بیش از ۲ هزار قطعه مرغ گوشتی در رفسنجان ضبط و معدوم شد

  • شناسه خبر: 123967
بیش از ۲ هزار قطعه مرغ گوشتی در رفسنجان ضبط و معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: طی بازرسی های بهداشتی از دو کشتارگاه مرغ شهرستان در اردیبهشت ماه ۲ هزار و ۱۷۷ قطعه مرغ ضبط و معدوم شد.

خانه » پزشکی و سلامت » بیش از ۲ هزار قطعه مرغ گوشتی در رفسنجان ضبط و معدوم شد
به گزارش خانه خشتی ؛ محمود مقامی در تشریح این خبر اظهار داشت: در اردیبهشت ماه ۴۵۲ هزار و ۳۸۵ قطعه مرغ گوشتی در دو کشتارگاه شهرستان رفسنجان کشتار و به بازار عرضه گردید و طی بازرسی بهداشتی از این تعداد ۲۱۷۷ لاشه ضبط و معدوم گردید.
 
مقامی افزود: عمده ترین دلایل ضبط در کشتارگاه سپتی سمی،لاغری پاتولوژیک و ضایعات پاتولوژیک میباشد و دلایل دیگری همچون ادم عمومی، خونگیری ناقص،مسمومیت وکبودی و تومور نقش دارند.
 

وی بیان کرد: گوشت مرغ باید به رنگ سفید مایل به صورتی ، دارای سفتی و قوام طبیعی و عاری از هرگونه تغییر رنگ، خونمردگی و آثار تورم باشد.

مقامی خاطر نشان کرد: هیچگونه بوی غیرطبیعی مانند ترشیدگی، تعفن و گندیدگی نباید از مرغ به مشام برسد و در بسته های سالم،دست نخورده و دارای کد بهداشتی مجاز دامپزشکی و تاریخ تولید انقضاء مشخص عرضه گردد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ابوذر

    بسمه تعالی ضمن تشکر از اطلاع رسانی خانه خشتی /دیگه به هیچ چیز نمیشه اطمینان کرد یاد قدیما بخیر که همه گوشت و لبنیات موردنیازشون توخونه بدست می آوردنهمه توخونشون چند تامرغ و گوسفند بود ولی الان متاسفانه دیگه صرفه اقتصادی نداره و یه خورده هم ماها بی حال شدیم

    amir

    سلام خدا خیرتان بده شما لااقل به فکر سلامتی مردم باشید.ممنون از مسولین و خانه خشتی برای اطلاع رسانی.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان