فرماندار رفسنجان در همایش مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد:

افزایش اعتیاد و مصرف مواد روانگردان در بانوان / فرهنگ سازی تنها راه چاره مبارزه با مواد مخدر

  • شناسه خبر: 125274
افزایش اعتیاد و مصرف مواد روانگردان در بانوان / فرهنگ سازی تنها راه چاره مبارزه با مواد مخدر

فرماندار رفسنجان گفت: امروز گرایش به سمت مصرف مواد مخدر به ویژه صنعتی ها بیشتر شده ، سن مصرف کاهش پیدا کرده و اعتیاد و مصرف مواد روانگردان در خانم ها افزایش یافته است.

خانه » اجتماعی » افزایش اعتیاد و مصرف مواد روانگردان در بانوان / فرهنگ سازی تنها راه چاره مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خانه خشتی ، حمید ملانوری در همایش مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و یاد و خاطره شهدای این عرصه اظهار داشت: مباحث امور اجتماعی متصل به هم و زنجیر وار به هم پیوسته اند، اعتیاد به مواد مخدر یکی از حلقه های به هم پیوسته آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در این سالها تجربه شده که برخوردهای سلبی و خشن نتوانسته ما را به مقصود خودمان برساند.

ملانوری خاطر نشان کرد: امروز گرایش به سمت مصرف مواد مخدر به ویژه صنعتی ها بیشتر شده ، سن مصرف کاهش پیدا کرده و اعتیاد و مصرف مواد روانگردان در خانم ها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: راه مقابله با اعتیاد می تواند مباحث اجتماعی و فرهنگی باشد ، اجتماعی کردن پیشگیری و برخورد کردن با اعتیاد در کشور مطرح شده و باید به سرعت به این سمت برویم و آن را تقویت کنیم و سازمان های مردمی نیز در این راستان تقویت شوند .

فرماندار رفسنجان بیان داشت: روحانیون ، دستگاههای فرهنگی، دانشگاهها ،حوزه های علمیه، رسانه ، ، آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد و دیگر ارگان ها تلاش کنند تا کار به نتیجه برسد.

ملانوری به آغاز طرح ساماندهی متکدی گران در شهر رفسنجان اشاره کرد که اولین مرحله آن روز گذشته در سطح شهر برگزار شد و بیان داشت: چندین موسسه خیریه از جمله کوثر بانی شدند و اعلام همبستگی کردند، در این طرح متکدیان در محله های مختلف شناسایی شدند ، در چند گروه ساماندهی شدند ، نیازمندان واقعی تحت پوشش کمیته و بهزیستی قرار بگیرند  انهایی که نیازمند بودند و شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را ندارند تحت پوشش نهادهای خیریه قرار میگیرند و متکدی که نیازمند نیست به قانو سپرده و برخورد می شود.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۴۵ نفر جمع اوری و در مرکز ساماندهی شدند افزود: تعداد اکثریت غیر بومی بودند و طرد شدند ، غیر بومی ها به شهرهای خودشان اعزام شدند و معتادان به کمپ های ترک اعتیاد اعزام شدند، حتی آزمایش های بهداشتی موردنیاز از این انها گرفته شدو یک مورد  HIV مثبت در این جمع حضور داشت .

ملانوری گفت: یکی از نکته های جالب در این طرح این بود که گدایی حضور داشت که حاضر به پرداخت ۱۵ میلیون تومان به عنوان رشوه برای آزادی بود.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: به جز اجتماعی شدن این موضوع و توجه شدن مسئولان فرهنگی چاره ای برای این موضوع نیست تا زمانیکه تقاضا هست عرضه وجود دارد و متاسفانه مصرف مواد مخدر رو به افزایش است .

وی بیان داشت: کسیکه که گرفتار اسیب های اجتماعی است تنها به خانواده و شهر خود خسارت نمی زند اگر بتوانیم در حوزه های آسیب ها بصورت فرهنگی و اجتماعی گام برداریم می توانیم به موفقیت برسیم.

ملانوری تصریح کرد: با وجود این مسائل شهرستان رفسنجان در شاخص های امنیتی رشد داشتیم ، کاهش جرائم داشتیم، نیروهای انتظامی، اطلاعات ،بسیج ،سپاه، توپخانه دادستانی شهرستان با رویکرد مثبت و در کنار ان نهادهای مردمی تلاش های خوبی صورت داده اند.

 

برچسب ها:
اعتیاد اعتیاد بانوان اعتیاد در رفسنجان فرماندار رفسنجان همایش مبارزه با مواد مخدر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن

    دولت شعار....شعار نده
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان