پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

مانکن های ویترین مغازه ها چهره زیبایی ندارند / گلایه مردم از وضعیت حجاب در جامعه

حمیدملانوری فرماندار رفسنجان

حمیدملانوری فرماندار رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، حمید ملانوری در جلسه امروز صیانت از امنیت عمومی ، حقوق شهروندی و حجاب و عفاف که در فرمانداری رفسنجان برگزار شد ، توجه به این سه اصل را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: لازم است که اقداماتی انجام شود تا فضای جامعه در امنیت خوبی به سر ببرد و حقوق شهروندی در آن رعایت شود و انچه جامعه را دچار خدشه می کند بایستی مدیریت شود.

وی افزود: فضاهای عمومی و خصوصی تعاریف خاص خود را دارند مهم است که هر جامعه نسبت به ارزش ها و برنامه هایش مدیریت شود.

ملانوری بیان داشت: گاهی اوقات از برخی مسائل تعریف خودمان را داریم و توجیه های فقهی موجب می شود به لحاظ رفتاری و نه اعتقادی جامعه را متزلزل می کند؛ دستگاههای فرهنگی، آموزشی و متولیان فرهنگ و مذهب باید همه موجودیت خود را برای انجام یک کار فرهنگی خوب در نظر بگیریم.

ملانوری در بخشی از سخنان خود به سوء استفاده از برخی تعابیر در جامعه توسط برخی افراد اشاره کرد و بیان داشت: واژه آتش به اختیار که رهبر فرزانه انقلاب مطرح کردند این سوء استفاده موجب شد تا منجر به برخورد امنیتی شود و در خیلی مسائل همینگونه است.

وی به روز ملی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: گلایه های مردم در زمینه عفاف و حجاب زیاد است و باید به این مهم توجه کنیم.

ملانوری در این جلسه موضوعاتی از جمله طراح الگویی برای ویترین مغازه ها ،انتقال مانکن های مغازه ها ، مدیریت وضعیت حجاب در آموزشگاههای علمی را به عنوان مصوبات جلسه قبل در سال ۹۵ مطرح کرد.

وی خاطر نشان کرد: برخی مانکن ها چهره زیبایی را در ویترین ها ندارد و نباید در معرض دید همگان قرار داشته باشد.

فرماندار رفسنجان گفت: حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست و مردان را نیز شامل می شود و توجه تنها نباید معطوف به عده ای بانوی بد حجاب شود.

وی تصریح کرد: اگر آسیبی امروز متوجه جوانان است در دوران های بعدی می تواند کل جامعه را متلزل کند؛ می توان موضوع را به نحوی مدیریت کرد تا حساسیت های جامعه به این موضوع کم شود و ویترینی طراحی کرد که هم جذاب و در عین حال این مسائل را نداشته باشد.

حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان در این جلسه واژه اتش به اختیار را امر به معروف و نهی از منکر عاقلانه معنا کرد و گفت: اگر هر یک از ما به این وظیفه شرعی عمل کنیم این همان اتش به اختیار عملیاتی است و دیگر افراد نمی توانند سوء استفاده کنند .

وی افزود: از هر کدام از ما افراد جامعه بایستی نسبت به منکرات بی تفاهت نمباشیم و تذکر لسانی را جدی را بگیریم.

حسینی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان نیز پیرامون موضوعات مطرح شده در جلسه و بحث حجاب در آموزشگاههای علمی آزاد از جمله زبان بیان داشت: در گذشته این کلاس ها مختلط برگزار میشده است و الان بصورت زوج و فرد است و در داخل اموزشگاههای نیز حجاب بصورت کامل رعایت می شود.

وی در ادامه بر فرهنگ سازی بحث حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: بایستی فرهنگ استفاده از لباس ایرانی و اسلامی در جامعه ترویج یابد و همه ارگان های متولی فرهنگ بایستی در این امر سهیم باشند.

ایمان محمدآبادی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نیز با بیان اینکه انجام مصوبه طرای الگوهای متعدد مناسب برای ویترین ها مغازه های مستلزم هزینه است تصریح کرد: پیگیری های لازم صورت گرفته اما در این کار جدیت نبوده و عملی نشده است.

مسئولین حاضر در این جلسه سیاسی نکردن کارهای فرهنگی و انجام ان را بدون نسبت دادن به جناح و دسته خاص را ضروری دانستند .

در این جلسه مقرر گردید تاکارگروهی از برخی سازمانهای متولی فرهنگ برای تدوین برنامه های فرهنگی بحث حجاب و عفاف تشکیل گردد.

خروج از نسخه موبایل