پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

بخشدار رفسنجان از اشتباهات مکرر در شمارش آرا صندوق های روستایی می گوید

علی آرمان در گفت و گو با خانه خشتی اظهار داشت: از ۱۶ شکایت رسیده از نامزدهای شوراهای روستاهای بخش مرکزی ۴ شکایت وارده و قابل بررسی بود که منجر به بازشماری ۳ صندوق اخذ رای و نهایتا اصلاحیه در نتایج دو صندوق گردید.

وی افزود: پس از اعلام نتایج اولیه  بررسی هیات اجرایی شهرستان و بازدید های صورت گرفته در صورت تایید استان نتایج نهایی در روزهای آتی آگهی خواهد شد.

آرمان در خصوص تغییر نتایج دو صندوق رای روستایی بیان داشت: این تغییرات مربوط به دو روستای علی آباد انقلاب و تاج آباد کهنه بوده است که در علی آباد شمارش آرا به درستی صورت گرفته و در جمع بندی نهایی اشتباه شده که با تصحیح ان یک نفر از اعضای علی البدل جزء اعضای اصلی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در روستای تاج آباد  کهنه نیز دو مورد آراء ناخوانا بوده است و پس از انکه بر اساس دستورالعمل ستاد انتخابات آرا خوانده شدند جای دو نفر عضو اصلی و علی البدل با دو رای اختلاف جابجا شد.

آرمان همچنین بیان داشت: صندوق روستای سعادت آباد نیز بازشماری شد که هیچ تاثیری در نتایج قبلی نداشت.

بخشدار مرکزی رفسنجان راجع به اشتباهات متعدد در این دوره از انتخابات بیان داشت: از میان ۸۹ روستا در بخش مرکزی تنها ۱۶ شکایت داشته ایم که شامل ۱۲ روستا می شود؛ از آنجایی که انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری همراه بود بعضا به خاطر خستگی این اشتباهات رخ داده است.

وی افزود: در برخی صندوق ها حتی خود اعضای صندوق نیز اعلام تشکیک نسبت به نتایج ان کردند و احتمال دادند که نتایج اشتباه باشد و یکی از دلایلی هم که صندوق بازشماری شده همین موضوع بود.

آرمان گفت: نزدیک به ۶ صندوق رای روستایی که متقاضی بازشماری بودند بنا بر اطمینان معتمدین بر اینکه هیچ اشتباهی صورت نگرفته بازشماری نشدند.

خروج از نسخه موبایل