نسبت به مدت مشابه سال قبل؛

رشد ۴۴ درصدی بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری رفسنجان در ایام نوروز ۹۶

  • شناسه خبر: 121481
رشد ۴۴ درصدی بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری رفسنجان در ایام نوروز ۹۶

فرماندار رفسنجان گفت: ۱۲ هزار ۸۳۱ نفر مسافر نوروزی در ایام نوروز ۹۶ به رفسنجان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است و۶۲ هزار و ۷۷۳ نفر از جاذبه های گردشگری بازدید کردند که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است .

خانه » اجتماعی » رشد ۴۴ درصدی بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری رفسنجان در ایام نوروز ۹۶

به گزارش خانه خشتی ؛ حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیاگران ابادی شهرستان رفسنجان ضمن تاکید بر شعار امسال با عنوان اقتصادمقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار داشت :امسال باید تلاش کنیم تا در حوزه اشتغالزایی قدمهای خوبی برداریم .سال گذشته طرح احیاگران ابادی به صورت بومی فعالیت داشته است امسال این طرح به صورت رسمی اجرا خواهد شد .

وی افزود :با توجه به سیاستهای این طرح راه و چاره اقتصاد شهرستان را در این دیدیم که به اشتغال روستایی توجه شود .به همت مردم و دولت زیرساختهای بسیار خوبی در روستاها ایجاد شده است همه روستاها از امکانات برخوردار هستند .

فرماندار تصریح کرد :متاسفانه به دلیل عدم اشتغال در روستاها مردم به شهرها مهاجرت می کنند و این موضوع برای روستاها و شهر اسیب های اجتماعی در پی دارد .

حمید ملانوری بیان داشت :برخی روستاها به دلیل مهاجرت خالی از سکنه هستند درحالیکه ظرفیتهای شغلی مناسبی در ان روستاها وجود دارد که باید احیا شوند .

وی افزود :با اجرایی کردن طرح احیاگران ابادی هم به موضوعات اجتماعی و هم به اشتغال روستاها کمک خواهد کرد .

فرماندار با بیان اینکه صنعت گردشگری به رونق شهرستان کمک خواهد تصریح کرد :۱۲ هزار ۸۳۱ نفر اسکان در ایام نوروز داشتیم که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است و۶۲ هزار و ۷۷۳ نفر از جاذبه های گردشگری بازدید کردند که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است .

وی اذعان داشت :از خانه حاج اقا علی ۱۹ هزار و ۳ نفر در ایام نوروز ۹۶ بازدید شده است .از دره راگه دو هزار ۳۳۲ نفر ؛موزه ریاست جمهوری ۷ هزار ۷۳ نفر ،از کارونسرای شاه عباسی ۴ هزار ۸۶۷ نفر و ۴ هزار نفر از دریاچه شور نوق و ۶۶۲ نفر از خانه مرحوم ایت ا… هاشمی رفسنجانی  و … بازدید کردند.

فرماندار بیان داشت :اگر ما به صنعت گردشگری بها داده ان را احیا کنیم درصد گردشگری بالا خواهد رفت .

وی بیان داشت :در سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان پرداخت عوارض و ارزش افزوده و الایندگی واریز شده است که این هزینه برای توانمندساختن روستاها و رونق انها استفاده می شود .ما چیزی مهمتر از اشتغال در روستاها نداریم اگر زمینه برای اشتغال در روستا ایجاد شود خود روستائیان هم به رونق و توسعه و عمران روستا کمک خواهند کرد .

فرماندار افزود :شورای اقتصاد مقاومتی در روستاها ایجاد شده است همه ارگانها  از جمله جهادکشاورزی ،اداره ارشاد و اداره ورزش و همه ادارات کمک کنند تا این طرح را به صورت بومی در روستاها اجرا کنیم .

وی بیان داشت :ادارات ،ورزش ،میراث فرهنگی  ارشاد با ارائه طرح سرمایه گذاری در روستاها به این مهم کمک کنند تا شاهد رشد و اشتغال باشیم .در حوزه اطلاع رسانی هم مطبوعات کمک کنند تا در این زمینه اطلاع رسانی شود تا طرح اجرایی شود .

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
جاذبه های گردشگری در رفسنجان رشد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان