴۰۰۰ متر مربع پروژه در حال ساخت و ساز داریم و با اعتبارات ملی و استانی، ک

رضایی۲, [۱۰.۰۷.۱۷ ۱۳:۰۴]
[Forwarded from رضایی۲]
مک های خیرین و سایر منابع این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری می رسند.

دکتر راوری بیان کرد: این پروژه ها شامل ساختمان ستاد مرکزی پردیس اصلی، بیمارستان امام حسین(ع) بیمارستان ۳۲ تختخوابی انار، کلینیک تخصصی تحول سلامت، کتابخانه و سالن همایش پردیس اصلی، سلف سرویس دانشجویی پردیس اصلی، خوابگاه دانشجویی پردیس اصلی، مرکز تشخیص سرطان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)، اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)، دانشکده پیراپزشکی، اورزانس بیمارستان مرادی و کلینیک چشم پزشکی، ساختمان همراه سرا، خانه بهداشت عباس آباد آقاغفور و سالن ورزشی پردیس اصلی است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری طرح های در دست اجرا، بهداشت و درمان شهرستان رفسنجان متحول می شود.

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درمان در رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان