بیانیه فرماندهی انتظامی رفسنجان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

  • شناسه خبر: 123856
بیانیه فرماندهی انتظامی رفسنجان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

فرماندهی انتظامی این شهرستان بیانیه ای را به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به شرح ذیل صادر کردند:

خانه » اجتماعی » بیانیه فرماندهی انتظامی رفسنجان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

بار دیگر ماه مبارک رمضان،ماه بیداری و هوشیاری و عبادت و خودسازی ماهی که همگان باید در تعمیق و تقویت ارتباط خویش با خداوند مهربان، تلاش مضاعف از خود بروز دهند.

ماه مبارک رمضان ماهی است که مراحل قرب الهی و سیروسلوک الی الله را با گام های سریع و استوار می توان پیمود.

ماه مبارک رمضان از جمله گوهر های بسیار با ارزشی است که بهره گیری صحیح از آن مرهون شناخت و معرفت کافی آن است.

بی تردید امسال نیز همانند سال های گذشته، مردم مومن و پارسا با فرا رسیدن ماه مبارک خود را آماده می کنند تا با شعور و شعف وصف ناپذیر در میهمانی خدا شرکت نمایند و از این فرصت بی نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را ببرند.

فرماندهی انتظامی شهرستان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به عموم مسلمانان جهان خاصه رهبر معظم انقلاب حضرت ایت الله العظمی امام خمینی (مد الظله العالی) و آرزوی توفیق درک شب های پر فیض قدر و بهره مندی از لحظه لحظه های با ارزش این ماه معنوی، وظایف مکتبی و قانونی زیر را یادآور میشود:

به منظور رعایته حال مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی می باشند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه ها، فرودگاه و راه آهن می تواند با اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماکن عمومی با رعایت شئون اسلامی با استتار مکان، به گونه ای که در ملاعام تظاهر به روزه خواری صورت نگیرد فعالیت کنند.

مراکز پذیرایی فاقد مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

کلیه رانندگان و سرنشینان وسائل نقلیه از عمومی و شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هر گونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد الودگی صوتی، اعمال منفی شئونات مکتبی اجتناب کنند.

افرادی که تنها به دلایلی از جمله بیماری، مسافرت و… قادر به روزه گرفتن نمی باشند، با رعایت شئون ماه مبارک رمضان از خوردن و آشامیدن در ملاعام خودداری نمایند.

یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است: لذا انتظار می رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات نمایند.

در پایان این بیانیه فرمانده انتظامی شهرستان از راه اندازی شعبه ویژه ای برای جرم روزه خواری در این شهرستان توسط دادستان دادسرا عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: برای اینکه که در بحث رسیدگی سرعت ببخشی و سریعا افرادی که شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت نکرده اند برخورد شود این شعبه در دادسرا عمومی و انقلاب شهرستان راه اندازی شده است.

برچسب ها:
بیاینه دادستانی رفسنجان ماه رمضان در رفسنجان نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروندان رفسنجانی...

    خدا پدر مادرتون بیامرزه... از همه مامورین نیروی انتظامی تشکر میکنیم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان