پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

حضور ۶۰ هزار تبعه افغان در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ حمید ملانوری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد با اشاره به شعار فرهنگی سال گذشته شهرستان با عنوان تحکیم بنیان خانواده و شیرین سازی زندگی اظهار داشت: با وجود ۱۱ واحد دانشگاهی و ۷ حوزه علمیه در شهرستان زیر ساخت بزرگی در دسترس است اما ارتباط با این مراکز بسیار ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از ظرفیت های مراکز علمی شهرستان مورد استفاده قرار گرفته است خاطر نشان کرد: می توان در مباحث فرهنگی از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و نتیجه بخش خواهد بود.

ملانوری به حضور جمعیت ۶۰ هزار نفری اتباع در رفسنجان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵۲۰۰ دانش اموز در ۱۴ مدرسه رفسنجان و نزدیک به ۴۰۰ دانشجو در دانشگاههای این شهر در حال تدریس هستند و نزدیک به ۲۰۰ معلم به این دانش اموزان درس می دهند.

وی تصریح کرد: این جمعیت ۶۰ هزار نفری دو برابر جمعیت تبعه افغان در شهرستانهای اطراف است و به مراتب به لحاظ اجتماعی و فرهنگی تاثیر انها بیشتر از دوره های قبل شده است.

ملانوری خاطر نشان کرد: اتباعی که از شرایط داخل کشور رضایت دارند سفیران این شهر در خارج خواهند بود.

فرماندار رفسنجان تمرکز بر مباحث فرهنگی ویژه اتباع را ضروری دانست و گفت: بایستی در نماز جماعت هیاتهای مذهبی و نشست های خانواده اتباع کار فرهنگی آغاز شود.

وی با بیان اینکه این اتباع میهمان شهر ما هستند خاطر نشان کرد: باید انان را بپذیریم و در حوزه ها اشتغال مباحث فرهنگی و … آنان برنامه داشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل